Big Data в маркетингу: що це таке і як може допомогти

14 Травня 2021

Розвиток бізнесу в сучасному діджитал-світі вимагає чималих сил і вкладень. З одного боку, легко охопити широку аудиторію й залучити більше клієнтів. З іншого — потрібно зібрати й обробити величезну кількість інформації про потенційних покупців, а на це потрібні час і ресурси. Виконати поставлені завдання допоможе ефективна технологія Big Data в маркетингу. Великі дані дають змогу швидко обробляти багато інформації, щоб вивести бізнес на новий рівень.

Зміст

  1. Що таке Big Data в маркетингу
  2. Основні завдання технології Big Data в маркетингу
    2.1. Завдання Big Data від Київстар
    2.2. Додаткові можливості Великих даних
    2.3. Сегментація
    2.4. Збільшення лояльності клієнтів
    2.5. Створення нової продукції
    2.6. Скорочення відтоку клієнтів
    2.7. Прогнозування прибутку
  3. Користь для бізнесу за використання Big Data від Київстар
  4. Чому варто вибрати Big Data від Київстар
  5. Популярні питання

Що таке Big Data в маркетингу

Big Data, або Великі дані, — це технологія збору, зберігання й аналізу великих обсягів структурованої й неструктурованої інформації. За допомогою обробки Big Data можна визначити поведінкові й інші характеристики цільової аудиторії компанії або продукту. На підставі таких даних можна спрогнозувати поведінку клієнтів, прибуток або тенденції в споживанні, дізнатися, що впливає на рішення під час покупки, поліпшити комунікацію між бізнесом і покупцями й навіть виявити потенційних шахраїв.

Один із найпопулярніших методів просування на основі Big Data від Київстар — таргетована реклама. Адже важливо залучати не всіх людей, а тих, хто зацікавлений у запропонованому продукті. Завдяки цьому компанія може зосередитися на цільовій аудиторії й точково закривати «болі» кожного сегмента ЦА, посилюючи конкурентоспроможність на ринку. Такий підхід працює ефективніше, знижує вартість залучення клієнтів і вимагає менших ресурсів.

Основні завдання технології Big Data в маркетингу

Великі дані — це альтернатива традиційним інформаційним базам. Для аналізу використовуються різні джерела й ресурси. Серед них: соціальні мережі, додатки, інтернет-ЗМІ, форуми, дані стільникового зв’язку.

Завдання Big Data від Київстар:

  • систематизація за заданими параметрами;
  • детальний аналіз інформації, яку можна використовувати для створення бізнес-стратегії.

Додаткові можливості Великих даних:

  1. Сегментація

    Розподіл цільової аудиторії на підгрупи — простий, але результативний засіб. Проаналізувавши характеристики клієнтів, їхні покупки й дії, можна визначити «болі» та мотивацію кожного сегмента. А далі налаштувати таргетовані розсилки з різними пропозиціями для підгруп поштою або SMS.

  2. Збільшення лояльності клієнтів

    Клієнтам важливо відчувати турботу з боку бізнесу. Варто не тільки збільшувати потік нових покупців, а і дбати щодо збереження наявних. Аналізуйте поточні продажі й вказуйте ходові позиції. Наприклад, якщо клієнт кілька разів купував схожі товари, ймовірно, його зацікавить аналогічний продукт. Налаштуйте таргетовану рекламу з позиціями, які мають попит, і зробіть авторозсилку, присвячену певним подіям або покупкам.

  3. Створення нової продукції

    Завдяки предикативному аналізу Великих даних легко відстежити минулі, поточні тенденції та зробити прогноз на найближчі роки. Найчастіше продукція брендів ділиться на популярні позиції, які приносять більшу частину прибутку, і менш популярні. Так ви визначите, на які товари або послуги робити ставку й чи варто розширювати продуктову лінійку.

  4. Скорочення відтоку клієнтів

    Предикативний аналіз також допоможе виявити клієнтів, які можуть піти. Люди стали «холодними», рідко роблять покупки, не виявляють активності в соціальних мережах і не читають розсилки. Завдання маркетологів — «прогріти» клієнтів і знову зробити постійними покупцями. Запустіть кампанію для повернення аудиторії через Big Data від Київстар і покажіть людям, що вони цінні. Наприклад, запропонуйте спеціальні бонуси, акції або знижку для постійних клієнтів.

  5. Прогнозування прибутку

    Визначивши розмір середнього чека, можна розрахувати дохід від кожного нового покупця і визначити, у скільки разів збільшити приплив аудиторії, щоб домогтися бажаного фінансового результату. На підставі Великих даних значно простіше проводити маркетингові заходи та складати план продажів.

Користь для бізнесу за використання Big Data від Київстар

Будь-яка компанія хоче створювати комерційно успішні продукти. Великі дані допоможуть проаналізувати попит на товар або послугу до виходу на ринок, щоб оцінити її рентабельність.

Застосування Big Data в маркетингу дає змогу:

  • скласти портрет ідеального клієнта, визначити цільову аудиторію й залучати потенційно зацікавлених людей, схожих на наявних покупців (look-alike);
  • сегментувати ЦА, щоб задовольняти потреби покупців і робити вигідні пропозиції для кожної категорії;
  • грамотно вибудувати комунікацію з клієнтами та, як наслідок, — збільшити конверсію продажів;
  • створювати й вдосконалювати товари й послуги, які мають попит;
  • оцінити сервіс компанії та його відповідність запитам клієнтів;
  • визначати місця найбільшого скупчення цільової аудиторії за допомогою Heatmap і геоаналітики, щоб відкривати нові магазини, офіси, заклади та установи;
  • налаштувати розсилку для відправлення повідомлень наявним клієнтам і потенційним;
  • розрахувати ризики, виявити можливих шахраїв і неблагонадійних позичальників (скоринг).

Чому варто вибрати Big Data від Київстар

Київстар — один із найбільших операторів в Україні, який має у своєму розпорядженні актуальну інформацію й команду досвідчених data-фахівців. Компанія надає не тільки телеком-послуги, а й ефективні рішення для розвитку бізнесу на базі Великих даних.

Переваги Big Data від Київстар:

  1. Смартпродукти. Компанія пропонує послуги з потужним набором інструментів, які постійно удосконалюються.
  2. Комбінація класичної та машинної аналітики. Data-фахівці виявляють приховані закономірності, тенденції та предикативні моделі, які допомагають сформувати стратегію масштабування й передбачити можливий дохід.
  3. Ефективність. Big Data дає змогу зберігати та швидко обробляти великі обсяги інформації, а також захищає дані від витоку.
  4. Автоматизація. Можна скористатися послугами Data-експертів Київстар або самостійно провести аналіз аудиторії, налаштувати таргетовану розсилку й запустити промокампанію за допомогою автоматизованої платформи Business Data Solution.
  5. Конфіденційність. Інструменти на базі Великих даних не порушують законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних». Аналітичні моделі будуються на підставі зашифрованих і неперсоналізованих даних.

Кейси Big Data від Київстар підтверджують, що інструмент ефективний у всіх видах бізнесу. Зокрема в банківській справі, роздрібній торгівлі, страхуванні та мікрокредитуванні, юриспруденції, індустрії краси, промисловості та інших малих, середніх і великих підприємствах.

Big Data в маркетингу допомагає оптимізувати бізнес-процеси, поліпшити якість продукції, послуг, що надаються, зберегти наявних клієнтів, залучити нових і налагодити з ними комунікацію. Data-експерти Київстар підберуть відповідні інструменти для кожної компанії й допоможуть скласти ефективну стратегію просування.

Популярні питання

  1. Які види бізнесу використовують Big Data?

    Big Data від Київстар — універсальний інструмент, що підходить для банків, салонів краси, фітнес-клубів, кафе, ресторанів, юридичних, медичних, державних установ, агентств нерухомості та інших видів бізнесу.

  2. Які бренди використовували Big Data в маркетингу?

    Серед клієнтів Київстар міжнародний аеропорт «Харків», мережа магазинів «Prostor», «Правекс Банк» і «Monobank».

  3. Чи варто підключати Big Data під час складання маркетингової стратегії?

    Безумовно, варто. Завдяки Великим даним можна скласти портрет ідеального клієнта, визначити ЦА й охопити кожен сегмент. Налаштуйте комунікацію за допомогою таргетованої розсилки й визначте, у яких місцях вигідно відкривати нові торгові точки й офіси.