Головна / Новини / Бізнес рішення / Шлях до відновлення у 2022: керівники бізнесу в Україні про виклики та перспективи

Шлях до відновлення у 2022: керівники бізнесу в Україні про виклики та перспективи

Шлях до відновлення у 2022: керівники бізнесу в Україні про виклики та перспективи, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
02 Грудня 2021
Бізнес рішення

Наприкінці 2021 року бізнес у всьому світі вже адаптувався до роботи у ковідній реальності: компанії змінили свої бізнес-моделі, скорегували інвестиції у нові напрямки та оновили стратегії розвитку. І хоча пандемія COVID-19 ще не минула, а нові штами вірусу не дозволяють повернутися до нормального життя, керівники найбільших компаній світу та України все ж налаштовані оптимістично.

Яким 2022-й рік бачать керівники бізнесу в Україні та світі, досліджувала KPMG. Найцікавіше — у матеріалі Kyivstar Business Hub.

 

Повернення до норми

Вакцинація проти коронавірусу у 2021-му році зробила можливою швидку адаптацію світу до нової реальності. Це значно вплинуло й на настрої бізнесу. Компанія KPMG опитала 1325 керівників бізнесу з 11 великих ринків світу та з’ясувала, що 60% серед опитаних CEO впевнені у зростанні світової економіки впродовж наступних трьох років. Щоправда, менш оптимістичним є український бізнес: вірять у такий підйом лише 47% очільників компаній в Україні.

«Керівники бізнесу надзвичайно впевнені у перспективах зростання їхніх компаній та світової економіки в цілому. Вони очікують динамічного зростання і прагнуть розширювати свій бізнес та компанії у будь-який доступний спосіб. Зокрема, вони наймають персонал, досліджують можливості створення альянсів і реалізовують місію та стратегічні цілі своїх організацій», — стверджує Білл Томас, міжнародний голова правління та виконавчий директор KPMG.

Шлях до відновлення у 2022: керівники бізнесу в Україні про виклики та перспективи, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №2

Наприкінці 2021 року компанії частково повертають своїх працівників на робочі місця, утім, керівництво переважно формує для них гнучкий графік та інвестує у відповідні технології. Наприклад, для організації гібридного формату праці бізнес в Україні користається пакетом рішень від Київстару «Офіс там, де ви», який покриває основні запити дистанційної роботи: спільна робота над документами та доступ до них, комунікація між працівниками та з клієнтами, зустрічі онлайн та інше.

Також відповідно до звіту KPMG, 76% опитаних CEO в Україні впевнені у перспективі зростання своїх компаній у найближчі три роки, але лише 38% з них розраховують, що впродовж цього часу значно зросте економіка самої країни. Однією з причин повільного відновлення бізнес називає темпи вакцинації в Україні.

«На жаль, економічний спад в Україні у 2020-му році був надстрімким, а тому, на мою думку, відновлення буде вдвічі повільнішим за падіння. Ми бачимо, що рівень вакцинації у країнах Євросоюзу та у США допомагає їхнім економікам бути сильнішими та швидше виходити з кризи. Вакцинація дозволяє не запроваджувати локдауни, не обмежувати підприємницьку діяльність та не бачити такі жахливі цифри нових випадків захворюваності та смертності. Тому країни, що мають вищий рівень вакцинації, швидше відновлюватимуться та показуватимуть гарне зростання», — розповів під час панельної дискусії від KPMG Володимир Костюк, виконавчий директор компанії «Фармак».

Економіка в Україні швидше зростатиме, якщо малий та середній бізнес впроваджуватиме сучасні технології, впевнений директор з розвитку нових напрямків бізнесу компанії «Київстар» Ілля Польшаков.

«В Україні 55% ВВП — це малий та середній бізнес. Важливо розуміти, що великі компанії направду мають високий рівень зрілості: вони інвестують у технології та знання, а тому мають великий запас міцності. У малого бізнесу все навпаки, а тому він вразливіший до економічних криз. Я впевнений, що великі компанії через партнерства мають допомагати таким підприємцям впроваджувати нові технології, щоб давати їм змогу підвищувати конкурентоспроможність, отримувати необхідну гнучкість та ставати незалежнішими від зовнішніх інвестицій. Саме тоді малий та середній бізнес зможе драйвити країну та розвивати економіку», — зазначив Ілля Польшаков.

Ключ до свого розвитку 69% керівників бізнесу у світі бачить у стратегічних союзах з третіми особами, угодах M&A, спільних підприємствах та аутсорсингу. Натомість в Україні цей відсоток значно нижчий — 29%. Українські компанії (71%) здебільшого розраховують на органічне зростання, а саме підбір персоналу, капітальні інвестиції, нові продукти та інновації. Під цей запит адаптується й український B2B-ринок, розробляючи для компаній сучасні технічні рішення. Наприклад, Київстар пропонує своїм бізнес-партнерам продукти для маркетингу на основі Big Data, сервіс для комунікацій з клієнтами Віртуальну мобільну АТС, хмарні рішення Microsoft Azure тощо.

Виклики для бізнесу у 2021

Відмінність українських компаній від колег у світі відчутна також у ймовірних небезпеках, які вони виділяють пріоритетними для себе. В Україні у 2021 році бізнес найбільше переймався через операційні ризики, тобто потенційні збитки від недоліків чи помилок у внутрішніх процесах компаній. Це пов’язано здебільшого з тим, що керівникам потрібно було адаптувати роботу бізнесу до досить нестабільної карантинної реальності. Аналогічно до світових тенденцій, рішенням стали модернізація бізнес-процесів та інвестиції в технології.

«Найпершим викликом для Київстару було успішно перейти у гібридний режим, бо операційна бізнес-діяльність не могла зупинитися. На щастя, компанія розпочала впроваджувати інноваційні технології досить давно, а тому швидко побудувала комфортний перехід на віддалену роботу для своїх працівників. Зараз близько 70% співробітників працює віддалено, а їхня ефективність на високому рівні», — прокоментував Ілля Польшаков, директор з розвитку нових напрямків бізнесу, Київстар.
Шлях до відновлення у 2022: керівники бізнесу в Україні про виклики та перспективи, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №2
Натомість керівники бізнесу у світі назвали три різні ключові ризики для свого бізнесу, що пояснюється специфікою різних галузей:

  • Ланцюжок поставок. Зміни у постачанні товарів стали викликом для понад чверті керівників роздрібної торгівлі та споживчого сегмента, а також для керівників виробничої галузі (25%) та автомобілебудування (26%).
  • Зміна клімату. На цьому питанні зосереджено вище керівництво енергетичних компаній (37%) та компаній інфраструктурної галузі (19%).
  • Кіберзагрози. Виклик актуальний для компаній технологічного сектора (31%), телекомунікаційного сектора (32%) та банків (17%).

«ІТ-компанії, які працюють для туристичної галузі та авіації, фактично втратили 95% свого прибутку. Для деяких компаній це було рівноцінно банкрутству. Водночас компанії, які розробляють рішення для віддаленої роботи та відеострімінгу, швидко зростали, бо попит на ці технології збільшився у десятки разів. Intellias був десь посередині. Ми розробляємо багато рішень для автомобільної галузі. Звісно, коли заводи зупиняли свою роботу, а автомобілі практично не продавалися, то це зачепило постачальників по всьому світу, у тому числі й нас», — розповідає Віталій Седлер, CEO та співзасновник компанії «Intellias».

Серед інших актуальних для українського бізнесу викликів є також регуляторний ризик та нестача кваліфікованих кадрів. Актуальним залишається й питання кібербезпеки: лише в Україні щотижня фіксують близько 60 тисяч кібератак, а тому компанії постійно вимушені вдосконалювати свої методи захисту.

«Понад трильйон доларів кіберзлочинці крадуть з систем. Тому ми [Універсал Банк — ред.], коли будуємо свої системи, йдемо від принципу “нас зламали”, щоб під час справжньої кібератаки ми мінімально постраждали. Нас поки ще жодного разу не зламали, бо у нас немає спільної інфраструктури й кожна система живе окремо. Зрозуміло, що це також складні паролі, двофакторна ідентифікація, ми самі надсилаємо фішингові листи всередині компанії, щоб перевіряти, як працює навчання наших співробітників, який є зворотний зв’язок. Зокрема, ми перевіряємо посилання, коли нам надходить нова ліцензія, щоб нам шахраї не надіслали вірус», — розповідає Ірина Старомінська, голова правління Універсал Банку.

Протистояти кібератакам бізнес може завдяки технологіям, наприклад, за допомогою багаторівневого захисту від спрямованого шкідливого трафіку — сервісу AntiDDoS від Київстару, або ж цілого комплексу сервісів для кіберзахисту, які охоплюють більшість важливих каналів та бізнес-процесів компаній.

Шлях до відновлення у 2022: керівники бізнесу в Україні про виклики та перспективи, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №2

Інвестиції у технології та сталий розвиток

Плани щодо інвестицій компаній у 2022 році напряму пов’язані з актуальними викликами. В Україні, як й у світі, зростає популярність підходу ESG (Environmental. Social. Governance) у стратегічному бізнес-плануванні. Зокрема, особливу увагу приділяють питанням зміни клімату та декарбонізації економіки. Інвестори, регулятори та замовники тиснуть на бізнес та очікують від нього відповідних кроків та прозорих звітів. Найбільше тиснуть на бізнес саме інвестори, як стверджують 67% керівників компаній в Україні та 52% — у світі. Тому понад 10% свого доходу чверть українських компаній планує інвестувати у програми сталого розвитку.

«METRO завжди була соціально відповідальною компанією та інвестувала в екологічні та соціальні ініціативи. На наступні 2-3 роки ми подвоїли бюджет на Sustainability напрямок, щоб не тільки втілити розпочаті ініціативи швидше, але й також розвивати нові напрямки, що стосуються довгострокового відповідального ставлення до продукту, планети й, в першу чергу, до клієнтів і співробітників», — зазначає Олена Вдовиченко, генеральна директорка METRO Cash & Carry.

«Як соціально відповідальна компанія Київстар орієнтується на сталий розвиток та враховує ESG-параметри у своїй діяльності та стратегічному плануванні. Наприклад, наші інвестиції у програму оптимізації енергоспоживання лише у 2020 році становили близько 16 мільйонів гривень. Уже кілька років Київстар використовує outdoor-кабінети замість контейнерів старого типу для розміщення обладнання. Це дозволяє зменшити витрати електроенергії на обігрів узимку та охолодження влітку великих приміщень. Крім цього, у 2021 році на всій мережі було запущено Power Saving Features. Це спеціальні алгоритми, які контролюють завантаженість обладнання і тимчасово відключають ресурс мережі, що зараз не використовується, наприклад, вночі», — коментує Ілля Польшаков, директор з розвитку нових напрямків бізнесу, Київстар.

Також компаній готові інвестувати у розвиток гнучкої форми організації праці, зокрема у створення спільних офісних приміщень та організацію віддаленого режиму роботи. Це у перспективі полегшує і проблему нестачі кваліфікованих кадрів, адже компанії отримують змогу наймати талановитих працівників без прив’язки до місця проживання людини. Значні кошти інвестуватимуть компанії й у проривні технології та інновації: 67% керівників бізнесу у світі та 36% в Україні впевнені, що так вони зможуть стабільно та якісно розвиватися.

«Реалізація та впровадження нових компетенцій є дуже важливою для Київстару. Наприклад, я бачу великі перспективи у розвитку Big Data та у роботі з новими технологіями, бо об’єми даних в Україні та світі зростають гігантськими темпами. Цією інформацією треба вміти керувати, правильно її аналізувати, тому що прийняття управлінських рішень має бути на основі даних, а не припущень. А тому це саме той напрям, у який ми будемо максимально інвестувати, аби бути корисними не лише для телекому, а і для своїх партнерів і клієнтів», — розповів Ілля Польшаков.

Зокрема, понад половина керівників бізнесу в Україні впевнені, що вирішальним фактором у темпах цифрової трансформації компанії є співпраця з партнерами, постачальниками й навіть конкурентами. Такої ж думки 79% керівників компаній у світі.

Теги