Головна / Новини / Тренди та аналітика / 5 лайфхаків для роботи під час кризи. Як оптимізувати бізнес-процеси та досягти успіху?

5 лайфхаків для роботи під час кризи. Як оптимізувати бізнес-процеси та досягти успіху?

5 лайфхаків для роботи під час кризи. Як оптимізувати бізнес-процеси та досягти успіху?, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
06 Вересня 2022
Тренди та аналітика

Кризи — це неминучість для бізнесу, який довго працює на ринку. Війни, пандемії, революції або екологічні катастрофи завжди супроводжують людство, а отже і напряму впливають на роботу компаній. Саме тому такі кризи не можна сприймати як рідкісні події: до них потрібно бути готовими, вміти керувати ризиками та використовувати їх для набуття конкурентних переваг. Як саме?

Зібрали для вас 5 лайфхаків, які допоможуть оптимізувати бізнес-процеси під час кризи, знайти стабільність та досягти успіху на ринку.

 

#1. Застосуйте принцип 80/20

Суть принципу Парето або ж 80/20 у тому, що 80% результату приносить 20% зусиль. Це правило широко застосовується у світі, щоб максимально використати доступні ресурси. У бізнесі воно означає, що потрібно визначити фактори, які приносять компанії найбільшу користь, та розвивати їх. Ось кілька прикладів:

  • 80% ваших продажів у бізнесі припадає на 20% клієнтів.
  • 80% продукції компанії виробляється завдяки 20% її працівників.
  • 80% прибутку приносить 20% ваших продуктів або послуг.

Проаналізуйте ці три компоненти у себе — працівників, клієнтів, продукти. У кризовий період це дозволить вам сфокусуватися на справді ключових для вашої компанії напрямках та не витрачати ресурси на другорядні. Утім, сприймайте принцип Парето не як математичний закон, а як певний рецепт до успіху з можливими відхиленнями.

#2. Розмовляйте з вашими клієнтами

Під час будь-якої кризи поведінка споживачів змінюється. Ви маєте бути готовими до того, що ваші послуги стануть не в пріоритеті у ваших клієнтів, а тому попит на ваш продукт стрімко знизиться. Що робити у такий момент? Найкращим виходом буде поспілкуватися безпосередньо з вашими клієнтами та дізнатися їхні проблеми та очікування.

Якої підтримки потребують зараз ваші клієнти? Які послуги їм потрібні і чи можуть вони це отримати саме від вашого бізнесу? Відповіді на ці питання дозволять вам знову стати корисними.

Наприклад, під час війни невелика юридична компанія, яка працювала переважно з бізнесом, втратила більшість клієнтів. Що робити? Керівник фірми напряму поспілкувався з клієнтами та з’ясував, що на ринку найближчим часом будуть потрібні фахівці, які орієнтуються в європейському законодавстві. Також є запит на юридичний супровід для фізичних осіб, які у волонтерських цілях відкривають благодійні фонди. Ця інформація допомогла компанії змінити свої пропозиції та адаптуватися до оновленого попиту.

Краще зрозуміти клієнтів також допоможуть технології на основі великих даних (Big Data). Наприклад, у пригоді стануть побудова портрету клієнта та оцінка look alike-аудиторії від Київстар. Ці інструменти дозволять вам «познайомитися» з вашими покупцями ближче. А саме — знайти важливі закономірності у поведінці ваших потенційних клієнтів за наступними характеристиками: вік, стать, переважне місце перебування, хобі, вид громадського транспорту тощо. І зрозуміти, скільки таких клієнтів ви потенційно можете отримати. Детальніше про це ми писали тут.

#3. Змініть свій маркетинг

Традиційні методи реклами можуть не спрацювати, якщо вам потрібно розширити клієнтську базу під час кризи. Варто враховувати, як змінилися звички споживачів.

Наприклад, під час пандемії коронавірусу люди масово змінили свої щоденні маршрути. У великих містах перевага надавалася локальним магазинам та кав’ярням, а тому зросла необхідні розміщувати рекламу саме у житлових районах. Натомість з лютого 2022 року через війну мільйони людей перемістилися у села та міста Заходу України. Тепер потрібно будувати свою маркетингову стратегію, враховуючи переселення. Як це зробити найлегше?

Запустіть колаборації з місцевими брендами. Партнерський маркетинг під час війни може бути взаємовигідний для обох сторін – він допоможе просувати ваш продукт серед аудиторії інших компаній. Зокрема, у такий спосіб ви заощадите кошти.

Також Київстар пропонує скористатися Big Data-розсилкою. Наприклад, на платформі ADWISOR можна обрати потрібну аудиторію за понад 40 критеріями (вік, стать, переважне місце перебування, наявність дітей тощо), сформувати персоналізоване повідомлення та самостійно швидко провести промокампанію.

А тригерні розсилки на основі великих даних від Київстар допоможуть надіслати клієнтам вашу пропозицію в момент, коли вони найбільше в ній зацікавлені. Так, можна налаштувати потрібний вам тригер — це подія, яка має відбутися для старту розсилки. Тригером можу бути свята, реєстрація на вашому сайті або навіть геолокація. Наприклад, повідомлення будуть надіслані потенційному покупцеві, коли він опиниться недалеко від вашого магазину.

#4. Інвестуйте у людей та продукт

Жити в режимі «виживання» — це погана стратегія для бізнесу під час кризи. Справжня стійкість полягає не в тому, що протриматися на плаву за будь-яку ціну. Стійкість — це здатність організацій поглинати стрес, відновлювати важливі функції та процвітати в нових обставинах.

Саме тому компанії навіть у кризу повинні бути проактивними та досліджувати, які продукти та послуги будуть потрібні клієнтам у майбутньому. Це передбачає інвестицію не лише в розробку нових інноваційних товарів, але й розвиток власної команди.

Замість того, щоб звільняти персонал у скрутний для компанії момент, директор правління HSA Group Набіль Хайель Саїд Анамт радить застосувати довгостроковий підхід до інвестування у працівників. Так, система винагород та розвитку талантів може допомогти організації як зберегти команду, так і виховати у них навички, які стануть корисними після завершення кризи.

5 лайфхаків для роботи під час кризи. Як оптимізувати бізнес-процеси та досягти успіху?, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №2
Джерело: facebook.com/HSAgroupCA

#5. Підтримуйте ваше суспільство

Успішні бізнес-лідери часто будують свої компанії на трьох «китах»: люди, процеси й продукт. Але в кризових умовах з’являється і четвертий «кит» — мета. Якщо компанія має на меті довгостроково працювати на ринку, то вона повинна підтримувати громади, які купують її продукти та послуги.

Якщо бізнес хоче стабільно розвиватися, то він повинен виходити за межі традиційних корпоративних кордонів. Керівники компаній мають прагнути зменшити нестабільність і крихкість систем та громад, від яких вони залежать. Організації можуть зміцнити соціальну структуру за допомогою зменшення поляризації у суспільстві, роботи з цінностями та переосмислення бізнес-моделей для сталого розвитку.

Наприклад, якщо компанія довго працює на ринку та шукає місцеву молодь для роботи у себе, вона може зробити внесок у певну освіту дітей ще зі школи та відкрити профільні курси. Або ж текстильне підприємство може інвестувати в переробку використаного одягу, передбачивши запит від суспільства на екологічність. Цінно, що навколо таких інноваційних ідей можна об’єднувати компанії-однодумці та разом з ними будувати кращий світ для спільного процвітання.

Теги
Підписатись на розсилку