Головна / Новини / Бізнес рішення / Data-driven підхід: як великі дані від Київстару допомагають бізнесу ухвалювати рішення

Data-driven підхід: як великі дані від Київстару допомагають бізнесу ухвалювати рішення

Data-driven підхід: як великі дані від Київстару допомагають бізнесу ухвалювати рішення, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
24 Листопада 2021
Бізнес рішення

Усе частіше в різних галузях бізнесу можна почути поняття data-driven рішення. Їх ухвалюють, ґрунтуючись на великій кількості різноманітних даних, щоб скоротити витрати, підвищити ефективність та оперативно реагувати на зміни ринку.

 

За допомогою великих даних можна створити максимально точний портрет клієнта, побачити проблеми в рекламній кампанії та загалом заробляти більше. Сьогодні цей метод використовується у дизайні, маркетингу, менеджменті по всьому світу.

Що таке data-driven

Data-driven — це старий добрий принцип «керуй за допомогою цифр, а не інтуїції». Він настільки фундаментальний, що, напевно, застосовувався ще давньоримськими бізнесменами.

Data-driven (з англійської «керований даними») — підхід до управління бізнесом, який ґрунтується на використанні великих даних. Але якщо в компанії немає співробітників, які вміють аналізувати отриману інформацію, цифри так і залишатимуться цифрами. За допомогою експертів Kyivstar цю проблему можна легко вирішити.

Звичайно, щось схоже на data-driven підхід використовували й раніше. Наприклад, багато великих компаній брали дані про витрати та доходи, щоб сформувати стратегію майбутнього розвитку. Але більшість рішень ухвалювалася на основі суб’єктивного досвіду та припущень, які не завжди відповідали реаліям ринку.

Сучасні data-driven методи використовують саме аналіз даних, тому залишаються об’єктивними.

Як data-driven допомагає компаніям: реальні приклади

Зрозуміти, як великі дані допомагають компаніям розвиватися та чи потрібен вам data-driven підхід можна на прикладі реальних кейсів.

У банківському сегменті data-driven підхід часто застосовується для аналізу поведінки позичальників. Банки використовують інтерактивні анкети, щоб зібрати необхідні дані та виявити, наскільки клієнт урівноважений чи імпульсивний. Для кредитування цей психологічний параметр вважається дуже важливим, оскільки розважливі люди найчастіше віддають кредити вчасно.

А ось найбільший банк Індонезії Mandiri використав Big Data, щоб створити персоналізовані продукти та послуги для своїх клієнтів. Після застосування data-driven підходу вдалося підвищити результати продажу завдяки створенню адресного моделювання пропозицій. При цьому витрати на ІТ-структуру знизилися на 99%.

Прекрасний приклад — використання data-driven на туристичному ринку. Завдяки цьому підходу можна запропонувати варіанти подорожей різними напрямками тільки тим клієнтам, яким вони цікаві. Наприклад, людина переглядала готелі та популярні туристичні місця в Іспанії. Після цього він отримує таргетовану рекламу з актуальними турами саме до цієї країни. Так ефективність вашої рекламної кампанії значно підвищується.

Інструменти Big Data від Київстар для data-driven підходу

Інструментарій Біг Дата від Київстар допомагає створювати та покращувати маркетингові стратегії для бізнесу. Аналітика будується на основі конкретних критеріїв: вік, інтереси, подорожі Україною та за кордон, транспорт, використання мобільного інтернету та десятки інших параметрів.

Це дає можливість бізнесу глибше вивчити свою цільову аудиторію серед абонентів Київстар та ухвалювати правильні та ефективні рішення.

Важливо знати, що сервіси та послуги на основі Big Data створені мобільним оператором. У роботі з даними компанія дотримується законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» та не передає та не продає персональні дані абонентів, у тому числі записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.

 

Теплові карти та геоаналітика

Дізнатися, де буває чи яким маршрутом пересувається працювати цільова аудиторія вашої компанії допоможуть саме великі дані. Експерти Київстар за вашим запитом створять heatmaps (теплові карти). Одне з головних завдань: допомогти вам визначити, де найкраще відкривати нові відділення, точки продажів або розміщувати рекламні банери.

Ви отримуєте візуалізовану аналітику, де за допомогою кольору на карті показано концентрацію вашої цільової аудиторії.

За допомогою такого звіту ви зможете:

  • побачити, у яких саме місцях найчастіше буває ваша цільова аудиторія протягом дня;
  • знайти оптимальні місця для нових торгових точок, рекламних банерів, точок видачі тощо;
  • проаналізувати ефективність роботи вже наявного відділення;
  • побачити, де саме в країні (області, районі, місті) є найбільш зацікавлена ​​у вашому продукті аудиторія;
  • спрогнозувати трафік та дохід від певної торгової точки.

Така візуалізація даних підходить не лише для бізнесу, а й для державних установ. Наприклад, теплові карти муніципалітет може використовувати для визначення популярних серед населення напрямів та маршрутів. Це допомагає оптимізувати роботу громадського транспорту.

Портрет клієнта та look-alike аудиторія

Портрет клієнта створюється з урахуванням характеристик реального споживача послуг чи товарів вашої компанії. При побудові аналітичної моделі використовують аналіз великих даних (Big Data) та машинне навчання. Вона з точністю до 80% характеризує загальний образ вашого покупця за більш ніж 40 критеріями: зокрема, стать, вік, популярні локації, тип гаджета, що використовується, подорожі за кордон та по Україні, інтереси (любителі онлайн музики та кіно, спортивних трансляцій, подорожей, онлайн ігор), транспорт, офісні працівники та багато іншого.

Правильний вибір цільової аудиторії є важливим етапом розробки рекламної кампанії, а також масштабування бізнесу.

Експерти від Київстар надають аналітичний звіт, на основі якого створюється портрет клієнта з розподілом аудиторії у відсотковому співвідношенні. З його допомогою можна вирішити багато завдань, які стоять перед сучасним бізнесом:

  • ефективно сегментувати власну клієнтську базу із детальним її аналізом;
  • знайти ЦА для створення персоналізованої реклами та правильного розподілу бюджету;
  • розробити унікальні товари окремих груп цільової аудиторії;
  • знайти нових клієнтів, яким може бути цікава пропозиція компанії;
  • побудувати правильну маркетингову стратегію з урахуванням аналізу окремих сегментів ЦА.

Використовуючи дані про портрет клієнта, Київстар може розробити вам look-alike модель для розширення бази клієнтів. З її допомогою наші експерти підбирають аудиторію, яка схожа за характеристиками вже наявних користувачів вашого продукту.

Look-alike модель допомагає:

  • знаходити нову аудиторію;
  • проводити персональні рекламні кампанії;
  • найефективніше використовувати рекламний бюджет.

Дані технології також використовуються для створення тригерних розсилок. Тобто повідомлення надходить покупцю, коли відбувається певна подія чи клієнт перебуває у конкретній локації. Та таргетованих (отримувачів повідомлень відбирають за потрібними критеріями).

За допомогою Big Data від Київстар для українського бізнесу відкриваються нові можливості, які дозволяють ухвалювати важливі для компанії рішення не лише на основі припущень та інтуїції, а й за допомогою отриманих у реальному часі даних. Так бізнес стає гнучкішим: можна швидко скоригувати рекламну кампанію, оцінити ефективність комунікації з клієнтами, розробити нові продукти та послуги, які відповідатимуть потребам споживачів.

Теги