Про що:
нтернет речей знаходить все ширше застосування в різних сферах бізнесу, зокрема й у роздрібній торгівлі. Що це за технологія, які можливості IoT в ритейлі та що потрібно, щоб впровадити її у власному бізнесі? Про це та багато іншого — читайте в нашій статті.
Зміст
Навіщо потрібен інтернет речей у ритейлі
IoT-інфраструктура для ритейлу: з чого складається та як керувати
IoT в ритейлі: можливості та способи застосування
Як скористатися перевагами IoT
Навіщо потрібен інтернет речей у ритейлі
Технології відіграють дуже важливу роль у розвитку роздрібної торгівлі та маркетингу. Інтернет, соціальні мережі, мобільні додатки, таргетована реклама, аналіз великих даних, а тепер й інтернет речей (Internet of Things, IоT) — все це успішно використовується і допомагає залучати покупців, реалізувати товари та організовувати бізнес-процеси. Тренди в цьому напрямку задають найбільші світові ритейлери — Amazon, Walmart, Alibaba й інші гіганти ринку, які активно інвестують у розвиток і застосування нових інструментів.
Можливості для використання IoT у ритейлі досить широкі. Технологія допомагає:
- стежити за поставками;
- оптимізувати роботу складів;
- автоматизувати та спрощувати бізнес-процеси;
- створювати зручні та сучасні торговельні зали;
- вибудовувати комунікацію з покупцями;
- раціонально використовувати ресурси та кошти;
- удосконалювати охоронні системи торговельних точок, складів і багато іншого.
Світ стрімко змінюється, а разом з ним і правила ринку. Щоб стати лідером завтра, потрібно вже сьогодні шукати й адаптувати нові технології, процеси та способи взаємодії з покупцями.
IoT-інфраструктура для ритейлу: з чого складається та як керувати
Що входить до IoT-системи? По-перше, IoT-пристрої: датчики, сенсори, термінали, касові апарати, планшети, камери відеоспостереження й інші «розумні» пристрої, оснащені М2М SIM-картами для зв’язку один з одним і з центром обробки даних. По-друге, платформа зі встановленим ПЗ для збору інформації, її аналізу, контролю обладнання та керування системою.
Одна з найпопулярніших М2М-платформ для організації IoT-інфраструктури — Центр керування IoT, розроблений компанією Jasper (Cisco). Сервіс широко використовується в усьому світі — у 2021 році до платформи під’єднані понад 160 мільйонів «розумних» пристроїв із 84 країн.
Центр керування IoT дозволяє налаштовувати автоматизовані сценарії роботи М2М SIM-карт, встановлених в IoT-пристрої. Під час програмування користувач задає алгоритм, який система має виконати в разі настання конкретної події.
Наприклад, якщо М2М SIM-карту перемістять з одного пристрою в інший, варто її заблокувати та відправити на задану користувачем електронну адресу повідомлення з датою і часом проведеної заміни, номером телефону та IMEI пристрою, в який встановили карту.
Також Центр управління IoT дозволяє:
- керувати трафіком і послугами онлайн, встановлювати ліміти, переглядати статистику за всіма підключеними М2М SIM-картками;
- у режимі реального часу відслідковувати статус SIM-карти та характеристики її роботи в мережі, активні сесії інтернет-з’єднання, їх тривалість і параметри, обсяги отриманих і переданих даних;
- створювати авторизовані доступи для додаткових адміністраторів, керувати ними та переглядати дії інших користувачів; використовувати API без додаткової плати;
- працювати з різними технологіями передачі даних (Internet, SMS, CSD, Voice);
- захищати М2М SIM-карти від дій шахраїв і нецільового використання.
Інтернет речей
Центр керування IоT
Платформа для керування М2М SIM-картами в різних пристроях. Наприклад, для перевірки їхньої працездатності, моніторингу різних показників, управління послугами тощо.
IoT в ритейлі: можливості та способи застосування
Використовуючи «розумні» пристрої та Центр управління IoT, можна вирішити безліч завдань:
- Удосконалення системи поставок. Каси та POS-термінали можуть взаємодіяти із системою обліку товарів, яка дозволяє керувати поставками. Система фіксує кожну транзакцію, передає дані через М2М SIM-карту в фіскальну службу (ДФС) і надсилає нотифікацію на склад про додавання відповідних артикулів у наступну поставку.
- Оптимізація логістики. За допомогою GPS-трекерів можна відстежувати переміщення вантажів у режимі реального часу і, якщо потрібно, коригувати маршрут.
- Моніторинг умов зберігання і транспортування товарів. Швидкопсувні продукти потребують дбайливого транспортування та підтримки стабільної температури й вологості в контейнерах. IoT-сенсори та датчики регулярно вимірюють необхідні параметри і за необхідності відправляють сигнал про те, що кліматичні умови відхилилися від норми.
- Поліпшення роботи систем обліку і відеоспостереження. «Розумні» відеокамери й рамки на дверях можуть фіксувати кількість покупців і ідентифікувати товари, які клієнт купує в конкретний момент. Це допомагає автоматично підбирати та пропонувати йому супутні позиції, щоб поліпшити сервіс і підвищити середній чек.
- Відстеження попиту на товари. Якщо використовувати IoT в ритейлі разом з RF-мітками на товарах, то можна визначити, який артикул найчастіше продається, в який час і наскільки швидко полиця поповнюється новим товаром. Це дозволяє постачальникам відстежувати попит на свою продукцію, а також контролювати процес викладання товарів на полиці та швидкість їх поповнення.
Як скористатися перевагами IoT
Щоб використовувати інтернет речей у ритейлі, насамперед потрібно вибрати компанію-постачальника IoT-рішень.
Київстар є партнером Cisco Systems і надає своїм бізнес-клієнтам доступ до онлайн-платформи Центр керування IoT. Також експерти Київстар можуть підібрати необхідне обладнання, М2М SIM-карти, ПЗ для збирання, зберігання й обробки інформації. У Київстар є успішний досвід впровадження IoT-рішень у різних сферах, власні мережі для бездротової передачі даних, які охоплюють практично всю територію України, та потужності дата-центру, з розгорнутою на їх базі хмарою Azure Stack. А крім того, оператор може надати ритейлу сучасні інструменти для розвитку бізнесу на основі аналізу Big Data, зокрема таргетовані та тригерні розсилки.
Рекламні інструменти
Платформа ADWISOR для SMS-розсилок
SMS розсилка на потенційних клієнтів. Вибирайте та таргетуйте аудиторію використанням Big Data параметрів. Надсилайте повідомлення за розкладом або у реальному часі.
СпробуватиЩоб підключити Центр керування IoT від Київстар, залиште заявку на сайті та дочекайтеся дзвінка менеджера. Він проконсультує вас щодо всіх питань і допоможе підібрати оптимальне рішення для використання IoT в ритейлі.
Додайте коментар