8 хв читати
Головна / Новини / Бізнес рішення / Інтерв'ю / Токенізація та Big Data — перспективні технології найбільшого телеком-оператора України

Токенізація та Big Data — перспективні технології найбільшого телеком-оператора України

Токенізація та Big Data — перспективні технології найбільшого телеком-оператора України, автор Ілля Польшаков | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Ілля Польшаков
Директор з розвитку нових напрямків бізнесу в Київстар. Має 15-річний досвід в управлінні проєктами та трансформації бізнесу в різних компаніях, зокрема в банківській, страховій та IT-сферах. Сім років працює в Київстар, зараз напрямок, який очолює, сфокусований на створенні й розвитку діджитал-рішень для бізнес-клієнтів Київстар.
09 Квітня 2020
Інтерв'ю

Директор з розвитку нових напрямків бізнесу Київстар Ілля Польшаков розповів редакції The Page, над якими інноваціями та технологіями працює компанія. Одні з найцікавіших напрямків: токени для оплати комунальних послуг і Big Data

Інновацією, яку в майбутньому отримають користувачі, стануть токени. У світі розвиваються послуги безконтактної оплати за воду, газ і світло через токени — унікальний цифровий ідентифікатор або унікальна комбінація цифр для платежів.

Токенізація ринку настане протягом декількох років, коли в країні почнуть активніше впроваджуватися смарт-сервіси.

Коли в Україні запрацюють сервіси в рамках концепції «розумного» міста, у споживачів буде один рахунок/гаманець і безліч токенів, що дозволяють безпечно розплачуватися за допомогою смартфона окремо — за газ, за ​​воду тощо. З позиції кіберзахисту це безпечно: ніхто не знатиме ваш рахунок/гаманець, і зовнішні компанії отримуватимуть відповідь про статус транзакції за окрему послугу.

Ми припускаємо, що токенізація ринку настане протягом декількох років, коли в нас почнуть активніше впроваджуватися смарт-сервіси. Уявіть, що комунальні послуги стануть передплаченими.

Тоді користувачі зможуть купувати електроенергію або воду наперед. А розумні лічильники від компанії-постачальника комунальних послуг водночас будуть діагностувати стан домашніх комунікацій. Ця технологія може працювати на наявній технічній базі покоління зв’язку 4G/LTE.

Продукти на основі Big Data активно розвивають мобільні оператори. Для нас — це один з ключових напрямків нетелеком-продуктів для бізнесу.

Раніше ми розвивали продукти Big Data для внутрішнього користування компанії, аналізуючи попит і роблячи ексклюзивні пропозиції для абонентів. Припустимо, ми знаємо, скільки трафіку зазвичай використовує абонент, і бачачи, що обсяг пакета закінчується, ми можемо саме цьому абоненту запропонувати додатковий обсяг мобільного інтернету. Такі пропозиції розраховує комп’ютер, і весь процес автоматизований.

З 2019 року ми розпочали продавати Big Data продукти іншим корпораціям. Наприклад, для банків ми пропонуємо сервіс «антифрод-скоринг» — оцінка ризиків з точки зору шахрайства. Ми аналізуємо моделі поведінки абонентів. Наприклад, абонент часто змінює SIM-карти, щоб здійснювати нетипові операції.

Для банків ми пропонуємо сервіс «антифрод-скоринг» — оцінка ризиків з точки зору шахрайства.

У банках і фінтех-компаніях відстежують такі нетипові випадки поведінки клієнтів, бо це впливає на рішення про видачу кредиту. Сервіс «антифрод-скоринг» на базі Big Data оператора допомагає проаналізувати та виявити потенційний ризик. Так ми, аналізуючи поведінку людини в нашій телеком-мережі, допомагаємо банкам прийняти рішення, варто видавати йому кредит чи ні.

Важливо відзначити, що персональні дані клієнта не розголошуються — аналізується його поведінка на основі алгоритмів аналітики Big Data.

Вся Big Data аналітика у нас побудована на анонімній основі, але ми бачимо місце розташування телефона абонента в зоні дії базової станції та розуміємо його платоспроможність за мобільний зв’язок на основі споживання телекомунікаційних послуг. Ми також можемо припустити стать — якщо 8 березня абонент отримує багато вхідних SMS і дзвінків.

Big Data допомагає і в розвитку туризму, коли абоненти отримують цільові розсилки й новини про сервіси та знижки у Львові або Одесі.

Над якою б технологією ми не працювали, ми завжди дивимося на готовність ринку та попит — як бізнесу, так і кінцевого споживача. Ми бачимо можливості та потенціал у технологіях Big Data й використанні токенів, тому сміливо рухаємося в цьому напрямку.

Теги
Підписатись на розсилку