Що таке скоринг у страхуванні та чим може бути корисна Big Data від Київстар?

13 Травня 2021

Діяльність страхових компаній безпосередньо пов’язана з ризиками, адже застрахована особа може пропускати платежі або ж виявитися шахраєм. Уникнути подібних інцидентів допомагає послуга скорингу в страхуванні. Компанії аналізують дані про клієнтів і оцінюють їх надійність. Виконати таку роботу вручну — довгий і клопіткий процес. Проте з технологією Big Data від Київстар страхові компанії можуть не лише прискорити оцінку майбутніх страхувальників, а й зробити її більш точною. Скоринговий бал формується без втручання людини — працюють аналітичні моделі з використанням алгоритмів машинного навчання.

 

Зміст

  1. Навіщо потрібен страховий скоринг?
  2. Що таке телекомунікаційний скоринг і чим він відрізняється від звичайного?

Навіщо потрібен страховий скоринг?

Страховий скоринг — це зручна і надійна система оцінювання платоспроможності та сумлінності потенційних клієнтів. Термін «scoring» прийшов з англійської мови й означає підрахунок балів. Спочатку страховий скоринг застосовувався в банківській сфері, де позичальників перевіряли за низкою параметрів, щоб запобігти можливому непогашенню кредиту. Страховики перейняли досвід банкірів і використовують скоринг у разі автострахування, оформлення автоцивілки й інших полісів.

Страхові організації заробляють на наданні послуг. Дохід компаній складається з премій за оформлення страховок, винагород за укладання договорів, відшкодувань виплат, відсотків від угод та інших страхових операцій. Відповідно, організації отримають прибуток тільки за умови співпраці з надійними страхувальниками. Що більше у компаній таких клієнтів, то вищий дохід.

Завдання скорингу в страхових компаніях:

  • перевірка фінансового стану клієнта, його страхових історій;
  • захист компанії від шахрайських операцій;
  • проведення централізованої та продуманої страхової політики;
  • скорочення фінансових втрат, пов’язаних із несплатою внесків і простроченою заборгованістю;
  • прискорення обробки заявок на отримання поліса, що підвищує лояльність клієнтів.

Визначити платоспроможність страхувальників допомагає цифрове значення — скоринговий бал. В основі розрахунку лежить математична модель, яка оцінює понад 1000 поведінкових факторів, і прогнозує, наскільки ймовірним є те, що клієнт виконає свої зобов’язання. Наприклад, якщо у людини були підозрілі фінансові операції або вона має низьку платоспроможність, в 99% випадків їй відмовлять у страхуванні.

Що таке телекомунікаційний скоринг і чим він відрізняється від звичайного?

Київстар — один з експертів в Україні у роботі з Big Data і сучасними методами аналітики. Компанія пропонує ряд продуктів, які успішно розв’язують бізнес-задачі та допомагають компаніям розвиватися. Технологія аналізу Big Data й алгоритми машинного навчання, дозволяють обробляти колосальні обсяги інформації.

Мобільний оператор має великі масиви даних, які можна використовувати, щоб створювати сучасні сервіси та послуги. Саме такі дані лягають в основу телекомунікаційного скорингу і враховуються як додатковий параметр під час ухвалення рішення про страхування клієнта. Аналіз поведінки абонента в мережі оператора дає можливість створити знеособлений скоринговий бал, який враховується при ухваленні рішення про укладення договору зі страховою компанією.

Як розраховується скорингова оцінка:

  1. Страхова компанія передає аналітикам мобільного оператора телефонні номери з позитивною і негативною кредитною історією.
  2. Співробітники Київстар обробляють дані телеком-мережі та створюють близько 2000 прогностичних параметрів.
  3. Виходячи із предикторів (прогностичних параметрів) формується скоринговий бал, який свідчить про статистичну вірогідність неблагонадійності страхувальників.

На основі отриманих даних експерти створюють скорингову модель з урахуванням особливостей страхового сегмента і цільової аудиторії. Послуга страхового скорингу від Київстар надається через вебінтерфейс, який налаштовують для безпосередньої взаємодії співробітників фірм з аналітиками.

Оператор суворо дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних», тому використовує неперсоналізовані дані абонентів і не передає особисту інформацію третім особам. Аналітичні моделі скорингу в страхових компаніях будуються за допомогою машинних алгоритмів і оцінюють страхувальника без втручання людського фактора.

Отже, страховий скоринг — це ефективна система, яка точно визначає надійність клієнтів. Головним показником платоспроможності страховиків вважається скоринговий бал. Щоб спростити оцінювання, Київстар пропонує компаніям автоматизовані продукти на основі Big Data. Бізнесу досить відправити запит, а експерти Київстар оброблять дані та надішлють результат перевірки. Телекомунікаційний скоринг у страхуванні допоможе вберегти компанію від шахраїв і збільшити лояльність клієнтів.