Як залучити клієнтів до ресторану?

06 Вересня 2021

Люди рідко відвідують ресторани лише, щоб втамувати почуття голоду: атмосфера, специфіка, фішки розташування — багато факторів впливають на вибір потенційного гостя. Тому смачна кухня — обов’язкова, але не єдина умова, щоб привабити гостей в ресторан. Необхідно використати сучасні способи просування, як залучити клієнтів до ресторану і зробити їх постійними відвідувачами. Відповідь на це запитання дають Big Data продукти.

Навіщо вивчати аудиторію ресторану

Залучити першого гостя в ресторан може виявитися не складним завданням — незвичайною концепцією, заходом або навіть оригінальною вивіскою. Але для успішного бізнесу та високого прибутку потрібно робити нового гостя задоволеним постійним відвідувачем, щоб він повертався знову і знову та радив місце друзям. Потрібно чітко визначити позиціонування закладу, від якого залежить концепція, дизайн, наповнення меню і ціноутворення, і вивчити цільову аудиторію закладу. У цьому допоможе побудова портрета клієнта.

Портрет клієнта охоплює основні характеристики потенційних відвідувачів ресторану: вік, сімейний стан, захоплення. Експерти Big Data від Київстар створюють профіль ідеального клієнта, ґрунтуючись на великих даних, зібраних телеком-оператором. Водночас конфіденційну інформацію не чіпають і не передають третім особам. Портрет клієнта допомагає відповісти на запитання:

  • Хто ваша цільова аудиторія?
  • Як зацікавити потенційних гостей?

Портрет допомагає вибрати методи просування, які працюватимуть, і оптимізуватимуть розподіл бюджету на рекламу. Так, багато власників вважають, що клубна карта допомагає збільшити кількість постійних відвідувачів і дохід. Але у фешенебельному закладі, розрахованому на заможних людей, не варто давати як бонус знижку —  найімовірніше її потребуватимуть. Краще запропонувати доступ на закриту дегустацію або майстер-клас або ж пропонувати подарунок-десерт від кухаря.

Як залучити клієнтів до ресторану за допомогою вдалої локації

Коли ви знаєте свою ЦА, час наблизитися до неї — фактично: вибрати місце для нового ресторану. Під час вибору враховувати варто не лише потік людей в конкретному місці, але і позиціонування закладу: так, на тихій історичній вулиці малоймовірно користуватиметься популярністю галасливий молодіжний бар. А ресторан, в який приходять шумно відсвяткувати та «погуляти» до ранку, краще не відкривати поблизу житлових комплексів, де сусіди будуть незадоволені галасом.

Знайти локацію для ресторану допоможе теплова карта (Heatmap) і геоаналітика. За допомогою технології Великих даних експерти Київстар оцінюють населення і трафік людей, інфраструктуру району, наявність конкурентів тощо. Теплову карту можна замовити для всіх абонентів або для певного сегмента, щоб дізнатися місця скупчення цільової аудиторії на конкретній локації або поруч, а також, чи є конкуренти в обраному районі.

Використовуючи дані теплових карт, можна краще зрозуміти, як організувати зовнішню рекламу, щоб залучити клієнтів до ресторану, і спрогнозувати попереднє охоплення і прибуток закладу.

Як розповісти відвідувачам про ресторан

Завдання зовнішнього оформлення — привертати увагу новий гостей і зробити заклад впізнаваним. Сітілайти та білборди використовуються рідше і винятково з рекламною метою, а ось на штендері можна написати меню дня, спеціальну пропозицію або побажання, яке гостю або звичайному перехожому захочеться сфотографувати та поділитись метою. Яскрава оффлайн реклама поблизу потрібна, щоб полегшити пошук закладу, наприклад, у торговому центрі.

Розповсюдження листівок сьогодні — суперечливе просування. З одного боку це можливість залучити клієнтів через спеціальну пропозицію, з іншого — більшість флаєрів виявляється в найближчому сміттєвому баку. Якщо ви все-таки вирішили поширювати листівки та скористалися теплової картою раніше, визначте, де найкраще розставити промоутерів — у місцях з високим трафіком ЦА.

Найефективніший спосіб розповісти про новий ресторан, новинки в меню або заходи — таргетована розсилка від Київстар. Рекламне повідомлення отримає зацікавлена людина: наприклад, якщо у вашому ресторані з’явилася доставка їжі, новину про це варто розсилати абонентам, які замовляють їжу додому. Такий підхід збільшує конверсію і є надійним методом, як залучити клієнтів до ресторану.