Хостели — бюджетний варіант тимчасового житла з ліжко-місцями замість номерів. Серед відвідувачів хостела бувають випадкові проїжджі, які приходять завдяки яскравій вивісці, і той, хто бронює місце заздалегідь. Як залучити клієнтів до хостела, не втративши жодної особи, за допомогою технології Великих даних — у матеріалі.
Де відкрити новий хостел
Вибираючи локацію, щоб відкрити новий хостел, потрібно пам’ятати, що місце зі зрозумілими, на перший погляд, перевагами — не завжди найкраще. Наприклад, локація біля вокзалу привертає постійним потоком туристів, проте в одному кварталі можу притулитися ще кілька хостелів з постійними гостями та нижчими цінами, або ж шум транспорту заважає мешканцям спати. Хостел — місце, куди заселяються найчастіше на короткий термін і з метою лише переночувати. Проте локація має відповідати базовим вимогам: зручна транспортна розв’язка та можливість легко дістатися до туристичних локацій, наявність поблизу продуктових магазинів і аптек, спокійний район тощо.
Вибрати вдале місце для хостела можна за допомогою Heatmap — інструмента Big Data від Київстар. На основі агрегованих і неперсоніфікованих великих даних, накопичених у базах оператора, створюються теплові карти. Вони показують кількість відвідувань конкретного району, а також наявність інших хостелів, готелів і мініготелів у цій зоні.
Карту можна створити як для всіх абонентів, так і для окресленого цільового сегмента, наприклад, людей, які захоплюються туризмом або цікавляться покупкою квитків. Водночас Київстар дотримується законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних»: технологія Великих даних збирає, аналізує неперсоніфіковану інформацію і не передає персональні дані третім особам.
Як збільшити базу клієнтів
- Сайт. Перевага сайту — безпосередній контакт з клієнтом: можна відстежувати, які пропозиції/умови найпопулярніші. На сайті хостела необхідно розмістити вичерпну інформацію для майбутнього мешканця: місце розташування, графік роботи, контакти, умови, наявність вільних номерів. Перевагою буде форма для бронювання онлайн, щоб гості могли замовити місця «в дорозі».
- СЕО-просування сайту та контекстна реклама.
- Букінг. Мінус подібних сервісів — комісія, яка компенсується величезним охопленням потенційних клієнтів.
- Соцмережі. Інстаграм або група в фейсбуці — чудове місце для оголошення акцій (наприклад, знижка за друге місце для друга) і канал зворотного зв’язку для відгуків та розв’язання раптових проблем.
Розширити кількість мешканців допоможе інструмент Big Data Look-alike аудиторія. Як це працює: аналітики окреслюють характеристики постійних гостей вашого хостела і за вказаними параметрами шукають у базі схожих абонентів. Наприклад, це можуть бути люди зі схожими вподобаннями в подорожах.
Як залучити клієнтів до хостела: таргетована комунікація
Яскрава та помітна зовнішня реклама, листівки в місцях скупчення приїжджих допомагають залучити випадкових невибагливих мандрівників або туристів у надзвичайній ситуації, які терміново шукають місце для ночівлі. Однак також гостя можна «зловити» заздалегідь, коли він лише готується вирушити в дорогу. Інструмент для цього — таргетована розсилка.
Перший крок — визначення характеристик, за якими обирають цільовий сегмент для розсилки повідомлення. Наприклад, це можуть бути люди, які захоплюються туризмом або часто їздять за кордон. Для цього можна скористатися автоматизованою платформою ADWISOR. На ній можна самостійно вибрати аудиторію, використовуючи фільтри Big Data і налаштувати SMS-розсилку для цільової аудиторії. Переваги такого інструмента — можливість гнучко керувати кампанією й отримувати зворотний зв’язок. Все це допоможе зрозуміти, як залучити клієнтів до хостела ефективніше і з мінімальними витратами.