Big Data для бізнесу: як технології Великих даних допомагають розвиватися

19 Травня 2021

Розвиток цифрових технологій і зростання конкуренції підвищили інтерес бізнесу до сфери аналітики Великих даних. З їхньою допомогою компанії можуть оптимізувати продажі й логістику, грамотно побудувати комунікацію з клієнтами, краще пізнати цільову аудиторію, розробити найпривабливіші пропозиції та, як наслідок, збільшити прибуток. Розповідаємо, що таке технології Big Data і як вони допомагають підприємствам та організаціям розвиватися.

Зміст

  1. Big Data: короткий лікнеп
  2. Навіщо аналіз Big Data потрібен бізнесу
  3. Як працює Big Data в бізнесі
  4. Майбутнє бізнесу з технологіями Big Data
  5. Популярні питання

Big Data: короткий лікнеп

Big Data (або Великі дані) — це термін, що визначає величезний масив структурованої та неструктурованої інформації, а також методи її обробки та аналізу.

Користувачі регулярно генерують величезні обсяги даних, просто відкриваючи програми, використовуючи пошук Google або здійснюючи покупки в інтернеті. Але Великі дані неможливо обробити або проаналізувати за допомогою традиційних методів аналітики. У такому випадку на допомогу приходять технології Big Data від Київстар.

До Big Data належать тільки ті дані, які мають ознаки так званих «трьох V»:

  • Volume — великий фізичний обсяг інформації. Для зберігання даних використовують величезні кластери об’єднаних комп’ютерів.
  • Velocity — висока швидкість відновлення даних, що вимагає їх швидкої обробки.
  • Variety — різноманітність типів інформації.

Класичними джерелами Big Data називають:

  • Internet — онлайн-ЗМІ, соціальні мережі, сайти, блоги, форуми;
  • корпоративна інформація — бази даних, архіви, транзакції;
  • свідчення зчитувальних пристроїв — датчики стільникового зв’язку, метеорологічні зонди, супутники й тощо.

Інструменти Big Data analytics дають змогу обробити всю доступну інформацію в початковому вигляді за один раз. Традиційна обробка ж вимагає попереднього сортування й поступового аналізу невеликих пакетів даних. До того ж аналіз Великих даних відбувається в реальному часі, а за традиційного підходу дані збирають, редагують, зберігають певний час і тільки після цього аналізують.

Навіщо аналіз Big Data потрібен бізнесу

Інтерес бізнесу до Великих даних пояснюється вигодою, яку компанії можуть отримати. Так, у 2014 році керівництво корпорації Caterpillar зізналося, що її дистриб’ютори щорічно втрачали прибуток у розмірі майже $9–18 млрд через те, що не впроваджували технології обробки Великих даних.

Big Data відкриває нові можливості для розвитку бізнесу:

  • спрощує планування і прогнозування;
  • прискорює запуск нових проєктів, які з високою ймовірністю матимуть попит;
  • дає змогу скласти точні портрети клієнтів;
  • спрощує пошук і залучення цільової аудиторії;
  • оптимізує взаємодію з клієнтами та партнерами;
  • сприяє поліпшенню обслуговування клієнтів, що так само підвищує їхню лояльність і прискорює ріст продажів.

Використання технологій Big Data актуально для будь-якої компанії, яка прагне поліпшити свої бізнес-процеси та збільшити прибуток.

Як працює Big Data в бізнесі

Мобільні оператори все більше стають схожими на IT-компанії. Щоб конкурувати на ринку, уже недостатньо надавати тільки послуги зв’язку. Багато операторів пропонують інструменти та послуги для бізнесу: для оптимізації робочих процесів, комунікації з потенційними клієнтами або збільшення продажів.

Наприклад, у 2019 році Київстар запустив новий продукт — Business Data Solution. Ця автоматизована платформа дає можливість підприємцям самостійно скористатися таргетованою розсилкою з фільтрами Big Data.

Для вирішення бізнес-завдань національний мобільний оператор пропонує ефективні інструменти, перевірені на конкретних кейсах.

  • Портрет клієнта. Допомагає дізнатися характерні риси цільової аудиторії та створити профіль ідеального клієнта. Отримані дані допомагають націлити, персоналізувати комунікацію, створювати релевантніші пропозиції та продукти.
  • Look-alike аудиторія («пошук схожих»). Дає можливість за низкою критеріїв знайти потенційних клієнтів, схожих на наявних споживачів, яким буде цікавий продукт або послуга.
  • Таргетована комунікація. Являє собою націлену на певний сегмент розсилку повідомлень. Метод допомагає донести інформацію щодо продукту або послуги зацікавленим людям.
  • Heatmap (теплові карти) і геоаналітика. Дає змогу підібрати оптимальну локацію розміщення точок продажу, відділень, терміналів, рекламних банерів та ін.
  • Скоринг. Дає можливість визначити надійних клієнтів або потенційних кредитних шахраїв.

Спосіб і метод застосування залежить від особливостей галузі бізнесу. Наприклад, для банківських організацій підходить метод розроблення скорингових моделей і створення теплових карт. Для ритейлу — сегментація споживачів, аналіз певних цільових сегментів і пошук цікавих пропозицій новим клієнтам.

Рішення Big Data працюють для будь-якого бізнесу. Головне — індивідуальний підхід і залучення до процесу компетентних фахівців.

Майбутнє бізнесу з технологіями Big Data

В епоху соціальних мереж і цифрових технологій обсяг генерованої інформації збільшується в геометричній прогресії. Щодня люди діляться звичками, захопленнями, цінностями — величезними масивами даних, яких стає все більше. Big Data — це гігантська кількість інформації, яка створена людьми або системами й придатна для подальшого аналізу.

Згідно зі звітом Big Data Analytics Industry Report 2020, у всьому світі ринок аналітики великих даних буде рости в середньому на 12,3% на рік до 2027 року. Зараз з Big Data працюють в основному великі підприємства й організації — майже 60% ринку. Але на думку експертів, сегмент середнього й малого бізнесу в найближчі роки теж буде рости, і з часом інструменти Big Data перестануть бути прерогативою великих компаній. Наприклад, уже сьогодні в портфелі Київстар є і великі компанії, і невеликі бізнеси зі сфери ритейлу та FMCG, які замовляли кастомні або автоматизовані рішення на основі Великих даних.

Продукти Big Data від Київстар потрібні бізнесу, щоб прогнозувати поведінку клієнтів, створювати нові релевантні продукти, збільшувати продажі. Це вигідний вклад у розвиток компанії, який дасть змогу не тільки краще зрозуміти цільову аудиторію й підвищити прибутковість проєкту, але також об’єктивно оцінювати перспективи й обганяти конкурентів.

Популярні питання

  1. Які методи аналізу даних пропонує Big Data для бізнесу?

    Big Data для бізнесу пропонують низку ефективних методів: аналіз портрета клієнтів, пошук схожої цільової аудиторії, складання теплових карт, таргетована розсилка повідомлень, скоринг.

  2. Чи варто використовувати Big Data в бізнесі?

    Так, варто. Інструменти Big Data допоможуть бізнесу розвиватися швидше. На основі аналізу великих даних можна визначити портрет цільової аудиторії, знайти найкраще місце для відкриття торгової точки, збільшити конверсію від продажів і спрогнозувати успішність розвитку бізнесу загалом.

  3. Чи можна за допомогою Big Data визначити краще місце розташування бізнесу?

    Так, можна. Для цього використовується метод Heatmap і геоаналітика. У візуальному редакторі будується теплова карта клієнтів, на якій для наочності місця найбільшого скупчення цільової аудиторії зафарбовуються яскравими кольорами.