Головна / Новини / Бізнес рішення / Як бізнеси відновлюють роботу в тилу

Як бізнеси відновлюють роботу в тилу

Як бізнеси відновлюють роботу в тилу, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
22 Квітня 2022
Бізнес рішення

Війна в Україні вплинула на ведення бізнесу різних галузей. За приблизними розрахунками, на кінець березня 2022 року скорочення української економіки оцінюється у 35% і вище за місяць, а загальні збитки сягають трильйона доларів.

 
Втім економіка країни має працювати навіть в умовах воєнного стану. І для цього держава повинна створювати сприятливі умови для підприємців. Так, влада запровадила низку оновлень та ініціатив для підтримки бізнесу. Серед яких:

  • розширення програми кредитування «5–7–9%», за якої будь-який бізнес зможе отримати кредит під 0% на період воєнного стану та протягом 1 місяця після війни;
  • допомога при релокації бізнесу із зон активних бойових дій;
  • податкові пільги та спрощення трудових відносин.

Ці зміни мають вплинути на продовження функціонування якомога більшої кількості підприємств, збереження робочих місць та підтримку економіки.

На початок 2021 року в Україні нараховувалось 374 000 підприємств та близько 1,6 млн ФОП. Зараз 299 000 підприємств та 1,13 млн ФОП перебувають на територіях, де велися чи ведуться бойові дії. Частині з них вдалося евакуюватися та продовжити працювати на новому місці, частина лише починає відновлювати свою роботу. Так, наприклад, станом на 21 квітня у Києві відкрито 2000 господарчих магазинів, працює 40 ринків, близько 520 кав’ярень та 61 пекарня відкрили свої двері для гостей, 580 станцій технічного обслуговування авто та інші. Загалом, бізнес відійшов від шоку та починає «ставати на рейки», поновлюючи свою діяльність. Шо може в цьому допомогти — далі у статті.

Адаптація до «нової нормальності», нові напрямки та трансформація процесів

Компанії по-різному зустріли ранок 24-го — хтось мав підготовлені плани А, В, і навіть С, дехто до останнього не вірив у можливість війни. Проте всім довелось адаптуватися та обирати, як діяти далі. Так, наприклад, сервіс таксі Uklon не припиняв роботу в 27 містах. Крім звичайних послуг таксі, компанія запустила новий проєкт — Uklon «Волонтер». У перші дні вторгнення рф багато хто потребував транспорту, тому компанія у пришвидшеному режимі переформатувала операційний процес для миттєвої реакції на потреби міста. В Uklon тоді команда інженерів працювала над створенням ІТ-рішення для автоматизації в координуванні всіх учасників проєкту — волонтерів, водіїв, бізнесу. Загалом з бізнесу долучилися як АЗС, аптеки, заклади харчування, кур’єрська доставка, так і виробники та мережа торговельних центрів.

Другим оновленням в компанії став клас поїздок «Евакуація», з яким люди можуть переїхати у більш безпечні регіони. Користувач сам обирає місто та адресу призначення в інший регіон.

Мережа бутікових фітнес-клубів Smartass, де проводилися офлайн-тренування, під час війни також трансформувала формат роботи. Так, зачинивши фізичні клуби, команда буде відео з онлайн-тренувань додавати на сайт. Всі кошти розподілятимуться між тренерами. Таким чином, команда адаптувалася до нових реалій та продовжує роботу наскільки це можливо.

Як бізнеси відновлюють роботу в тилу, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №2

Інший фокус взяла харківська ІТ-компанія NIX, в якій створили волонтерський штаб і тримають оборону на кіберфронті. Компанія у перші дні після нападу рф організувала волонтерський штаб, який допомагає співробітникам та їхнім родинам в евакуації, з пошуком житла, надає психологічну підтримку та інше. Крім цього, компанія допомагає на інформаційному фронті та працює у тилу. Фахівці розробляють лендинги для іноземних партнерів для збору коштів на потреби ЗСУ. Також створили систему на базі Telegram, завдання якої – піклуватися про безпеку у закритих чатах. А ще запустили інформаційну кампанію у ЗМІ та соцмережах задля поширення світом правдивої інформації щодо воєнних злочинів рф в Україні.

Кожен бізнес сьогодні по-різному адаптується та трансформується до нових умов. А для продовження роботи кожен шукає рішення, які швидко зможуть закрити базові потреби у відновленні та організації внутрішніх процесів компанії.

Національний мобільний оператор Київстар з початку вторгнення рф продовжує спрямовувати всі свої сили на пріоритет номер один — забезпечення зв’язку по всій території країни. Технічні спеціалісти щодня відновлюють роботу мережі там, де відбулися її пошкодження. Для зручності на спеціальній сторінці можна відстежувати оновлення стану мережі по своєму регіону. Для українців, які знаходяться за межами країни, наприкінці березня почав діяти «Роумінг як вдома», який дозволяє використовувати внутрішні тарифи в певному колі країн.
Також Київстар продовжує підтримувати бізнес, який працює чи планує відновлювати свою роботу. З огляду на воєнний стан у компанії переглянули портфель пропозицій та сфокусувалися саме на тих рішеннях, які актуальні та корисні для бізнесу саме зараз.

Також фокус компанії зосереджений на допомозі державі, ЗСУ та медикам. Київстар постійно співпрацює з благодійними фондами «Повернись живим», «Твоя опора» та «Let’s help», а також розпочинає новий етап партнерства з БФ «Карітас». Загалом Київстар вже перерахував 30 млн грн на гуманітарні потреби військових, лікарень, стареньких та постраждалих від війни.

Рішення та кроки в організації відновлення роботи

Крок 1. Бути впевненим у безпеці своїх співробітників та бізнесу для відновлення роботи.

Релокацію працівників та компанії у безпечні регіони чи інші країни більшість бізнесів провело у перший місяць війни. Інша частина ще у процесі перевезення чи лише планує. У таких компаній є можливість скористатися платформою від уряду, яка допомагає перемістити бізнес із зон ведення активних бойових дій.

Крок 2. Забезпечити зв’язок з командою та клієнтами.

Для розуміння щоденної ситуації співробітника та рівня його безпеки, обговорення нагальних робочих питань слід запровадити консолідований канал комунікації. Це можуть бути чати у месенджерах, або, наприклад, корпоративна платформа з вбудованим захистом. Наприклад, Microsoft Teams, який дозволяє проводити онлайн-наради, створювати робочі чати та спільно працювати над проєктами у режимі демонстрації екрану. Крім робочого спілкування керівникам, власникам бізнесу сьогодні також важливо розуміти ситуацію кожного співробітника. Функціонал Microsoft дозволяє організувати перевірку у простий спосіб — за допомогою Microsoft-форми, яку налаштовують індивідуально під потрібне опитування. З таким щоденним опитуванням в компанії можна відстежувати географію місцезнаходження колег та необхідну допомогу, якої потребує працівник.

Для зв’язку з клієнтами, якщо у компанії є свій відділ продажів чи контакт-центр, можна розгорнути Віртуальну мобільну АТС. Перевагою є те, що для її устаткування не потрібно мати додаткове обладнання, оскільки вона знаходиться у хмарі. Віртуальна мобільна АТС від Київстар дозволяє приймати дзвінки від клієнтів, де б не знаходились працівники. Найголовніше для них — мати доступ до мережі інтернет. За наявності CRM, є можливість інтеграції з мобільною АТС та доступу до інформації про клієнтів.

Крок 3. Забезпечити надійний дистанційний доступ до корпоративної інформації.

Надати безпечний дистанційний доступ співробітникам до корпоративних даних, внутрішніх інформаційних систем, таких як CRM чи ERP, допомагає корпоративна VPN-мережа.

А забезпечити віддалений доступ до робочих даних працівникам, які знаходяться у різних містах, можна за допомогою рішення від глобальної платформи Azure — Віртуальний робочий стіл. Для доступу до хмарного робочого місця Azure Virtual Desktop необхідний інтернет та будь-який гаджет — ПК, планшет чи смартфон. Сервіс використовується з наявною відповідною ліцензією Microsoft 365 або Windows для кожного користувача та має вбудовану інтелектуальну систему безпеки, яка захистить програми та корпоративну інформацію від кіберзагроз в період воєнного часу.

Крок 4. Адаптувати звичні робочі процеси.

Під час війни багато процесів підлягає трансформації, проте узгодження й підпис документів з контрагентами чи партнерами не скасовується. Зараз багато хто зіткнувся зі значними ускладненнями при оформленні й обміні паперовими документами. Територіально більшість партнерів чи колег знаходяться у різних точках країни чи навіть за кордоном. Суттєво ускладнилася логістика для служб доставки. Проте альтернативою може стати спеціальний сервіс для електронного документообігу від Київстар — Star.Docs. Він дозволяє перевести всі процеси в цифровий формат, скоротити час на узгодження документів з контрагентами чи партнерами, та мати доступ до файлів 24/7 з будь-якого місця через вебверсію чи мобільні додатки для ОС Android та iOS. На період воєнного стану користування платформою не потребує жодних оплат.

Це лише базові кроки та рішення, які можуть допомогти бізнесу на початковому етапі відновити свою роботу. Але кожна компанія потребує індивідуального підходу і того набору рішень, який відповідає специфіці діяльності та робочих завдань. Київстар з першого дня війни продовжує надавати консультаційну підтримку та сервіси, які допомагають будь-якому бізнесу сьогодні працювати і тримати оборону на економічному фронті у тилу. Залишайте заявку на сайті та наші експерти допоможуть підібрати оптимальне рішення саме для вашого бізнесу.

Теги
Підписатись на розсилку