Зустріч деканів бізнес-шкіл. Світ розділився

Популярно

Зустріч деканів бізнес-шкіл підтвердила трансформацію у своєму кластері, що зрештою відбулась якщо не паралельно, то навздогін зміні розподілу економічної сили на планеті. Яскраве зростання бізнесу в країнах, що недавно трактувались визначенням «що розвиваються», частина яких «запакувалась» у відому абревіатуру БРІК (Бразилія, Росія, Індія, Китай), змінив і світовий ландшафт бізнес-освіти.
Окрема панельна сесія, присвячена виступам деканів з БРІКу (цього разу без представників Росії) на зустрічі 320 деканів бізнес-шкіл з 50 країн світу, що входять до відкритої системи Європейської фундації розвитку менеджменту (EFMD), відрізнялась енергетикою, характерною для динаміки сьогоднішнього розвитку своїх країн. Треба відзначити, що акредитація EFMD є однією з двох на вибір акредитацій для подання у рейтинг The Financial Times.
Особливо це було відчутно на фоні розміреного життя Ноттінгему; університетське містечко Nottingham Business School (Nottingham Trent University, Великобританія) наче уособлювало традиційні, глибокі, естетичні, але спокійні ритми західної освіти, хоч і в бізнесовому напрямку.
Риторика традиційних «західних» шкіл ? академічність, пошук шляхів взаємодії з бізнесом («бізнес має нам допомагати»), проблеми академічних досліджень у навчальному середовищі, публікації, навчальні процеси тощо прозоро натякали, що стадії життєвого циклу цих інституцій вже позбавлені енергетики росту, пошуку, гнучкості, навіть при відповідному активному використанні певної «інноваційної» термінології. Абсолютна більшість цих шкіл працює в основному в секторі pre-experienced MBA (для університетської молоді), з усіма наслідками відповідного позиціонування та вибудови своєї ідентичності.
Натомість чітким був меседж від колег з БРІКу: «Ми змінились, ми маємо свою філософію, цінності, логіку підприємництва. Ми не будемо більше постачальниками ані студентів,ані викладачів для інших, «традиційних» бізнес-шкіл. Ми успішні не тільки в країні, але і для світу». Рефрен ? ми представники зростаючих економік, ми працюємо по-новому, мислимо відповідально, взаємодіємо з урядами та новим бізнесом.
Бразилія ? країна реальної демократії, восьма за величиною номінального ВВП економіка у світі та сьома за показником ВВП, розрахованим за паритетом купівельної спроможності. Кількість бразильців, які живуть в бідності, за останні два роки скоротилася на 40%. За цей період 32 млн населення піднялося до рівня середнього класу. Країна інвестує у розвиток університетів і, очевидно, що це є інвестиціявласне у розвиток країни. Шість бразильських бізнес-шкіл мають визнані міжнародні акредитації. Економічні реформи в Бразилії принесли країні міжнародне визнання, відбувся цікавий розвиток бізнесу, відповідно країна є надзвичайно цікавим кейсом з точки зору комплексної трансформації бізнес-середовища. Нам це теж цікаво ? власне тому kmbs розробляє серію міжнародних навчальних турів у Бразилію до однієї з бізнес-шкіл ? лідера в executive education (це є складовою навчання на програмі Presidents’ MBA).
Не можна оминути й Індію, яка посідає друге місце у світі за кількістю населення (1 млрд і 200 млн). 40% населення країни молодше 18 (!) років. Результати деяких досліджень свідчать про те, що обдарованих дітей в Індії значно більше, ніж усіх дітей в США. Вже сьогодні багато американських бізнес-шкіл та університетів очолюють вихідці з Індії. Тому питання освіти сьогодні на першому місці для цієї країни. Стратегічна перевага Індії у тому, що в країні є багато англомовних спеціалістів-професіоналів. Це означає, що вони стають не просто громадянами світу, а можуть бути реально конкурентоздатними на світовій арені.
Про Китай згадувати в цьому контексті вже немає потреби. Дуже природно чути (відчуття щирості) від декана китайської бізнес-школи про конфуціанську антропо-космічність в ціннісній ідеї навчальних продуктів, про усвідомлення необхідності підготовки та розвитку еліти для державного управління, експерименти у створенні програм для СЕО.
Світ стає диверсифікованим і мультипарадигмальним. Бізнес-школи в країнах, що розвиваються, є вагомими гравцями у розвитку самих країн, чого,за великим рахунком, немаєу розвинених країнах. Ринок бізнес-освіти управлінців у бізнесі дуже дефрагментований. Тренд очевидний ? нові позиції на світовій арені здобувають локальні бізнес-школи в успішних країнах, а не традиційні відомі бренди. Часи невпинно змінюються.
Щастя створення цінності для бізнесу та країни, створення нових смислів, «Чому?», а не тільки «Як?», опора на ідентичність, що ґрунтується на своїй культурі, та спроможність вибору кращого з інших цивілізаційних досягнень тільки підтверджує нашу логіку розвитку бізнес-освіти як представників країни, що так само шукає власні шляхи.

01.12.2014
Что нового
комментарии
Лекции
WATCH&SHARE
Рынок
ОБЗОР РЫНКОВ
ОТРАСЛЕВЫЕ ТРЕНДЫ
ЭКСПЕРТЫ
ИДЕИ
ИННОВАЦИИ
ВДНГ TECh
ПРАКТИКА
БИЗНЕС-ПЛАНЫ
ЗНАНИЯ
ИСТОРИИ УСПЕШНЫХ
ТЕЛЕКОМ ДЛЯ БИЗНЕСА