Головна / Новини / Бізнес рішення / Тенденції святкових покупок 2021: що варто знати аби продати більше

Тенденції святкових покупок 2021: що варто знати аби продати більше

Тенденції святкових покупок 2021: що варто знати аби продати більше, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
23 Грудня 2021
Бізнес рішення

У розпал новорічної метушні маркетологи по всьому світу продовжують боротьбу за клієнтів. І хоча цього року покупці шукали подарунки для близьких як ніколи завчасно, частина з них залишила вибір на останні дні до Нового Року.

Щоб допомогти вашому бренду зорієнтуватися цьогоріч в сезоні святкових покупок, Київстар підготував підбірку актуальних українських та світових тенденцій. Як передбачити поведінку споживачів та які рішення від Київстар допоможуть конкурувати за їхню увагу — читайте у матеріалі Kyivstar Business Hub.

 

Середній чек новорічного шопінгу збільшиться

Хороша новина для бізнесу: у світі, як і в Україні, люди більше витрачатимуть грошей на новорічні покупки, ніж роком раніше. За підрахунками Deloitte, середній чек у роздрібній торгівлі зросте на 5%, а витрати на сегмент «розваги та подорожі» — на 15%. Утім, цьогоріч витрати ще не досягнуть рівня до пандемії.

Зокрема, у 2020 році компанія Postmen опитала 1700 українців та з’ясувала, що в середньому люди витрачають на новорічні подарунки 2 185 грн. Тобто цьогоріч сума збільшиться незначно — приблизно до 2300 грн. Для планування маркетингової кампанії бізнесу важливо знати, що:

  • 57% українців готові витратити на подарунки до 1000 грн;
  • 34% готові витратити на подарунки рідним 1-5 тисяч грн;
  • 6% витратять на подарунки від 5 до 10 тисяч грн.

Тенденції святкових покупок 2021: що варто знати аби продати більше, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №2

Найбільше на подарунки гроші витрачають мешканці міст-мільйонників, а вартість покупок напряму залежать від доходу людини. Утім, навіть, якщо заробіток зростає, українці все одно зазвичай витрачають на подарунки до 5 тисяч гривень. Найбільше грошей залишають в магазинах перед святами дорослі від 26 до 45 років.

Цікаво, що все більше людей у світі готують своїм рідним та друзям подарунки завчасно:

  • 39% завершили або майже завершили свої різдвяні покупки ще наприкінці листопада, про що свідчать результати дослідження Ipsos у США, Британії, Австралії, Німеччині та Франції.
  • 21% людей з Європи, Близького сходу та Африки почали свої святкові покупки ще у червні. Це здебільшого пов’язано з логістичними проблемами через COVID-19: люди переживають, що через затримку доставки або дефіцит продукту, вони не зможуть купити бажаний подарунок.

Утім, в Україні тенденція завчасної підготовки до свят ще не так відчутна: лише 9% українців купує подарунки на новорічні свята до грудня.

Рішення від Київстар: як дізнатися, хто ваші клієнти, та знайти нових?

Щоб правильно сформувати вигідну пропозицію для новорічних свят, вам потрібно точно знати, хто саме є вашими клієнтами. Визначити основні характеристики та вподобання покупців допоможуть продукти на основі Big Data від Київстар, а саме портрет клієнта.

Портрет клієнта — це узагальнений образ ваших клієнтів, які найбільше цікавляться вашими послугами або товаром. Спеціалісти оператора будують такий портрет на основі аналізу вашої клієнтської бази, пропонуючи понад 40 характеристик, серед яких вік, стать, переважне місце перебування, інтереси тощо. Важливо, що такий аналіз є виключно неперсоніфікованим.

Наприклад, мережа тирів в Україні може неочікувано для себе з’ясувати, що 23% її клієнтів — це жінки, віком від 25 до 40 років. При цьому, найбільше жінок серед відвідувачів тирів живе у Харкові та Одесі. Отже, на зимові свята ви можете зробити вигідну пропозицію саме для них.

Водночас якщо ви плануєте активно залучати нових клієнтів, спеціалісти Київстар можуть побудувати для вас look-alike-аудиторію — це ваші потенційні клієнти, які схожі на наявну цільову аудиторію або портрет ідеального клієнта за певними критеріями. А потім можна скористатися таргетованою розсилкою на віднайдену аудиторію, яку допоможуть зробити спеціалісти Київстар — вона більше підійде великим компаніям з масовою пропозицією. Або ж за допомогою інтелектуальної платформи ADWISOR ви зможете самостійно запустити персоналізовану SMS-розсилку — такий варіант бюджетніший, адже можна гнучко налаштовувати розсилку під можливості та потреби: за обсягом повідомлень, кількістю характеристик за профілем отримувачів, можливими витратами на промокампанію тощо. Такий варіант обирають представники малого бізнесу.

Важливо, що пропоновані сервіси та послуги на основі Big Data створені мобільним оператором. У роботі з даними Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера, третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих і зашифрованих даних.

Тенденції святкових покупок 2021: що варто знати аби продати більше, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №2

Конвергентна комерція: сайти або магазини

Оскільки останні два роки електронна комерція активно зростає, то межі між онлайн-покупками та офлайн-магазинами продовжують стиратися. Багато покупців уже звикли купувати через інтернет електроніку, одяг та навіть продукти, підтвердженням чого є швидкий розвиток різноманітних сервісів доставки в Україні. Утім, у цей святковий сезон близько 20% споживачів збираються робити більше покупок саме у магазинах. Дослідники Deloitte пояснюють це тим, що у порівнянні до 2020-го року в покупців знизився рівень тривоги щодо офлайн-спілкування.

Водночас люди не готові їхати на інший бік міста за покупками: вони надають перевагу брендам та компаніям, які розташовані поруч з їхніми помешканнями. Цей тренд назвали «локалізм». Ваші клієнти з початком пандемії стали менше пересуватися містом та більше цінувати свій час.

Щоб захопити увагу свого клієнта, бренди мають вести бій одразу на двох фронтах. Подбайте, щоб досвід покупок у вас на сайті або в соцмережах був максимально простим та швидким. Цінуйте час клієнта: одразу пропишіть всю необхідну інформацію про товар або послугу, умови доставки та процедуру оплати, щоб клієнту не довелося випитувати інформацію у консультанта в листуванні або телефоном. Організуйте можливість швидкої доставки товару день в день: це особливо важливо в передноворічні дні, коли люди в останню мить докуповують подарунки.

В офлайн-магазинах створіть атмосферу свята та комфорту: саме цього очікують покупці у новорічний сезон. А залучити нових клієнтів допоможуть Big Data-інструменти від Київстар.

Рішення від Київстар: як перевірити ефективність точки продажу?

Якщо ви шукаєте нових клієнтів до ваших торгових точок або хочете перевірити, наскільки популярним серед вашої цільової аудиторії є ваш офлайн-магазин, то heatmap від Київстар вам допоможе.

Завдяки геоаналітиці від оператора ви можете дізнатися, де найчастіше буває ваша цільова аудиторія. Київстар працює з вашою базою клієнтів: він аналізує телеком-поведінку своїх абонентів та на основі Big Data-аналізу може показати на мапі міста або окремого району найпопулярніші локації. Уся аналітика подається у вигляді знеособленої інформації. Отже, бізнес може зрозуміти, чи справді його клієнти часто перебувають поруч з його магазином.

Наприклад, у вас є мережа магазинів одягу. Завдяки геоаналітиці ви зможете побачити, що магазин в одному районі міста більш популярний і там утворюються постійні черги, бо клієнти просто не встигають в магазин поруч зі своїм домом через роботу. Ви можете змінити графік роботи принаймні на годину, щоб усі охочі придбати святкові светри чи сукні для новорічної вечірки у вас в зручний для себе час.

Тенденції святкових покупок 2021: що варто знати аби продати більше, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №3

Солодощі та сертифікати — у топі подарунків

Одним з найпомітніших трендів цього року є любов споживачів до сертифікатів. У світі така тенденція зародилася також здебільшого через пандемію коронавірусу: карантин обмежив покупки в магазинах, а глобальні проблеми з постачанням ускладнили вибір бажаних товарів. Тому вихід покупці знайшли в електронних подарункових картах, популярність яких цьогоріч лише зросла:

  • 75% міленіалів вважають, що краще отримати в подарунок сертифікат, ніж фізичний подарунок;
  • На 114% зросла кількість придбаних подарункових карт з листопада по середину грудня 2021 року, за даними платіжного сервісу Square;
  • 16% від свого загального бюджету на подарунки споживачі у Канаді витратять на сертифікати;
  • Найбільше подарункових сертифікатів дарують на придбання техніки, їжі та речей для дому.

В Україні на новорічні свята найбільше дарують солодощі, дрібні сувеніри та іграшки, а найменше споживачі наважуються придбати для рідних квитки на події, подорожі та меблі. За опитуванням Postmen, більшість українців планують купувати на Новий рік наступні подарунки:

  • 51,7% — солодощі;
  • 31,4% — дрібні сувеніри;
  • 30,3% — іграшки;
  • 26,3% — товари гігієни та краси;
  • 23,2% — книжки;
  • 21,9% — одяг та взуття;
  • 12% — електроніка та пристрої.

Водночас топ-5 подарунків не однаковий для людей різної статі. Чоловікам частіше дарують книжки та електроніку, а жінкам — товари гігієни та краси, одяг і взуття.

Рішення від Київстар: як сформувати персоналізовану пропозицію для клієнта?

Персоналізувати свою пропозицію для різної цільової аудиторії можна завдяки SMS-розсилці від Київстар. Проведіть свою святкову промокампанію за допомогою Big Data-фахівців оператора: вони допоможуть проаналізувати вашу клієнтську базу, виокремити потрібну вам цільову аудиторію та розіслати їй ваше персоніфіковане повідомлення.

Також ви можете скористатися інтелектуальною платформою для самостійних розсилок ADWISOR: обирайте аудиторію за допомогою Big Data-фільтрів, серед яких можуть бути вік, стать, місце проживання, певні інтереси тощо. Напишіть текст та запустіть SMS-розсилку. Ваша пропозиція знайде клієнта, який найбільше її потребує.

Наприклад, у вас є мережа салонів краси. До Нового року ви сформували кілька пакетів послуг для жінок різного віку та для чоловіків. Щоб ефективно прокомунікувати з кожною цільовою аудиторією окремо, ви можете скористатися інтелектуальною платформою ADWISOR. Обирайте завдяки Big Data-фільтрам жінок 25-35 років, які живуть поруч з вашим салоном. Далі напишіть текст SMS-пропозиції та розпочніть промокампанію. Аналогічно оберіть іншу аудиторію, наприклад, чоловіків 35-55 років у вашому місті, та надішліть їм пропозицію придбати у вас святковий сертифікат для дружини або для друзів. Зручно, що ADWISOR дозволяє створювати шаблони, щоб наступного разу швидко запускати нові промокампанії. А легко керувати платформою допоможе онлайн-помічник, якій підказує дії.

Теги