Ми працюємо над тим, щоб зробити сайт україномовним. Слідкуйте за оновленнями!

Ігри логіки

Новый вид интеллектуального бизнеса
Конкуренция достаточно высокая. И это хорошо способствует развитию. Ведь каждого клиента нужно удивить, даже игравшего в других комнатах.
Денис Семенюк
соучредитель квест-компании «Под замком»

Логіка та спритність, уважність та спостережливість, інтуїція та інтелект, загадкове та реальне – все це поєдналося в новій інтелектуально-логічній грі – квест у закритій кімнаті (Quest Room). Ця розвага набирає популярності серед українців та все більше привертає увагу вітчизняних підприємців.

Хвилинка історії

Праобразом сучасних квест-кімнат були лабіринти, вибратись із яких можна було лише проявивши неабияку логіку, кмітливість та інтуїцію. У часи інтернету з’явилися віртуальні Quest Room. Справжня ж слава до цього типу інтелектуальних розваг прийшла в 2004 році з появою віртуального квесту Crimson Room, який розробили в Японії. Ця гра була настільки захопливою, що її вирішили втілити в реальному світі. Тож у середині 2000-х років в Японії, Гонконгу, Китаї та Північній Америці з’явилися перші «живі» квести в реальних кімнатах. В Європі ж квест-кімнати почали створювати лише в 2011 році.

Quest Room по-українськи

Минулого року квест-кімнати з’явилися й в Україні. Пальма першості в новому напрямку інтелектуальних розваг належить Києву. Сьогодні в столиці працює близько 10 компаній («Під замком», «Узаперті», Escape Quest, Qimnata, Exit Game та ін.). Вони створили та запустили вже понад 20 кімнат різної тематики: «Мандри часом», «Пила», «Гараж», Berlin 44, «Штаб МІ6», «Ігри свідомості», «FBI: службове розслідування», «Постапокаліпсис», «Гробниця фараона», «Сон художника» тощо.

Деякі гравці ринку навіть продають франшизу на свої Quest Room. Тож поступово квест-кімнати почали з’являтися і в інших містах-мільйонниках. Зокрема, в Дніпропетровську («Кабінет конструктора», «Зірка смерті», «Міжгір’я»), Одесі («Записки навіженого», «Пастка», «Вбивство в Дубліні»), Львові («Райвідділ»). Також готуються до запуски кімнати в Харкові та Тернополі.

«Конкуренція досить висока. І це добре сприяє розвитку. Адже кожного клієнта потрібно здивувати, навіть того, що грав в інших кімнатах. Слід постійно бути в тонусі, стежити за унікальністю загадок, які ти пропонуєш у своїх кімнатах, знати про новинки конкурентів», – пояснює Денис Семенюк, співзасновник квест-компанії «Під замком».

Цей поки що новий для України різновид розваг набирає чимдалі більшої популярності та, за словами гравців ринку, невдовзі квест-кімнати почнуть з’являтися, наче гриби після дощу. Тож поки ніша нова й перспективна, кожен гравець має шанс стати лідером, що диктуватиме свої правила на цьому ринку.

ИГРЫ ЛОГИКИ

Бізнес-інтерес

Такий вид бізнесу може бути цікавий підприємцям, які працюють у ніші інтелектуальних послуг, розваг, івентів. Наприклад, автоквестерам (як компаніям, що їх організовують, так і автомобілістам, що беруть у них участь), організаторам піших квестів, власникам торгово-розважальних і розважальних центрів, івент-агентствам і всім, хто любить логіку та має творче мислення.

«Щоб відкрити квест-кімнату, по-перше, потрібна гарна команда креативних людей. У команді повинні бути сценаристи, інженери, дизайнери, менеджери та фахівці з PR. По-друге, необхідно написати гарний сценарій кімнати, адже це чи не найважливіша складова успіху в цьому бізнесі. Далі йде закупка та виготовлення реквізиту й пошук підходящого приміщення. Саме тут може виникнути багато складнощів. Адже потрібно знайти приміщення, яке відповідає сценарним вимогам, розташоване в центрі міста або в районі неподалік центру і з гарною транспортною розв’язкою. Чимало часу також може піти на пошук виконавців для виготовлення реквізиту (якщо такої людини немає в команді), а також проведення відповідного ремонту в приміщенні та створення інтер’єру, що відповідатиме темі квест-кімнати, – розповідає про тонкощі старту бізнесу Денис Семенюк. – Щоб уникнути цих труднощів, краще звернутися до тих, хто вже має досвід створення квест-кімнат. Усі вони зазвичай мають франшизу».

Щодо інвестицій, то співзасновник «Під замком» підрахував, що для старту потрібно не менше 300-400 тис. грн. За статистикою, стартові інвестиції відбиваються за 3-6 місяців.

Портрет клієнта

«Коли ми відкривали квест-кімнату, то думали, що тут гратиме здебільшого молодь 20-35 років. Але вже після перших тижнів зрозуміли, що аудиторія дуже широка. Приходили грати школярі, цілим класом, діти дарували квест як подарунок своїм батькам. Часто приходять грати закохані пари. Великий інтерес до квестів виникає в корпоративних клієнтів. Часто буває так, що спочатку приходить працівник компанії, а потім у нас грають цілі відділи з цієї компанії. Якщо одразу приїхало багато людей, то частина з них може почекати, граючи в настільні ігри, а після того, як перша команда пройде гру, вона може спостерігати за іншими через монітор координатора ігрового процесу, – пояснює Денис. – Загалом за перший місяць у нашій кімнаті зіграла понад сотня команд».

Співзасновник «Під замком» зазначає, що всі їхні клієнти – це активні люди, яким подобається нестандартно та цікаво проводити вільний час. 

Де ти, квестере?

«Більшість наших потенційних клієнтів активно користується соціальними мережами, тому ми багато часу приділяємо розвитку нашої сторінки в Facebook. Проводимо різноманітні конкурси, вікторини, де приз можна виграти завдяки власному інтелекту, – розповідає про основні місця пошуку клієнтів Денис. – Також запрошуємо грати блогерів та авторів розважальних сайтів».

Добре спрацьовують купони зі знижкою на наступну гру. Так, у «Під замком» після першої гри всім учасникам команди роздають картки зі знижкою 10% на подальші ігри. Їх можна використати самим або подарувати друзям.

Співпраця із сервісами, що пропонують різноманітні подарункові сертифікати (наприклад, Bodo) чи купони зі знижками (такі як «Покупон»), також допоможе в поширенні інформації про розвагу та залученні нових клієнтів.

Денис розповів, що вперше про квест-кімнати вони почули в грудні 2013 року. У лютому 2014-го він з дружиною був у Будапешті, на медовий місяць. На вихідні до них приїхали друзі, і вони думали, як провести час. У tripadvisor (сайт для мандрівників) у топ-5 були квест-кімнати. Друзі спочатку чинили опір, мовляв місто гарне, давайте погуляємо, але після першої гри – просили ще.

Тоді й виникла ідея започаткувати подібний проект у Києві. Як виявилося, в Будапешті перші квест-кімнати з’явилися ще в 2011 році. У червні 2014-го ми поїхали в Будапешт уже цілеспрямовано вивчити ринок квест-кімнат. За три дні зіграли більше десятка ігор. І вже на початку літа почали писати сценарій і шукати приміщення під квест.

Враховуючи досвід Будапешту, де зараз більше 50 компаній, які створюють квест-кімнати, та населення міста близько 2 мільйонів, у нас ще величезний потенціал. Адже в Києві понад 3 мільйони населення і тільки десяток таких компаній.

З часом, окрім звичайних квест-кімнат, будуть з’являтися кімнати, до реалізації сценарію яких будуть залучені актори. Гравцям треба буде взаємодіяти з ними для розв’язання певних загадок.

20.04.2015
Что нового
Популярно
комментарии
Блоги
ЭКСПЕРТЫ РЫНКА
ТОП-МНЕНИЕ
АВТОРЫ БИЗНЕС-КНИГ
Обзоры бизнес книг
Лекции
WATCH&SHARE
Рынок
ОБЗОР РЫНКОВ
ОТРАСЛЕВЫЕ ТРЕНДЫ
ЭКСПЕРТЫ
ИДЕИ
ИННОВАЦИИ
ВДНГ TECh
ПРАКТИКА
БИЗНЕС-ПЛАНЫ
ЗНАНИЯ
ИСТОРИИ УСПЕШНЫХ
ТЕЛЕКОМ ДЛЯ БИЗНЕСА