Майже весь ринок можна поділити на два найпоширеніші напрямки — B2B та B2C. В цій статті ми розкажемо про особливості моделі B2B простими словами.
B2B (business to business) — це модель бізнесу, в якій одна компанія продає свою продукцію або послуги іншій компанії, а не кінцевим споживачам.
Компанії у сфері Б2Б забезпечують функціонування та розвиток інших бізнесів, постачаючи їм сировину або деталі для їхньої продукції, пропонують свої поради або послуги. Популярний приклад — виробництво автомобілів. Готова автівка — це результат B2B взаємодії, адже виробник закуповує деталі в інших компаній.
Різниця між B2B та B2C маркетингом
Головна відмінність полягає в цільовій аудиторії. Для B2B — це компанії, де рішення про купівлю товару або послуг ухвалюються колегіально та виважено з урахуванням рентабельності інвестицій.
Цільова аудиторія для B2C — це фізичні особи, які купують товар для власного користування, часто під емоціональним впливом реклами або мимохіть, навіть не замислюючись.
Тому для просування продукції використовуються принципово різні способи. У B2C акцент робиться на впізнаваності бренду та яскравому змісті, який зацікавить широку аудиторію. У випадку з B2B конкуренція значно менша, але налагодження співпраці потребує більшого часу. Тому важливо ретельно викласти всі характеристики та переваги товару або послуг та переконати клієнта у доцільності цієї інвестиції.
Основа B2B маркетингу
Невіддільною частиною B2B бізнесу є маркетингова стратегія. Її побудова дещо складніша, ніж для B2C підприємств, але алгоритм можна звести до 5 основних тез:
- Визначити позиціонування бренду — розробити історію та цінності компанії, в які повірять працівники та потенційні клієнти.
- Провести аналіз ринку — виявити конкурентів та їхні пропозиції, визначити прошарок клієнтів, які обслуговуються недостатньо.
- Побудувати портрет клієнта — виокремити тих, хто зацікавлений у послугах компанії та зрозуміти їхні критерії вибору.
- Налагодити канали комунікації — як потенційні клієнти дізнаються про послуги або продукт. Найбільш дієві сьогодні email-маркетинг та пошукова оптимізація (SEO).
- Аналізувати результати — на основі показників проведених маркетингових кампаній шукати найбільш ефективні варіанти.
Інструменти для бізнесу від Київстар
Київстар пропонує сучасні рішення для бізнесу:
- Для забезпечення зв’язку між співробітниками та з клієнтами — корпоративні мобільні тарифи, роумінг, дзвінки за кордон, eSIM та інтернет FTTB.
- Маркетингові інструменти — тригерні та таргетовані розсилки, віртуальна АТС та номер 0-800.
- Big Data — портрет клієнта, скоринг та геоаналітика (heatmaps).
- Для ефективної взаємодії між працівниками — Microsoft Office 365, трекінг, StarDocs та StarTeams, IP-телефонія, фіксований інтернет та корпоративні канали передачі даних.
- Хмарні технології — Microsoft Azure.
- Безпека даних — сервіси з кібербезпеки, та AntiDDOS.
Ці рішення актуальні для будь-якого бізнесу, зокрема для компаній у сфері B2B.