Ми працюємо над тим, щоб зробити сайт україномовним. Слідкуйте за оновленнями!
Подорож у космос сформувало моє глобальне бачення. Коли я обдумую свої рішення, завжди дивлюся, чи можна їх реалізувати у глобальному масштабі. Я більше не можу дивитися на щось за малою шкалою. Тепер я дивлюся масштабно
Ансари Ануше

Ануше Ансарі є співзасновницею, головою і виконавчим директором Prodea Systems. А 18 вересня 2006 року вона відправилася у восьмиденну експедицію на борту Міжнародної космічної станції, ставши першою жінкою – космічним туристом. Також вона стала першим астронавтом іранського походження і першою жінкою-мусульманкою, яка досліджувала космос. Під час Міжнародного симпозіуму з питань електронного уряду, який відбувся у Києві 3 червня за ініціативи «Київстар» і міжнародної групи компаній VimpelCom, Ануше Ансарі дала інтерв’ю Kyivstar Business Hub.

Євгенія: Ви є одним із найвидатніших прикладів наслідування для жінок у всьому світі. Як часто ви зустрічаєте стереотипне сприйняття жінки в науці та бізнесі?

Ануше: Щодня (сміється). У людей існує свій образ жінки, тому я завжди їх дивую. Коли люди дізнаються, чим я займаюся, їхні очі широко відкриваються. Я люблю цей елемент несподіванки і шоку і сподіваюся, що це залишається з ними. І за наступної зустрічі вони не будуть такими упередженими щодо жінки та її діяльності.

Для дівчини дуже важливо сформувати і підтримувати модель для наслідування для майбутніх поколінь. Я думаю, що роль мас-медіа у цьому величезна, і сподіваюся, що ЗМІ змінюватимуться і транслюватимуть образ розумної та успішної жінки. Існує так багато цікавих жінок, але про них не розповідають по телебаченню чи у пресі. Це неправильно, погано. Сподіваюся, що ЗМІ зроблять усе можливе, щоб ці прекрасні приклади стали помітними і позитивно впливали на дівчат.

Можливо, нам потрібно більше жінок у медіа. Я зустріла дуже цікаву жінку-продюсера, яка запустила багато успішних проектів, і вона зі мною солідарна. Вона хоче створити нову студію, новий формат медіакомпанії, щоб змінити той шаблон жінки, який малює медіа. Нам потрібні люди, які будуть привносити ці зміни.

Є.: Минуло вже дев’ять років від вашої космічної подорожі. Ви мріяли про зміну сприйняття жінок у STEM (наука, технології, інженерія і математика)? Щось змінилося?

A.А.: Відчутних зрушень немає, хоча дещо вже змінюється. Жінки стали помітнішими у підприємництві, але їх дуже мало, і зміни відбуваються досить повільно. Я сподіваюся, що згодом усе зміниться.

Є.: Подорож у космос вплинула на ваші бізнес-цілі і спосіб ухвалення рішень?

A.А.: Вона сформувало моє глобальне бачення. Коли я обдумую свої рішення, завжди дивлюся, чи можна їх реалізувати у глобальному масштабі. Я більше не можу дивитися на щось за малою шкалою. Тепер я дивлюся масштабно.

Є.: Чи є у вашому бізнес-вокабулярії «космічна» лексика, наприклад, невагомість, запуск супутника, чорні діри?

A.А.: Все в моєму офісі пов’язане з космосом. Конференц-зали, проекти, продукти мають «космічні» імена. Це виявилося заразливим, мої співробітники тепер кажуть: «Давайте повернемося на стартовий майданчик». Крім того, я фанат Star Trek, тому у нас багато чого зі Star Trek.

Є.: Чи є у вас велика мрія, пов’язана з космосом або Землею, втілення якої може позначитися на певній галузі або на людстві?

A.А.: Я мрію про космічний супутник із бортовим джерелом енергії. Кількість населення зростає, і незабаром буде недостатньо покладатися лише на ресурси нашої планети. Як ви знаєте, дефіцит ресурсів провокують війни. Якщо ми зможемо отримати доступ до ресурсів космосу, матимемо безпечну сонячну енергію і використовуватимемо її для наших потреб, я думаю, це буде великий крок уперед.

Інтерв’ю в оригіналі

29.07.2015
Что нового
Популярно
Блоги
ЭКСПЕРТЫ РЫНКА
ТОП-МНЕНИЕ
АВТОРЫ БИЗНЕС-КНИГ
Обзоры бизнес книг
Лекции
WATCH&SHARE
Рынок
ОБЗОР РЫНКОВ
ОТРАСЛЕВЫЕ ТРЕНДЫ
ЭКСПЕРТЫ
ИДЕИ
ИННОВАЦИИ
ВДНГ TECh
ПРАКТИКА
ИСТОРИИ УСПЕШНЫХ
ТЕЛЕКОМ ДЛЯ БИЗНЕСА
Big Data School
БИЗНЕС-ПЛАНЫ
ЗНАНИЯ