Як добре ваш бізнес керує великими даними? Розбираємо модель зрілості від Gartner
14 березня 2023 6 хвилин читання

Як добре ваш бізнес керує великими даними? Розбираємо модель зрілості від Gartner

Тренди та аналітика#BigData#Рішення

Про що:

Великі дані — це надзвичайно важливий актив для бізнесу в епоху цифровізації. Аналізуючи величезні масиви інформації, підприємства можуть отримати цінні знання про поведінку клієнтів, ринкові тенденції та власну операційну ефективність. Усе це дозволяє керівництву приймати обґрунтовані рішення та випереджати конкурентів.

Проте часто організації не знають можливостей власних даних, не можуть визначити вразливі місця у побудованих процесах, а результати їхньої аналітики не дають бажаного результату. На цьому етапі їм може допомогти модель зрілості управління даними або Data Governance Maturity Model. Тож, у цьому матеріалі розбираємося, що це за інструмент та як компанії можуть ним скористатися.

Зміст

Навіщо компанії працювати з великими даними?

Що таке модель зрілості управління даними?

Розбираємо 6 етапів за моделлю зрілості від Gartner

Навіщо компанії працювати з великими даними?

Найважливішою перевагою великих даних для компаній є те, що вони допомагають керівникам організацій приймати рішення на основі фактів, а не припущень. Мова про data-driven підхід у побудові бізнес-процесів, який став одним з ключових каталізаторів для розвитку бізнесу останні десятиліття.

Так, Big Data дає бізнесу наступні можливості:

  • Вища операційна ефективність. Аналізуючи дані щодо продуктивності співробітників та виробництва, компанії можуть визначати сфери для вдосконалення наявних процесів.
  • Виявлення тенденцій і прогнозування результатів. Аналіз інформації про продажі, ринкові тенденції та поведінку споживачів допомагає підприємствам передбачати майбутні тенденції та відповідно коригувати свої стратегії.
  • Якісніша розробка продукту. Компанії можуть вивчати відгуки клієнтів, а також те, як споживачі користуються продуктом, щоб розробляти більш досконалі товари та рішення.
  • Краще розуміння клієнтів. Завдяки Big Data можна проаналізувати поведінку та вподобання споживачів, а також скласти узагальнений образ покупця — портрет клієнта. Це дозволить адаптувати свої продукти та послуги відповідно до потреб цільової аудиторії. Такий сервіс українські компанії можуть замовити, зокрема, у Київстар. Детальніше про це ми писали у цій статті.
  • Дієва маркетингова стратегія. Аналізуючи дані клієнтів, бізнес може розробляти таргетовані маркетингові кампанії, які з більшою ймовірністю матимуть відгук у цільової аудиторії. Наприклад, стрімінговий сервіс Netflix вивчає історію переглядів користувачів, щоб на основі попередніх вподобань рекомендувати фільми та серіали.

Отримати такі переваги від роботи з великими даними може будь-який бізнес. Невеликі компанії можуть скористатися можливостями вже готових Big Data-сервісів, які пропонують на українському ринку технологічні компанії.

Водночас середні підприємства та великі корпорації можуть впроваджувати власні значно складніші процеси роботи з Big Data та будувати повноцінні дата-платформи. І тут вже успіх залежить від багатьох чинників: якості даних, корпоративних політик, архітектури сховища даних, інструментів для моделювання тощо.

Дані та аналітика темна

Дані та аналітика

Дата-платформа від Київстар

Рішення для консолідації та аналізу даних з різних джерел, автоматизації звітності, створення прогнозної аналітики та моделювання.

Що таке модель зрілості управління даними?

Щоб досягти якісного рівня у роботі з інформацією, компаніям потрібно дотримуватися певних внутрішніх політик та стратегій. Найкраще це робити, спираючись на модель зрілості управління даними. Що це?

Модель зрілості управління даними — це інструмент та підхід, який дозволяє оцінити наявний стан процесів компанії з точки зору керування даними. Мова про легкість доступу до інформації, зручність в користуванні, цілісність даних та безпека. У перекладі на англійську термін означає — Data Governance Maturity Model.

Правильно реалізована програма з управління даними допомагає організаціями краще використовувати свої ресурси, зменшити ризики та підвищити загальну ефективність бізнесу. Водночас модель зрілості є дорожньою картою, що показує, на якому етапі наразі перебуває компанія, та вказує шлях до вдосконалення.

Модель зрілості управління даними зазвичай складається з кількох рівнів, які змінюються від найпростішого до найдосконалішого. Оцінити рівень стану вашої компанії можна, використовуючи інструменти та методології, які розроблені відомими світовими компаніями, наприклад, IBM, Stanford, Oracle або Gartner. Для цього можна звернутися безпосередньо до них або до їхніх сертифікованих партнерів.

Для ознайомлення з принципом роботи моделі, ми далі розберемо інструмент від провідної дослідницької і консалтингової фірми — Gartner.

Розбираємо 6 етапів за моделлю зрілості від Gartner

Порівнюючи з іншими схожими інструментами, Gartner робить сильний акцент на співпраці між різними відділами та зацікавленими сторонами у компанії, якісному обміні даними між ними й контролі за дотриманням створених політик. Зокрема, у цьому підході підкреслюється важливість узгодження стратегії управління корпоративними даними з бізнес-цілями організації.

Модель зрілості управління даними від Gartner

Модель Gartner має загалом 6 етапів, де кожен має свої особливості. Розберемо їх детальніше:

Рівень 0: Необізнаний

На цьому етапі організації не мають жодних впроваджених політик для роботи з великими даними. Процеси зі створення, збору, обробки інформації з різних джерел ще не визначені. Обмін важливими файлами відбувається переважно через електронну пошту. Водночас керівники приймають свої рішення та будують стратегію розвитку компанії, не використовуючи Big Data-аналітику.

Рівень 1: Обізнаний

Керівники компанії та ІТ-лідери усвідомлюють цінність роботи з даними та переваги управління корпоративною інформацією або EIM (Enterprise Information Management). Водночас очевидною є відсутність потрібних політик в організації, а тому всі стейкхолдери визнають потребу в стандартному наборі для роботи з даними: інструментах, процесах, моделях, практиках.

Рівень 2: Реактивний

Бізнес нарешті розуміє важливість і цінність управління даними, а тому компанія вже почала впроваджувати реактивні заходи для побудови сталих процесів у роботі з інформацією. Обмін даними вже відбувається між департаментами всередині організації, проте рівень дотримання загальнопрописаних правил є досить низьким. Через це часто виникають помилки, а результати Big Data-аналітики не задовольняють усі потреби керівників.

Рівень 4: Керований

На цьому рівні компанії вже мають розвинену програму з керування даними, де всі процеси і політики є чітко визначеними протягом усього життєвого циклу організації. Інформація розглядається як цінний актив для бізнесу. Зокрема, якщо виникають проблеми в обміні даними між різними відділами, створюється відповідна комісія для їхнього розв’язання. Надалі підприємствам варто краще відстежувати якість виконання політик EIM.

Рівень 5: Ефективний

Організація перебуває на найвищому рівні зрілості в керуванні даними та може впевнено стверджувати, що досягла своєї мети у частині збору та аналізу інформації, дотримання відповідних безпекових заходів тощо. Вважається, що побудовані процеси у роботі з Big Data надають компанії конкурентних переваг на ринку. Стратегічна мета EIM на цьому етапі — це підвищення продуктивності та ефективності.

Отже, модель зрілості управління даними — це цінний інструмент для компаній, які хочуть запровадити або вдосконалити свої процеси з управління даними. Цей метод допомагає оцінити потенційні можливості, визначити зони для вдосконалення, а також зробити крок до розробки дорожньої карти з впровадження рішення. Тож, використовуючи таку модель, підприємства можуть краще керувати своїми даними, зменшувати ризики та покращувати загальну ефективність бізнесу.

Водночас спеціалісти Київстар мають багаторічну експертизу у напрямку Data Governance і готові допомогти українському бізнесу впроваджувати нові ефективні рішення. Щоб дізнатися більше, залишайте заявку на сайті компанії.

Тренди та аналітика#BigData#Рішення

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#M2M#IOT#ІнтернетРечей#IOTISKYIVSTAR
#BigData#Look-alike#ФінансовийСкоринг#БігДата#ПортретКлієнта
#Кібербезпека#Cybersecurity#Кібератака#CRM#CRM-система#Захист#Технології#Київстар
#Тренд#ОфісТамДеВи#Офіс365#Microsoft365#Робота#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI#Cybersecurity#Кібербезпека
#Бізнес-рішення#Microsoft365#MicrosoftAzure#Azure#Офіс365
#ADWISOR#ATC#Microsoft365#MicrosoftAzure#Azure#ЕлектроннийДокументообіг#ЕДО#Офіс365
#MicrosoftAzure#Azure#ХмарніРішення
Руйнуємо міфи про кібербезпеку31 березня 2021 7 хвилин читання

Руйнуємо міфи про кібербезпеку

#Кібербезпека#Microsoft365#Захист#Cybersecurity#Офіс365

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку