Браузер доповненої реальності: українці хочуть обігнати Google

icon
22

Фіналісти Телеком-Акселератора 2.0 – стартап Simo AR – планують створити пошуковий браузер з доповненою реальністю. Він дозволяє придбати будь-який товар одним кліком, використовуючи камеру вашого смартфона

Три замовника на 10 000 користувачів

Український стартап Simo AR був створений ще 2015 року. З допомогою додатка користувач спрямовує камеру смартфона на зображення або предмет і отримує на екрані 3D-анімацію, відео, HTML-контент або іншу інформацію. Сама технологія доповненої реальності (AR, Augmented Reality) не є новою. Наприклад, в Україні є проект, який допомагає «оживити» дитячі розмальовки. Проте у Simo AR інші плани на свій додаток.

Розробники хочуть створити віртуального асистента, який буде допомагати користувачеві придбавати товари та замовляти послуги. Як це працює? Наприклад, клієнт підносить смартфон до упаковки будь-якого товару і купує його он-лайн одним кліком. Поки додаток може вираховувати курс валют за зображенням купюри та вміє розпізнавати гривні, рублі, долари та євро.

Simo AR вже має одного великого партнера – квиток-сервіс Kontramarka. Разом вони створили додаток, здатний розпізнавати афіші та пропонує користувачам відразу придбати он-лайн квиток на концерт.

Сьогодні Simo AR має близько 10 000 користувачів. Але розробники отримують нові замовлення щодо співпраці. «Зараз ми ведемо переговори з великим імпортером алкоголю. Ми розробляємо сервіс, який дозволить за етикетками вин визначати походження напою, сорт винограду та здійснювати покупки», – розповідає співзасновник стартапу Олександр Величко.

За його словами, в планах також є співпраця з великим рітейлером. У цьому разі додаток буде зчитувати етикетки товарів і пропонувати користувачеві замовити їх в торговельній мережі партнера. «Ми хочемо, щоб людина, у якої закінчився, наприклад, пральний порошок, могла спрямувати камеру смартфона на упаковку та замовити товар», – пояснює Величко. Щоб реалізувати задум засновників проекту, потрібно обробити величезну кількість зображень товарів.

Інвестицій проект поки не отримував, але вже встиг налагодити контакти з Microsoft. Команда звернулася до американського офісу компанії з пропозицією про співпрацю, розповідає співзасновник стартапу. Там їхню ідею підтримали. В українському офісі Microsoft розробникам безкоштовно надали сервери та допомогли з технічною частиною. Скільки витратили на проект засновники? В компанії говорять, що на вкладені гроші вже можна було купити квартиру в Києві.

Конкуренти чи ні?

LIGA.net спробувала відшукати аналогічні проекти в Україні та за кордоном. Серед вітчизняних стартапів подібними розробками займається тільки Augmeneted Pixels. Кілька років тому він позиціонувався як гучний проект, що створює доповнену реальність в сферах нерухомості, рітейлу та меблевого виробництва. Проте зараз на сайті компанії більше інформації про навігації роботів і дронів з допомогою технологій доповненої реальності. До того ж стартап працює на закордонні ринки.

Серед іноземних компаній можна, наприклад, згадати лондонську Aurasma. Вона створює AR-проекти на замовлення. Серед її пропозицій є проекти для рітейлу, як-от проект компанії для бренда одягу M&S. Коли користувач спрямовує камеру в додатку на фото з каталогу, на екрані з’являється вікно з пропозицією: подивитися презентаційне відео або зараз же купити предмет одягу. Натиснувши «купити», користувач потрапляє до інтернет-магазину бренда.

Подібні продукти випускають компанії Blippar, Augment, Marxentlabs тощо. По суті, це розробники, які на замовлення можуть створити що завгодно. І найчастіше це проекти, які дозволяють отримати додаткову інформацію про товар, перейти до інтернет-магазину для покупки, подивитися 3D-модель зображення, приміряти взуття або одяг і оцінити, як будуть виглядати меблі в квартирі.

Всі ці розробки заточені під конкретні бренди. І потрібно шукати певні картинки, щоб скористатися технологією доповненої реальності. Проектів, що дозволяють докупити  порошок, який закінчується, не виходячи з дому, знайти поки не вдалося.

Варто відзначити, що гіганти також не стоять на місці. Наприклад, Mozilla вже почала впроваджувати функції AR/VR у свій браузер. Те ж робить Sumsung з браузером Samsung Internet Browser. Google пішов ще далі і цього року представить версію Chrome спеціально для віртуальної реальності. Новий браузер дозволить людям, які купують кавовий столик в додатку Amazon, сканувати свою кімнату і визначити необхідний розмір столу. У американського пошукового гіганта є явна перевага: Chrome вже встановлено у 2 млрд користувачів.

Хто знає, раптом в браузерах цих компаній теж з’явиться кнопка «купити»? Simo варто поквапитися з запуском.

фото: techcrunch.com

Що думають гравці ринку

Ідея проекту здається учасникам ринку цікавою і перспективною. Проте користувачі не знають, що додаток також може виступати новим браузером. У відгуках до додатка Android у Google Play вони ставлять багато додаткових питань.

Фахівці з AR теж не до кінця розуміють можливості додатка і вважають, що український ринок ще не готовий до таких проектів. «Наші люди вже хоч якось уявляють, що таке віртуальна реальність. Але доповнена їм знайома тільки завдяки Pokémon Go. Ця технологія є цікавою молоді та просунутим маркетологам, масовий ринок її не сприймає. Хоча задум є цікавим і може спрацювати, якщо про нього грамотно та доступно розповісти», – коментує проект один із гравців українського ринку AR.

Керуючий партнер AVentures Capital Андрій Колодюк навпаки вважає, що споживачі вже готові до проектів AR. За його словами, технологія доповненої реальності зараз в тренді в усьому світі, і Україна не є винятком. А інвестори перестали бути обережним, вони уважно дивляться на AR-проекти і інвестують в них. Той же AVentures Capital вклався в згадуваний раніше Augmeneted Pixels.

Перш ніж шукати свою аудиторію, Simo слід уважно пропрацювати саму ідею. «Я почув про цей проект близько року тому. У них вже тоді була ця ідея – фотобраузер з кнопкою «купити». Якщо говорити про квитки, які можна надіслати покупцеві в електронному вигляді, – це може спрацювати. Але з доставкою оф-лайн буде значно складніше. Адже потрібно організувати логістику і доставити одну упаковку порошку кожному, хто натиснув «купити», – зазначає Associate в інвестиційній компанії CIG Євген Нетреба. Він вважає, що реалізація ідеї можлива, якщо люди будуть формувати цілий лист покупок і замовляти товари наперед. Наприклад, порошок, що закінчується, оливкова олія, вино та інші продукти на наступний тиждень.

Нетреба додає, що хоча в Україні небагато компаній, що займаються AR, стартапу Simo варто поквапитися з розвитком. «Українських компаній в сфері доповненої реальності можна нарахувати з десяток. Ніхто не стоїть на місці. Якщо розробники Simo будуть п’ять років щось робити, а тільки потім заявлять про себе, – нічого не вийде. Це потрібно зробити якомога швидше», – підсумував фахівець.

Матеріал підготовлений у співпраці з LIGA.net

Теги
icon
22