Диверсифікація бізнесу шляхом інновацій та пошуку нових блакитних океанів

Популярно

Ми з партнерами маємо ресторанний бізнес — мережу концептуальних авторських ресторанів, де завжди багато креативу. Це для нас основний бізнес, яким ми професійно займаємося щодня. Після кризи 2008 року наш світогляд розширився. Ми усвідомили: щоб виживати за кризових ситуацій, завжди треба мати запасний варіант.

Прийшло розуміння, що бізнес потрібно диверсифікувати та шукати додаткові напрямки, які можуть давати хай не великий, але стабільний дохід. Бо коли настають складні часи, люди економлять, а економія — це не похід у ресторан. А зарплату людям однаково потрібно платити, кредити віддавати, бізнес розвивати. Тому ми почали розширюватись в інші сфери бізнесу, крім ресторанної, а саме входити в ритейл і відкрили магазини «Два кроки від хати». Таким чином досягається баланс у бізнесі, і згодом не найприбутковіша його частина може стати базовою. Саме так сталося, коли 2010-го в Україні була паніка через загрозу пташиного грипу. Тоді 10 наших ресторанів порожніли понад місяць, утім два прибудинкові магазини різко пішли вгору. Тепер у нашій мережі вже 5 прибудинкових магазинів, розвиток яких ми хоч і не форсували, але всіляко підтримували.

Тепер, під час більш потужної хвилі кризи, попередній досвід підтвердився. Одна з нових стратегій, які ми для себе обрали, — бути ближче до людей. Ми запустили проект прибудинкових пекарень «Братванка» і почали розширювати мережу магазинів правдивої їжі «Дідо».
Водночас ми запустили два масштабні проекти, які зможуть вижити лише у містах з великим потоком туристів. Іноземці зараз бояться їхати до Львова, але ми переконані, що це явище тимчасове, і працюємо на перспективу. Перший серед проектів — майданчик для початківців і професіоналів у бізнесі, де кожен може реалізувати і протестувати свої таланти — постійно діючий фестиваль вуличної їжі «Під Арсеналом». Тут можна орендувати місце та випробувати свою ідею. Крім того, заклад є простором для вільного прояву думок, а вночі перетворюється у нічний клуб з розумною музикою (25% української, 50% року). Другий проект покликаний змінити культуру вживання пива не лише у місті, а й у цілій країні. Це ресторація-пивоварня «ПРАВDА» — місце, де народиться пиво, яке здійснить крафтову революцію в Україні. Також ми маємо амбітну мету продавати його у провідних пабах Європи.
У 2014 році ми зрозуміли, що нам потрібна і географічна диверсифікація, адже лише у Львові нам вже мало місця. Тому ми почали більше експериментувати з франчайзинговими форматами та поєднувати їх. Шукати точку максимум. Вирішили, що навіть великі моли, які є в Україні, повинні мати національну фішку, тож спробували і відкрили в «Епіцентрі» в Києві змішаний формат «Львів. Пляцки. Шоколад. Кава». Все в одному просторі.

Щодо європейського напрямку, то цього року відкрили майстерню шоколаду в Варшаві та у Кракові. Наступного року плануємо відкриття пілотної майстерні в новому форматі теж в ЄС.
Тож 2014 рік навчив нас діяти локально, концентруючись на малому і водночас глобально, концентруючись на великому. Світ мінливий, але ми можемо зробити все, що в наших силах, щоб не втрачати темпу життя, навіть коли стає непереливки.

Натхнення та проривних інновацій усім!

01.12.2014
Что нового
комментарии
Лекции
WATCH&SHARE
Рынок
ОБЗОР РЫНКОВ
ОТРАСЛЕВЫЕ ТРЕНДЫ
ЭКСПЕРТЫ
ИДЕИ
ИННОВАЦИИ
ВДНГ TECh
ПРАКТИКА
БИЗНЕС-ПЛАНЫ
ЗНАНИЯ
ИСТОРИИ УСПЕШНЫХ
ТЕЛЕКОМ ДЛЯ БИЗНЕСА