Машини на зв’язку

Євген Кражан
У компанії «Київстар» працює з квітня 2005 року. Кілька років займався розробкою і впровадженням процесного підходу і проектів, пов’язаних з підвищенням ефективності ведення бізнесу, антикризовим управлінням. Професійний досвід Євгена включає роботу в продажах провідних національних і міжнародних компаніях в різних галузях: ІТ-консалтинг «Інновеар» (продаж та розвиток бізнесу), банківський сектор ІНГ Банк Україна (розвиток порталу фінансових новин), […]
13 Липня 2017
Рішення
icon
159

Колись людина могла тільки мріяти про спілкування, доступне крізь великі відстані. Колись я сам не міг і подумати, що зможу в будь-який момент із пристрою в кишені зателефонувати другові на іншому кінці світу.

Світ змінився, і тепер ми вже зовсім не уявляємо, як можна обходитися без зв’язку в режимі 24/7/365. Проте немає меж досконалості – світ продовжує стрімко змінюватися далі. І в реаліях сьогодення затребуваний вже не тільки зв’язок людини з людиною. Спілкування стає нормою для машин – технології Machine-to-Machine (M2M) дедалі більше знаходять своє застосування в різних сферах нашого життя.

У чому переваги такої взаємодії? Датчики збирають необхідні дані і повідомляють їх іншим пристроям. Машини можуть оперативно обмінюватися між собою інформацією без підключення людського ресурсу. Швидкість отримання інформації вища, а обсяг даних більший. Їх можна накопичувати і аналізувати, на них можна швидше реагувати. А оскільки технології стрімко розвиваються і датчики стають дедалі більш доступними за ціною, спектр їхнього застосування поширюється щодня. Сьогодні вони в системах спостереження і безпеки, побутових приладах, садових і агросистемах, авто, банкоматах, системах комунікацій, геолокації, ритейл і багато де ще.

Один з яскравих прикладів застосування – системи безпеки і моніторингу для автомобілів. Датчики, встановлені усередині машини, можуть фіксувати інформацію про її місцезнаходження, про дії, спрямовані на злам, розгойдування, рух, вмикання запалювання. Фіксувати і надсилати сигнал користувачеві.

Досить цікавий приклад – сигналізація нового покоління I-SEE. Я зараз маю можливість особисто її тестувати і можу сказати, що організація пристрою дозволяє «спостерігати» за автомобілем практично в режимі реального часу – як би далеко від мене він не знаходився. Це можливо завдяки встановленому на смартфоні або планшеті додатку, налаштованому на отримання даних від сервера. Який, зі свого боку, отримує інформацію з пристрою в машині.

Друга «фішка» системи I-SEE в тому, що якщо зловмисник зважиться на викрадення, водночас помітить встановлену сигналізацію і вимкне її, власник машини не тільки негайно отримає повідомлення про це, але і зможе відстежити сигнал про пересування авто в своєму додатку. А все тому, що система насправді складається з двох блоків. Другий ви можете залишити в автомобілі в такому місці, про яке викрадач навіть не буде здогадуватися. Цей другий блок – маяк – і подаватиме сигнал, який допоможе знайти машину в разі викрадення. Як працює пристрій? У нього «зашиті» сім-карти М2М, які надсилають сигнали, використовуючи покриття мобільного оператора. В цьому разі – Київстар.

М2М-рішення, IoT (інтернет речей), системи для «розумного будинку/офісу/міста» – за ними майбутнє. Тому що це зручно, просто в експлуатації, заощаджує час і гроші користувача, розширює його можливості. І вектор розвитку продуктів телеком-компаній не дарма зараз лежить в цьому ж напрямку. Сьогоднішньому клієнту вже замало тільки розмовляти телефоном. У нього є смартфон, який можливостями може посперечатися з комп’ютером. І клієнт хоче більшого, а ми готові це більше йому запропонувати. Врешті-решт виграє той, хто не тільки задовольнить очікування клієнта, але і випередить їх.

Матеріал підготовлений у співпраці з http://biz.nv.ua/

Теги
icon
159