Як погана локація може стати причиною провалу

Як погана локація може стати причиною провалу, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
16 Червня 2021
Бізнес рішення

Очевидно, що відкривати ресторан високої кухні в небагатому районі або будувати завод у центрі міста — погана ідея. Але часто заздалегідь зрозуміти, що рішення невдале, не так легко. Як вибрати правильну локацію й уберегти себе від провалу — далі в матеріалі.

Місце має значення

Чому так важливо враховувати локацію бізнесу? Розгляньмо все на прикладі американської компанії з продажу квітів Otown Flowers.

Під час планування відкриття квіткового магазина Otown Flowers власники відштовхувалися від:

  • вартості оренди, тому що бюджет був обмежений;
  • часу, який займає дорога від будинку власників до магазину.

Вибравши відповідне місце з прийнятною ціною, партнери забули про один із найважливіших факторів — наявність поруч конкурентів. А зовсім недалеко від знайденої локації був розташований один із найпопулярніших серед жителів міста флористичних магазинів:

  1. Салон конкурента мав чудове місце розташування поблизу багатолюдної вулиці.
  2. Увагу привертала неонова вивіска на вході.
  3. Магазин розмістив рекламу на цілому автопарку мікроавтобусів.
  4. Бізнес був успішним.

«Ми зрозуміли, що матимемо наслідки неправильного рішення щодо локації»,

— визнає співзасновник Otown Flowers.

Результатів не довелося довго чекати:

  • Таке сусідство не давало Otown Flowers вирватися на перше місце в пошукових системах і на онлайн-карті. Алгоритм завжди віддавав перевагу конкуренту з багаторічним досвідом.
  • Otown Flowers був розташований на самому краю площі. І хоч один із власників стверджував, що на площі постійно багато народу, магазин залишався непомітним.

Згодом бізнесу вдалося домогтися успіху. Але можна було ще на початку діяльності уникнути зайвих зусиль завдяки відповідним дослідженням, а зекономлені кошти інвестувати в просування бренду та підвищення якості послуг.

За даними дослідження SBA, невдале розташування є однією з ключових причин провалу бізнесу. Підприємствам роздрібної торгівлі та сфери послуг треба розраховувати, що за вигідну локацію доведеться добре заплатити, оскільки вона безпосередньо впливає на зростання бізнесу.

Вибір локації важливий не тільки для підприємства, але й для зовнішньої реклами. Білборди вважаються недорогим методом просування, але розміщення свого промо в непродуманому місці зводить їхню ефективність до нуля. Тому не варто, скажімо:

  1. Рекламувати продукти економкласу вздовж трас, адже ними їздять власники автомобілів, тобто переважно люди із середнім доходом і вище.
  2. Розміщувати рекламу салону краси навпроти шиномонтажу, де здебільшого одні чоловіки.

То як же уникнути невдачі в бізнесі через невдало вибране місце?

Ефективні інструменти для вибору локації

  1. Портрет клієнта

Насамперед потрібно визначити свого споживача. Без цього кроку немає сенсу планувати відкриття торгової точки або розміщення реклами — шанси на удачу невеликі.

Скласти портрет ідеального клієнта допоможуть експерти та інструменти Big Data від Київстар. Аналіз великих даних дає змогу вивчити цільову аудиторію та її потреби, грамотно налаштувати таргетинг і поліпшити комунікацію з клієнтами, а також знайти оптимальне місце для нової точки продажів, офісу або розміщення реклами.

Big Data від Київстар — це досвідчена команда й понад 30 предикативних моделей на базі машинного навчання. Експерти оператора розробляють аналітичні моделі та визначають важливі характеристики потенційних споживачів, наприклад:

  • ваші послуги більше цікавлять жінок: серед клієнтів їх 75%, а чоловіків лише 25%;
  • 65% ваших клієнтів віком від 26 до 40 років, і лише 25% — віком від 40 до 65 років;
  • у 60% споживачів є діти. І так далі.
  1. Нарощування бази клієнтів

Коли характеристики вашої цільової аудиторії визначені, можна зайнятися розширенням бази, використовуючи Look-alike, тобто пошук схожих. На базі портрета ідеального клієнта експерти створюють модель Look-alike аудиторії, яка за ключовими параметрами схожа на вже наявних споживачів. Завдяки цьому ви можете знайти більше зацікавлених у вашій пропозиції людей.

  1. Heatmap і геоаналітика

За допомогою сервісу Heatmap від Київстар фахівці визначають місця скупчення вашої цільової аудиторії (на певній території країни, міста або району) та будують теплові карти. На картах кольором виділені зони, де знаходиться найбільше потенційних і наявних клієнтів.

Теплова карта будується на основі аналізу великих даних, маркетингових досліджень і статистичного аналізу. Принцип простий: що більше ваших клієнтів, то тепліше кольори на карті, і навпаки.

Переваги Heatmap:

  • Дає можливість простежити, як змінюється концентрація цільової аудиторії в конкретному місці за день.
  • Допомагає визначити кращу локацію для відкриття торгової точки, закладу, відділення або офісу.
  • Дає змогу оцінити ефективність нинішньої точки: дізнайтеся загальну кількість людей, які проходять поруч протягом дня, і порівняйте з тим, скільки насправді заходять до вас.
  • Допомагає знайти оптимальну локацію, щоб розмістити зовнішню рекламу або поставити промоутера.
  1. Вибір місця для відкриття

Після ґрунтовного дослідження й аналізу Big Data можна почати пошуки локації. Вартість важлива, але цей фактор не мусить бути вирішальним, як і особисті уподобання власників. Навіщо зупиняти свій вибір на точці дешевше, якщо доходів буде ледь вистачати на оплату оренди?

«Знаючи точки скупчення трафіку у своєму місті, ви розумієте, де варто відкрити магазин або кав’ярню. А от якщо хочете плавно масштабувати бізнес на інше місто — у такому разі прийняти правильне рішення про відкриття буде складніше. Тут якраз і стане в пригоді такий інструмент, як heatmap»,

пояснює начальник відділу аналітичних продуктів Київстар, Олег Волошко.

Підсумок: Big Data-рішення на кожен день

Київстар пропонує низку сучасних цифрових інструментів для оптимізації робочих процесів і розвитку бізнесу. Для розширення клієнтської бази та підвищення результативності бізнесу експерти оператора розробили комплекс послуг на базі великих даних, а саме:

  1. Портрет клієнта. Допоможе визначити основні характеристики та вподобання цільової аудиторії вашого продукту або послуги, а також скласти профіль ідеального клієнта.
  2. Look-alike аудиторія. Інструмент для пошуку аудиторії, якій ваша пропозиція буде цікавою.
  3. Таргетовані розсилки. За допомогою Big Data-фільтрів фахівці Київстар підберуть цільову аудиторію і проведуть ефективні розсилки.
  4. Тригерні розсилки. Повідомлення відправляється у відповідь на тригер — певну дію, яку виконує людина (наприклад, проходить неподалік від вашої кав’ярні чи магазину), або вибрану подію (день народження клієнта, державне свято тощо)
  5. Heatmap і геоаналітика. Експерти Київстар проаналізують місцеперебування вашої цільової аудиторії та побудують теплові карти.
  6. Боротьба із шахрайством і скоринг. Скорингові моделі на основі Big Data допоможуть точніше спрогнозувати ризики неповернення коштів, ефективніше боротися із шахрайством і полегшити перевірку людей із відсутньою кредитною історією.

Бізнес — не лотерея, для виграшу замало однієї удачі. Кропітка робота, постійний розвиток, оптимізація процесів і впровадження сучасних digital-рішень допоможуть вивести вашу компанію на новий рівень. А Київстар може стати надійним партнером у досягненні цілей.

*Пропоновані сервіси та послуги на основі Big Data створені мобільним оператором. У роботі з даними компанія дотримується законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема й записи розмов, тексти SMS / MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.