Головна / Новини / Інтерв'ю / Реалісти EP#3 – Шимків – Netpeak – Хмарні сервіси

Реалісти EP#3 – Шимків – Netpeak – Хмарні сервіси

Реалісти EP#3 – Шимків – Netpeak – Хмарні сервіси, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
01 Лютого 2022
Інтерв'ю

Це скорочена текстова версія B2B-подкасту РЕАЛІСТИ. Ми розбираємо і збираємо наново успішні українські бізнес-кейси разом з визнаними експертами. Тема нового епізоду – хмарні сервіси. Наші герої цього разу – агенція Netpeak (наразі вся група компаній налічує більше 750 співробітників), яку представляють Дмитро Піскарьов, co-founder та Chief Executive Officer, і Андрій Чумаченко, співзасновник та керуючий партнер.

Експерти третього епізоду – голова ради директорів Darnitsa Group та член наглядової ради компанії Київстар Дмитро Шимків і Ілля Польшаков, директор з розвитку нових напрямків бізнесу в Київстар. Ведуча – Валерія Чачибая.

Netpeak:

Головний продукт агенції Netpeak – це performance and digital marketing: ми допомагаємо покупцям наших послуг отримувати клієнтів з інтернету за допомогою багатьох інструментів, серед яких контекстна реклама, SEO тощо. Клієнт – це компанії, які вже мають досвід роботи з іншою агенцією, та інтернет-магазини з великою кількістю товарів. Конкуренти – in-house команди, спеціалісти всередині компаній. Основний шлях генерації кешфлоу – щомісячні підписки.

Близько чверті співробітників агенції працює у гібридному форматі, хоча до початку пандемії усі працювали в офісах. З початком пандемії агенція перейшла на віддалену роботу і перевела усіх співробітників за 2 дні. Але безпека доступу була налагоджена ще до такого переходу, тому що вже тоді існувала велика кількість внутрішніх систем та сервісів, що дозволяли працювати віддалено, з офісами у різних містах. Також використовувалися інструменти для синхронізації і безпеки. Наприклад, усі працівники працюють в одній VPN-мережі, і усі внутрішні ресурси доступні виключено через цю VPN-мережу. Є софт, що обмежує доступ до деяких сервісів – це LDAP-система.

Ключова інформація зберігається у декількох місцях. Ми все ще прихильники зберігання даних на власних орендованих серверах, використовуєчи data-центри в Німеччині, і також бекапи зберігаються у хмарі Amazon – деякі продукти ми покупаємо, зокрема для зберігання бекапів та створення віртуальних машини. Переваги – простота керування за допомогою налагодженого інтерфейсу. Серед мінусів – вартість, і незахищеність при глобальному збої або падіння data-центрів. Але вартість виправдана – бо частково гроші економляться на кількості співробітників і оплаті лише за поточне використання послуг. Ми використовуємо такі сервіси як для зберігання так і для обробки даних – наприклад, Microsoft Power BI, яка збирає дані з наших систем – з ERP та Google Analytics, – за її допомогою можна вибудувати будь-які моделі, аналітику та прогнози. Наші великі українські клієнти розуміють, що вже прийшов час для таких послуг, і все частіше їх використовують.

Тестування софтверних продуктів ми проводимо у віртуальному оточенні з використанням систем Continuous Delivery і Continuous Integration. В цьому випадку ми не використовуємо хмарні рішення, а користуємось софтом, який встановлено на наших серверах.

Безпеку перш за все забезпечуємо за допомогою бек-офісу, який укладає NDA-угоди. У випадку кібербезпеки раз на рік ми проводимо аудит усіх систем за допомогою зовнішнього підрядника – запрошуємо спеціаліста, який отримує доступ до нашої системи і намагається її хакнути і знайти дірки будь-яким доступним способом, ранжує їх від більш критичних до менш критичних, і потім вирішуємо, які з них ми закриваємо.

Для нас ідеальний хмарний сервіс – такий, що дозволив би нам замінити нашу ERP-систему у взаємодії з командою та колегами. Тобто, можливість планувати відпустки, розпочинати робочий день, надсилати звіти. Схожі сервіси вже існують, але коли вже є велика система, яка підтримується і на розробку якої витрачаються гроші, не існує простих способів перейти. Таким чином, для нас ідеальний сервіс дозволив би переключитися і імпортувати всі дані у хмару.

Ілля Польшаков:

– На цьому етапі зростання компанії є питання – як зберегти швидкість ведення проектів, масштабованості і вартості? На мою думку, в них є фрагменти технологій, використання хмарних сервісів, але це не дуже системно. І, здається, немає контролю безпеки, коли дані можуть залишати компанію через різні пристрої.

Дмитро Шимків:

Щодо VPN-з’єднань. Саме через VPN відбувається розповсюдження spyware та ransomware. Якщо у компанії не існує системної розбудови інфраструктури хмарних обчислень з використанням елементів кібербезпеки, то вартість послуг захисту насправді незначна у порівнянні з можливими втратами.

Ілля Польшаков:

В них досить велика кількість співробітників, і якщо уявити, що усі вони працюють в одному цифровому робочому місці, скачують різний софт – відстежувати аномальну поведінку софта, якщо в нього щось сховане, адмінам вручну дуже важко робити. Вірно вибудувана хмарна архітектура на рівні робочих місць, контроля політик і керування пристроями, на машинному рівні вирішує цю проблему миттєво.

Дмитро Шимків:

Ступінь надійності хмарних сервісів вища за ступінь надійності фізичного обладнання. Стосовно вартості – можна заходити на цю територію етапно. В Netpeak Group є декілька компаній – можно підключити одну з них, перевести на хмарні сервіси. До того ж, ціна формується від рівня навантаження, від кількості послуг – за системою pay-per-use. Подібним чином працює оператор зв’язку та постачальники електроенергії – ми платимо лише за ті послуги, які споживаємо – те саме сьогодні відбувається у хмарних технологіях.

Так, дуже поширена думка, що хмарні сервіси – це дорого, але колись була поширена думка, що мобільний зв’язок дорогий. А сьогодні ми не уявляємо життя без нього. Якщо не помиляюсь, найдешевша віртуальна машина в Azure коштує близько 4 доларів на місяць – це дешевше Нетфлікса. Можна також зробити віртуальну машину для рендерінгу фільмів. В Azure свого часу рендерили фільм “Володар кілець”. Рендерінг був потрібний лише стислий, певний період часу, не було потреби купувати потужні комп’ютери.

Багато клієнтів Netpeak є роздрібними мережами, у яких існує найважливіший період часу з піковим навантаженням – напередодні Нового року, з листопада по грудень. Якщо ви користуєтесь хмарами, то в сезон вам не потрібно множити віртуальні машини – хмара додає потужностей автоматично, в залежності від навантаження.

Ілля Польшаков:

Ще одна перевага хмар – дуже короткий проміжок time to market – миттєвий, у порівнянні з постачанням фізичного обладнання у зв’язку з тим самим масштабуванням бізнесу, наприклад.

Валерія Чачибая:

Припустимо, компанія зрозуміла, що їй потрібні хмарні сервіси, і вони телефонують до Київстара як оператора хмарних послуг. Як далі відбувається сценарій впровадження, як ви починаєте роботу?

Ілля Польшаков:

Далі команда архітекторів та ліцензійних фахівців повністю занурюються у вивчення та оцінку поточного становища у споживанні тих чи інших сервісів. Адже досить часто клієнт уже купив якусь послугу, але використовує її лише на 50%. Зрозуміти це можна, провівши власний TCO-аналіз (total cost of ownership). І допомагаємо також промоделювати, прогнозувати розвиток ситуації та збільшення навантаження на цифрову безпеку та хмари зі збільшенням кількості працівників.

Дмитро Шимків:

Цифровий маркетинг взагалі певною мірою сьогодні є хмарним маркетингом. Один з трендів – хмарна розробка – це розробка, development, процесів з використанням хмарних технологій. Прикладами DevOps розробок є GitLab та GitHub, які вийшли на IPO.

Є багато процессів, які відбуваються розрізненно в компанії у розробників, один з викликів – як відбуваються білди нових версій програмного забезпечення. В ідеальній ситуації це переважно автоматизовано, і лише частина випадків – руками. Управління розробкою у хмарі дозволяє правильно це все структурувати у випадку різних джерел програмного коду. Сервіси Azure дозволяють також тестувати процеси і налаштовувати автоматичні білди, і поетапно запроваджувати. Але найбільший виклики DevOps – це зміна культури організації, коли розробники – у різних частинах світу, і кожен працює зі своєю частиною storage, і все це тестується і збирається. Для Netpeak з їх кількістю продуктів і компаній у Групі, з кількістю версій ци продуктів – це рано чи пізно буде викликом.

Ілля Польшаков:

Ми як постачальник таких послуг в Україні готові разом з клієнтом розпочинати з найпростішого підходу переходу до хмар, який продемонструє, що можна робити зовсім інакше у порівнянні зі звичними власними серверами.

Дмитро Шимків:

Netpeak дуже цікаві і динамічні. Вони демонструють можливості українського цифрового маркетингу і технологій. Класні і амбіційні лідери. Головні виклики – кібербезпека, пікові моменти навантаження їх ресурсів, перехід до стандартизованого процесу розробки програмного забезпечення з використанням девелопменту в хмарі. І важливе питання – постійно навчатися використовувати нові технології, бо вони навістрі технологій.

Ілля Польшаков:

Подобається їхнє зростання і підтвердження, що їх time to market все ще задовольняє їхніх клієнтів. Я рекомендував би зазирнути у завтрашній день – спрогнозувати власний розвиток та порівняти з тим, що є зараз з погляду технологій. Якщо розрив великий – то чи готові вони зробити цей крок у майбутнє, в якому вже працює багато розробників у питаннях безпеки та контролю всіх точок взаємодії? Хмари не будуть дорожчими, вони будуть вигіднішими, тому що їхнє завдання залишиться – працювати з клієнтом і приділяти увагу самому бізнесу замість витрат часу на забезпечення бекофісу.

 

Теги
Підписатись на розсилку