Створення резервних копій для бізнесу: що необхідно знати

Створення резервних копій для бізнесу: що необхідно знати, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
15 Квітня 2021
Бізнес рішення

Документи, звіти та важливі записи знаходяться на комп’ютерах, а транзакції та спілкування з клієнтами відбуваються онлайн. Щоб не втратити корпоративні файли та контакти, слід регулярно створювати резервні копії. Так ви збережете документи на сторонніх носіях під час технічного або програмного збою. В іншому випадку втрата даних призводить до простою, порушення виробничих процесів і негативно відбивається на бізнесі. Розглянемо в статті, що таке резервна копія, як зробити резервне копіювання даних і чому варто використовувати Microsoft Azure з Київстар.

Зміст

  1. Що таке резервне копіювання
  2. Чому відбувається втрата файлів
  3. З якою періодичністю проводити бекап
  4. Як зробити резервне копіювання даних
  5. Створення резервних копій з Microsoft Azure
  6. Інструменти Azure Backup і Archive Storage

Що таке резервне копіювання

Резервне копіювання, або бекап, — це дублювання всіх файлів, папок пристрою, даних або цілих систем, образів ВМ і їх перенесення на додатковий носій інформації на випадок втрати або пошкодження обладнання. Популярні варіанти сховищ: флеш-накопичувач, зовнішній жорсткий диск, CD, DVD-диски, автоматичне резервне копіювання в хмару, мережеве сховище.

Найпростіше скористатися послугою резервного копіювання інформації на cloud-платформу. Хмарне сховище — це онлайн-сервіс, де розміщуються дані з ПК, смартфона або інтернет-браузера. Підключитися до платформи можна звідусіль, де є інтернет, головне — отримати посилання для входу. Ще одна перевага хмари в порівнянні з фізичними носіями — можливість зберігати, відкривати, редагувати файли з різних пристроїв. Cloud-платформа захищена від інтернет-загроз і перешкоджає випадковій втраті або пошкодженню даних.

Варіанти хмарних сховищ:

  1. Приватна хмара з дата-центром, створена для конкретного підприємства.
  2. Провайдер-орендодавець, який має хмарну платформу і піклується про зберігання даних клієнтів.

Чому втрачаються дані

Згідно зі статистикою американської компанії Unitrends, що спеціалізується на резервному копіюванні та безперервності бізнесу, майже кожна третя компанія втрачає дані. У деяких організаціях навіть не знають про те, що таке резервна копія і навіщо вона потрібна. Втрата інформації може серйозно позначитися на репутації бренду, адже клієнти та партнери вважатимуть його ненадійним. Саме тому створення backup — необхідний захід для власників бізнесу, щоб зберегти корпоративну інформацію і добре ім’я компанії.

Причини втрати даних:

  1. Людський фактор. Випадково, через неуважність, співробітник або власник бізнесу видалив робочі файли.
  2. Збій у системі. Наприклад, пошкодження жорсткого диска або несправності в ОС. В результаті файли стають непридатними для роботи. Ще одна можлива причина — вихід техніки з ладу.
  3. Шкідливе ПЗ. Заражена вірусом програма або утиліта здатна призвести до пошкодження файлів на жорсткому диску або зовсім відформатувати пристрій.
  4. Хакерська атака. Також можливий цілеспрямований вплив на ПК, сервер компанії, щоб спеціально видалити або зіпсувати дані.
  5. Фішинг. Інтернет-шахрайство, завдання якого — заволодіти критично важливими даними фірми (службовою інформацією, рахунками, реквізитами), щоб використати для крадіжки грошей.
  6. Шифрувальник. Вірус-вимагач, який зашифровує жорсткий диск, всі ПК у локальній мережі та сервери. Хакери вимагають викуп за розшифрування даних, однак, швидше за все, ви втратите й гроші, і інформацію.
  7. Форс-мажор. Крім того, можуть відбуватися несподівані ситуації. Наприклад, крадіжка обладнання, стихійні лиха, надзвичайні події.

З якою періодичністю проводити бекап

Створення backup має стати звичкою та проводитися так часто, як відбувається оновлення документів. Наприклад, якщо ви щодня вносите зміни в файли, коригуєте проєкти, складаєте звіти, робити резервну копію треба в кінці кожного робочого дня. У разі, коли документація оновлюється раз на тиждень або рідше, робіть бекап з такою самою частотою.

В обов’язковому порядку резервуйте робочі файли: договори, статутні документи, дозволи та дані, необхідні на випадок перевірки і для нормального функціонування бізнесу. Робіть бекап перед оновленням ПЗ і перевстановленням ОС. Зазвичай ці процеси проходять без проблем, але може трапитися несподіваний збій. Бекап — це насамперед захист вашого бізнесу.

Як зробити резервне копіювання даних

Для початку потрібно встановити й налаштувати спеціальну програму або звернутися до системного адміністратора. ПЗ буде самостійно нагадувати користувачеві, що пора зробити бекап. Резервування даних відбувається в певному порядку. Якщо файли занадто важкі, попередньо стисніть їх в архіваторі.

Послідовність дій:

  1. Підключення до пристрою стороннього накопичувача або вхід у хмарне, мережеве сховище.
  2. Копіювання інформації.
  3. Перевірка перенесених даних: чи все скопійовано, чи коректно відкриваються, чи не пошкоджені архіви.
  4. Відключення накопичувача.

Створення резервних копій з Microsoft Azure

Надійний і безпечний спосіб зробити резервне копіювання даних — це хмарне рішення Microsoft Azure з Київстар. Платформа працює в 60 країнах світу і займається обробкою даних у сотні надійно захищених дата-центрів.

Переваги резервного копіювання з Microsoft Azure:

  1. Автоматичний бекап ресурсів і керування ними. Це дозволяє відновлювати цілі віртуальні машини або окремі папки, файли, а також бази даних SQL і SAP HANA. За допомогою динамічних звітів легко відстежувати стан ресурсів.
  2. Оновлення даних зі збереженням цілісності на рівні додатку за допомогою моментальних знімків VSS (Windows) і fsfreeze (Linux).
  3. Шифрування даних і багатофакторна перевірка за допомогою Pin-коду. Служба інформує про підозрілі операції резервного копіювання в хмарному сховищі. Якщо резервні копії були видалені без авторизації, їх можна відновити протягом 14 днів.

Хмарні технології Azure мають ряд функцій для запобігання кібератакам. Серед них: шифрування даних, виявлення програм-вимагачів, вірусне сканування, відстеження підозрілої активності, перевірка посилань для спільного доступу. Водночас інші хмарні сховища дбають тільки про двофакторну аутентифікацію, кодування файлів і моніторинг вторгнень.

Інструменти Azure Backup і Archive Storage

Процес резервного копіювання та архівування даних можна спростити завдяки гібридним рішенням для збереження (Archive Storage) і бекапу (Azure Backup). Керувати інструментами можна безпосередньо з хмари. Azure Backup і Archive Storage дозволяють підвищити продуктивність компаній і витрачати менше часу на обслуговування та адміністрування ПЗ інфраструктури локального сховища.

  • Azure Backup надає можливість резервного копіювання, яке масштабується залежно від необхідності створення копій. Інструмент має централізований інтерфейс управління. Завдяки цьому виходить швидко визначити політику бекапу і захистити великі масиви корпоративних даних, зокрема віртуальні машини Azure, бази даних SQL і SAP, а також загальні папки Azure.
  • Azure Archive Storage призначений для зберігання даних, що використовуються рідко. Архівне сховище побудоване як сервіс для економного зберігання інформації, якою користуються вкрай мало. Резервні копії додатків, медичні записи й інші набори даних тепер можуть залишатися в архівному сховищі Azure Storage в автономному режимі.

Бекап — це не модна діджитал-тенденція, а необхідний захист бізнесу. Якщо регулярно зберігати дані й робити резервне копіювання, у разі збою компанія заощадить багато грошей і часу на їх відновлення. Краще дублювати інформацію і на фізичні носії, і на хмарну платформу. Співробітники Київстар допоможуть підключити й налаштувати cloud-сервіс, щоб зберегти корпоративні дані та захистити їх від хакерських або вірусних атак.

Теги