Головна / Новини / Бізнес рішення / 6 міфів про кваліфікований електронний підпис у хмарі, які заважають його отримати

6 міфів про кваліфікований електронний підпис у хмарі, які заважають його отримати

6 міфів про кваліфікований електронний підпис у хмарі, які заважають його отримати, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
18 Жовтня 2022
Бізнес рішення

Війна — не привід для українських компаній припиняти роботу. Це показали результати нещодавнього дослідження Kyivstar Business Hub. Попри складні часи більшість компаній працюють як і до війни або з певними обмеженнями, адаптуючи свої бізнес-процеси. При цьому підприємства практикують гібридний формат роботи. Наприклад, один з робочих процесів під час такого формату — це підпис електронних документів за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Він забезпечує більш стабільну роботу за будь-яких умов. Водночас існують міфи, які заважають бізнесу отримувати усі переваги цього хмарного інструменту.

 
Зараз українські державні організації пропонують компаніям користуватися кваліфікованим електронним підписом (раніше називався електронний цифровий підпис), тобто більш досконалим варіантом е-підпису. Він є законним аналогом власноручного підпису та має таку ж юридичну силу. Тож, розвіюємо міфи про КЕП.

Міф 1. Щоб створити кваліфікований е-підпис у хмарі потрібно багато часу.

КЕП у хмарі можна швидко згенерувати, наприклад, з сервісом DepositSign. Додаток розроблено однойменною компанією DepositSign, послуга надається за підтримки Київстар. Для цього потрібно зробити 3 кроки:

  • заповнити форму на сайті Київстар та чекати на дзвінок і консультацію спеціаліста;
  • надати відповідні документи до одного із центрів ідентифікації DepositSign або пройти ідентифікацію у вас в офісі;
  • встановити додаток DepositSign для IOS або Android та підписувати документи.

DepositSign дозволяє використовувати будь-яку кількість КЕП всередині компанії, тобто для кожного окремого співробітника необхідно створити його особистий КЕП. Передавати свій КЕП іншим заборонено.

Міф 2. Підпис «у хмарі» легко підробити.

Це не так. Хмарний КЕП містить потужний вбудований захист та функцію автентифікації. До того ж такий кваліфікований електронний підпис накладається через особистий ключ та перевіряється через відкритий ключ. Наприклад, КЕП на токені або фізичній флешці можна легко загубити, чим одразу можуть скористатися шахраї. Саме підпис «у хмарі» виключає подібну втрату КЕП, оскільки він зберігається на віддаленому сервері надавача електронних послуг. Навіть, якщо хтось вирішить підібрати пароль до вашого КЕП і введе його 10 разів неправильно, вам надійде SMS-повідомлення та підпис буде заблоковано.

Міф 3. При втраті пароля захисту особистого ключа його можуть відновити сторонні особи.

Пароль захисту особистого ключа — це ваші конфіденційні дані, а тому він не зберігається у КНЕДП ТОВ «ДЕПОЗИТ САЙН». Це означає, що у разі втрати пароля поновити його самостійно не вдасться. Щоб знову почати користуватися додатком, потрібно отримати набір кваліфікованих сертифікатів КЕП у пункті надання послуг КНЕДП ТОВ “ДЕПОЗИТ САЙН». Важливо, що за законом для отримання ключа необхідна ваша особиста присутність з паспортом громадянина України або з іншим документом, який унеможливлює виникнення будь-яких сумнівів щодо вашої особи.

Міф 4. КЕП мають право користуватися лише фінансові установи.

Кваліфікований електронний підпис можуть використовувати як державні компанії, так і компанії з різних сфер: ритейлу, страхування, нерухомості, медицини, логістики, освіти, юриспруденції тощо. Перелік безмежний.

Міф 5. КЕП потрібен тільки для підпису е-документів.

Наприклад, КЕП від DepositSign окрім підпису електронних документів у системі е-документообігу також використовується у:

  • системах державних адміністративних послуг (Електронний кабінет
    водія та ін.);
  • інтегрованій системі е-ідентифікації ID.GOV.UA;
  • системах електронної звітності (кабінет платника податків ДПС);
  • системах комерційних електронних послуг.

Важливо, щоб ці ресурси підтримували використання цього хмарного сховища. Щоб авторизуватися на сайті, треба обрати варіант ідентифікації DepositSign і ввести пароль. А для того, щоб підписати документ, необхідно обрати «Підписати» біля обраного файлу, потім вибрати з переліку назву хмарного сховища та ввести пароль. Все, документ підписаний.

Міф 6. Термін дії КЕП необмежений.

Ні, зазвичай термін дії сертифіката має обмежений термін (один-два роки), який можна обрати власноруч. Але під час воєнного стану Мінцифра спільно з Держспецзвʼязком подовжили термін дії електронного підпису.
Відтак надавачі електронних довірчих послуг можуть згенерувати новий КЕП на основі вже створених ключів. Тож ви зможете продовжувати користуватися е-підписом та безпечно підписувати документи онлайн.

КЕП від DepositSign — зручний та простий спосіб узгодження будь-яких е-документів. Він 24/7 доступний з вашого смартфона. Вам потрібен лише стабільний інтернет, щоб будь-де і в будь-який час швидко розв’язувати робочі питання. Замовляйте консультацію на сайті Київстар.

Теги
Підписатись на розсилку