Гнучкість, хмари та digital в усьому: чого бізнесу чекати завтра

Гнучкість, хмари та digital в усьому: чого бізнесу чекати завтра

26 Січня 2021
Огляди ринку

Пандемія COVID-19 не оминула й бізнес-процеси. Компанії змушені покидати офлайн-сферу та опановувати хмарні технології, які ще недавно були чимось незвіданим. Сьогодні хмарні інструменти — це повсякденна потреба сучасного бізнесу, який хоче примножити свої можливості.

Через це хмари стали центральною темою 4-го осіннього Open Talk «Бізнес без меж» від Kyivstar Business Hub. Спілкувалися про розвиток хмарних технологій на світовому рівні та в нашій державі, про нові можливості завдяки поєднанню хмарних рішень і Big Data, як не боятися впровадження нових рішень і чи справді вони доступні будь-якому бізнесу.

  1. Сучасні реалії

Хмари для українського бізнесу — нове випробування. Вважалося, що їх масове використання можливе більше в розвинутих країнах. Але 2020 рік змусив змінити ставлення до цього питання та  наблизив знайомство з такими сервісами, як Microsoft Teams, OneDrive, Azure Cloud, які тепер є корисними помічниками в роботі багатьох компаній — як великого, так і малого й середнього бізнесів.

Діджиталізація — ключова тенденція розвитку підприємств сьогодення. Це означає не тільки придбання нового програмного забезпечення та устаткування, але і впровадження сучасних підходів у діяльності організацій. Унаслідок цього навіть змінюється корпоративна культура,  покращується робота всередині колективу й підвищується ступінь задоволеності споживачів.

У цьому випадку хмарні технології виконують роль рушійних сил, що забезпечують необхідні інструменти для кращого управління процесами. Це призводить до збільшення продуктивності робітників, удосконалення операційної діяльності та розширення сфери впливу.

  1. Локдаун як прискорювач цифровізації

Епідемія коронавірусу стала стимулом для підприємств автоматизувати роботу та впроваджувати рішення на основі Штучного інтелекту (ШІ). Так на ринку почали з’являтися нові «компанії-єдинороги», на що позитивно вплинуло використання інтернету речей (IoT), штучного інтелекту та аналітики великих даних. Хмарні технології кожного дня опановують усе більше організацій.

Наприклад, такий успіх демонструє платформа Zoom, що використовує хмари для надання послуг відеозв’язку. У квітні 2020 року щоденна кількість користувачів сягнула 200 млн осіб проти 10 млн на день наприкінці 2019 року.

Київстар — не виняток. 80 % працівників перейшли в онлайн-формат роботи у перші дні карантину завдяки тому, що компанія знайома з діджитал-інструментами не перший рік. Цей період вніс свої корективи і в корпоративніу культуру компанії.

Але, за словами спікерів «Microsoft Україна», наша країна ще на самому старті у впровадженні хмарних сервісів у щоденну роботу та поки не дотягує до рівня використання їх у країнах Західної Європи. Для швидшого розвитку цифрової галузі бізнесам варто поглиблювати свої знання про хмари, щоби відкрити для себе світ безмежних можливостей.

  1. Залиште всі страхи!

Від початку пандемії спостерігається невпинний розвиток хмарних сервісів, утім у багатьох досі є сумніви щодо їх використання. Найпоширеніші — «хмари — це небезпечно», «не підходять для державних установ», «хмари — це дуже дорого», “не для невеликих компаній”.  Тож час розказати, як це працює на практиці.

Насправді хмарні обчислення можуть бути ціннішими для МСБ, ніж для великих корпорацій — їх впровадження дає змогу швидко й недорого розвивати компанію. Підприємство може значно заощадити, адже сервери не потрібно купувати та обслуговувати, про зберігання інформації та роботу з нею подбає хмара. Завдяки гнучким умовам ви сплачуєте лише за той час, протягом якого користувалися хмарою. Вам не треба непокоїтися щодо комп’ютерної безпеки – про безпеку рішень дбає розробник. Тільки Microsoft інвестує в кібербезпеку $1 млрд кожного року.

  1. А що з дистанційною роботою?

У зв’язку з пандемією COVID-19 більшість бізнесів обирають віддалений чи змішаний формат роботи працівників. Так, Facebook уже відкрив вакансію директора з віддаленої роботи, а Twitter дає можливість своїм співробітникам працювати з дому навіть після коронакризи. Українська IT-компанія Jooble також підтвердила інформацію щодо повного переходу в онлайн-режим.

Але такі зміни можуть спричинити нові проблеми. Найважливіші з яких — можливе збільшення витоку інформації й доступ сторонніх програмних засобів до хмарних сервісів компанії. Необхідно знати, як цьому запобігти.

Є два головні методи захисту даних у хмарах. Для першого потрібні всі інструменти ОС Windows та їхні останні оновлення — антивірусна програма (Defender), інноваційні інструменти ідентифікації (інфрачервоне підсвічування, відбитки пальців), багатофакторна авторизація. Вони запобігають злому гаджетів.

Та це лише початок. У наш час доступні сервіси, що можуть аналізувати як роботу ПЗ, так і дії користувачів. Якщо виявлена небезпека, вони відразу блокують сумнівні дії та надсилають повідомлення до центру безпеки Microsoft, де його розглядають фахівці з кібербезпеки.

  1. Big Data — «філософський камінь» компанії

Через стрімкий технологічний розвиток багато цифрових послуг стають звичними. Два роки тому інструментами великих даних користувалася обмежена кількість замовників. Сьогодні Big Data — частина повсякденної роботи. Вони дають змогу працювати з наявними клієнтами та шукати нових, вибирати кращі локації та багато іншого.

Київстар виокремлює 4 основних шляхи застосування Big Data:

  • удосконалення бізнес-процесів (скоринг, Sim Check, робота з лідами);
  • маркетингові рішення (таргетинг у реальному часі та таргетовані розсилки, діджитал-реклама, аналіз та розвиток комунікацій);
  • Big Data-аналітика (look-alike аудиторія, геоаналітика, теплові карти, портрет клієнта, аналітика відео й аудіо);
  • хмарні рішення для комплексного вирішення завдань, зокрема  Azure Stack (оптимізація витрат, аналітика даних, фінансове моделювання, аналіз “розумних” пристроїв, управління пристроями «розумного» міста, відстежування міграцій потоків тощо.).

Проте, щоб рекламна кампанія була вдалою, спочатку варто зробити аналіз Big Data та визначити цільову аудиторію, побудувавши портер клієнта за його характерними ознаками (місцезнаходження, стать, вік тощо), після — застосувати таргетинг і надіслати повідомлення сами тим отримувачам, які найбільше схильні відгукнутися на пропозицію. Це збільшить ймовірність купівлі товару/послуги й мінімізує витрати рекламного бюджету.

Головна перевага таргетингу — комунікація тільки із зацікавленими користувачами.

Важливо: в роботі з рішеннями на основі Big Data «Київстар» працює лише зі знеособленими узагальненими даними. Компанія використсовує математичні моделі й аналізує узагальнені характеристики використання абонентами телекомпослуг.

Результат: підвищення конверсії, залучення нових споживачів і мінімізація витрат. Для оцінювання успіху після закінчення промоакції замовнику надаються статистичні показники.

  1. «Хмарна» бухгалтерія

Підприємства не поспішають переносити бухгалтерію в онлайн — ще присутні страхи щодо слабкого захисту рахунків. Інші переконані, що хмарні сервіси занадто дорогі. Хоча насправді зараз це  вже цілком доступно не лише для великого, а й для малого чи середнього бізнесів.

Безпечно почати користуватися хмарами для різних бізнес-потреб, включаючи й бухгалтерію, можна із сервісами, які пропоную Київстар. Деякі корпоративні тарифи надають доступ до ліцензійних хмарних рішень Microsoft Office 365 , якими можуть скористатися до 5 працівників  — наприклад, власникам бізнесу, керівникам функцій і бухгалтерам. І не важливо, якою ОС при цьому вони користуються — Windows, Android чи iOS.

«Хмарна» бухгалтерія — це доступ до ваших даних 24/7 та можливість перенесення у хмару роботи на звичному ПЗ. За бажанням можна додати спеціальні сервери для звітностей та зберегти всі важливі дані, створюючи резервні копії.

  1. Бізнес у смартфоні

2020 рік переконливо продемонстрував необхідність діджитал-інструментів. Ви маєте бути в смартфоні свого споживача — через сайт, месенджери чи соціальні мережі. Це найшвидший і найбільш точний шлях до клієнта. Крім того, доступний для кожного. Наприклад, через платформу Business Data Solution від Київстар, де ви можете самостійно створити SMS-розсилку з використанням певних Big Data-фільтрів для проведення ефективної промокампанїї на потрібну вам цільову аудиторію Працювати з платформою можна в будь-який зручний для вас час.

Водночас компанія мусить подбати про якісний фідбек. Хмари дають змогу координувати роботу контакт-центру чи відділу продажів, навіть коли співробітники працюють дистанційно. Так, «Віртуальна мобільна АТС» — хмарна платформа, яка дозволяє не лише об’єднати в єдину мережу усі фіксосвані й мобільні номери компанії, але й підключити функції запису розмов, голосового меню, налаштувати автоматичний розподіл вхідних викликів та зробити інтеграцію з IT-системами організації. Інакше кажучи, якщо клієнт зацікавився вашою пропозицією, від моменту її надсилання й до прийому зворотного дзвінка пройде всього декілька хвилин. За умови правильно налагоджених процесів та використання сучасних хмарних сервісів та великих даних.

Що в підсумку?

Попри швидкий розвиток хмарних технологій останнім часом, Україна все ж поки що поступається країнам Західної Європи. Щоб досконало опанувати хмарні технології, компаніям доведеться зіштовхнутися з низкою випробувань. Аби запуск цифрових рішень був безболісним, варто проходити цей шлях із перевіреними партнерами, яким може стати для вашого бізнесу Київстар, що тісно співпрацює з Microsoft — це стане запорукою ефективної та безпечної діяльності. Втім перший крок – бажання щось змінювати та ставати на шлях розвитку. І лише вам обирати, яким буде майбутнє у вашого бізнесу.