Smart Metering: як розумна система обліку ресурсів спрощує життя
20 травня 2021 5 хвилин читання

Smart Metering: як розумна система обліку ресурсів спрощує життя

Бізнес-рішення#SmartCity#IOT

Про що:

Все більше людей у пошуках високого заробітку, широких можливостей і комфортного життя прагне до міста. Але непідготована ​​інфраструктура не витримує такого напливу. Щоб поліпшити ситуацію, потрібні серйозні заходи, зокрема впровадження технологій в рамках концепції Smart City. Сьогодні поговоримо про одне з таких рішень — Smart Metering.

Зміст

Проблеми перенаселених міст

Коротко про концепцію Smart City

Smart Metering: що це і як працює

Тестування Smart Metering: кейс Херсона

За автоматизацією — майбутнє

Проблеми перенаселених міст

Великі міста України збільшуються швидко, обростаючи новобудовами й торговими центрами, але інфраструктура не встигає за змінами останніх десятиліть. Купуючи квартиру в новому спальному районі, власники стикаються з безліччю проблем, серед яких:

  1. Брак місць для паркування як біля будинку, так і біля роботи. Все більше автовласників залишають свої машини на тротуарах, крайніх смугах доріг і навіть на газонах.
  2. Затори та переповнений громадський транспорт, коли всі їдуть на роботу і повертаються додому.
  3. Брак дитячих дошкільних закладів і шкіл: іноді, щоб віддати дитину в садочок поруч із домівкою, потрібно записуватися туди ледве не з народження.
Інтернет речей темна

Інтернет речей

IoT для бізнесу від Київстар

ІоТ-рішення для автоматизації різних бізнес-процесів у напрямках охорони, логістики, медицини, ЖКГ, агро тощо.

Допомогти місцевій владі з модернізацією інфраструктури можуть великі технологічні компанії. Вони володіють значними ресурсами та широкими можливостями для введення інновацій. Серед них — один із найбільших телеком-операторів України — Київстар. У компанії є технології, необхідні для створення «розумного» міста: високошвидкісний кабельний і мобільний інтернет, хмарні рішення, Big Data (Великі дані) та IoT (Internet of Things — Інтернет речей). Всі ці інструменти потрібні для автоматизації та оптимізації різних побутових завдань, а також для прийняття якісних управлінських рішень.

Телеком-оператор готовий допомогти з впровадженням рішень для підтримки інфраструктури та сучасних сервісів для населення. 

Але швидкий інтернет — лише основа концепції Smart City — «розумного» міста, в якому зручно жити.

Київстар вже робить для цього багато, спираючись на високотехнологічні мережі передачі даних 4G. Зараз вони покривають міста і малі населені пункти: доступ до нових мобільних технологій 4G від Київстар сьогодні є у 87,4% населення України. У людей мають бути рівні можливості — незалежно від того, живуть вони у великому місті чи в маленькому

Київстар вже робить для цього багато, спираючись на високотехнологічні мережі передачі даних 4G. Зараз вони покривають міста і малі населені пункти: доступ до нових мобільних технологій 4G від Київстар сьогодні є у 87,4% населення України. У людей мають бути рівні можливості — незалежно від того, живуть вони у великому місті чи в маленькому

Костянтин Вечір

директор із розвитку на корпоративному ринку компанії «Київстар»

Коротко про концепцію Smart City

Smart City — це сукупність інформаційно-цифрових рішень, які допомагають автоматизувати й оптимізувати різні сфери життя в містах, роблячи їх більш зручними та безпечними для людей.

Необхідними складниками розумного міста є Інтернет речей і хмарні рішення. Технології інтегруються в міську інфраструктуру та допомагають вирішувати безліч завдань:

  • управління міським освітленням;
  • регулювання транспортних потоків;
  • вивезення сміття в міру заповнення контейнерів;
  • створення туристичних маршрутів;
  • підвищення безпеки жителів;
  • контроль споживання та автоматизація обліку ресурсів.

Сьогодні корисні місту рішення часто є окремими сервісами від різних постачальників. Для міста ж було б зручніше, щоб його завдання вирішувалися комплексно — “під ключ”. Це складний процес, адже готових рішень не існує. Необхідно комбінувати кілька інструментів у одну мережу, що дасть місту можливість здійснювати моніторинг, збирати й аналізувати дані, керувати сервісами через об’єднані платформи. І тут на передній план має вийти технологічний інтегратор, який візьме на себе реалізацію комплексної задачі, знаходити кращі рішення під конкретні запити міста й інтегрувати їх для ефективної взаємодії всіх сервісів. Київстар вважає таку модель перспективною і готовий стати таким інтегратором технологій для кращого результату проєктів Smart City

Сьогодні корисні місту рішення часто є окремими сервісами від різних постачальників. Для міста ж було б зручніше, щоб його завдання вирішувалися комплексно — “під ключ”. Це складний процес, адже готових рішень не існує. Необхідно комбінувати кілька інструментів у одну мережу, що дасть місту можливість здійснювати моніторинг, збирати й аналізувати дані, керувати сервісами через об’єднані платформи. І тут на передній план має вийти технологічний інтегратор, який візьме на себе реалізацію комплексної задачі, знаходити кращі рішення під конкретні запити міста й інтегрувати їх для ефективної взаємодії всіх сервісів. Київстар вважає таку модель перспективною і готовий стати таким інтегратором технологій для кращого результату проєктів Smart City

Костянтин Вечір

директор із розвитку на корпоративному ринку компанії «Київстар»

Отже, Smart City — це екосистема, що складається з безлічі взаємозалежних елементів. Давайте розглянемо її детальніше на прикладі системи розумного обліку Smart Metering.

Smart Metering: що це і як працює

Smart Metering — це система автоматизованого обліку комунальних ресурсів. У неї входить смартобладнання, спеціальне програмне забезпечення і єдина платформа для збору й обліку даних про фактичне споживання води, газу, електроенергії, тепла тощо.

Система працює на основі IoT-технологій. Встановлені в підвалах багатоквартирних будинків «розумні» лічильники самостійно збирають дані й у певний час відправляють їх у єдиний центр керування. Автоматизований і централізований збір даних дозволяє комунальним службам не лише швидко збирати показання приладів, а й аналізувати витрати ресурсів і відслідковувати стан своїх мереж у режимі реального часу.

«Розумні» пристрої працюють на базі технології NB-IoT і використовують для передачі даних M2M SIM-карти та окрему VPN-мережу Київстар. Керування процесом відбувається через універсальну платформу М2М, яка дозволяє самостійно встановлювати параметри роботи SIM-карт.

Крім даних про обсяг спожитого ресурсу, IoT-лічильники нового зразка збирають додаткові параметри: тиск, напруга, температура, наявність пошкоджень або помилок в мережі. Це допомагає вчасно реагувати на несправності та швидко усувати їх, запобігаючи завданню серйозної шкоди навколишньому середовищу та марній витраті ресурсів.

Київстар вже реалізував кілька проєктів у цій сфері. Досвід компанії показує, що середня розрахункова економія у разі використання рішень Smart Metering на основі технологій NB-IoT становить 17–20% від усіх операційних витрат підприємства.

Зараз ми з кількома водоканалами здійснюємо пілотні проєкти і вже переконалися, що побудинковий облік води та датчики лічильників дають комунальному підприємству дуже багато корисної інформації

Зараз ми з кількома водоканалами здійснюємо пілотні проєкти і вже переконалися, що побудинковий облік води та датчики лічильників дають комунальному підприємству дуже багато корисної інформації

Павло Харик

керівник департаменту з розвитку конвергентних рішень Київстар

Тестування Smart Metering: кейс Херсона

У квітні 2020 року Київстар запустив пілотний проєкт Smart Metering разом із Херсонським водоканалом. Для тестування системи в 12 багатоквартирних будинках встановили «розумні» лічильники нового зразка і для їх роботи розгорнули окрему VPN-мережу Київстар.

Пілотний запуск у Херсоні дозволив швидко перевірити на практиці, як працює рішення Smart Metering і яку вигоду приносить комунальним підприємствам.

Результати тестування проєкту продемонстрували, що показання IoT-лічильників надходять вчасно і не губляться навіть у разі встановлення обладнання в підвальних приміщеннях. Крім того, система Smart Metering прискорила отримання інформації комунальниками, завдяки скороченню кількості ланок, задіяних в процесі моніторингу.

За автоматизацією — майбутнє

«Розумний» облік зі Smart Metering — зручне рішення і для комунальних підприємств, і для користувачів. Автоматизований збір даних допомагає першим вчасно обслуговувати свої мережі та раціонально використовувати природні ресурси, а других звільняє від передачі показань вручну і помилок, пов’язаних із людським фактором.

На черзі — інші рішення Smart City, які відкривають ще більше можливостей для городян, місцевого управління та комунальних служб.

Бізнес-клієнти Київстар можуть замовити підключення до мережі NB-IoТ, «розумні» пристрої та програмне забезпечення, а також поставити додаткові питання щодо цих послуг за електронною адресою iot@kyivstar.net.

Бізнес-рішення#SmartCity#IOT

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#IOT#ІнтернетРечей#Технології#IOTISKYIVSTAR#M2M#SIM-карта#SmartCity#РозумнеМісто#Клієнт
#IOT#M2M#SmartCity#IOTISKYIVSTAR#ІнтернетРечей#AzureStack
#IOT#SmartCity#Розвиток#Тенденції#IOTISKYIVSTAR#ІнтернетРечей#КиївстарДляДержави
#IOT#SmartCity#КиївстарДляДержави#IOTISKYIVSTAR
#IOT#SmartCity#ІнтернетРечей#IOTISKYIVSTAR
#IOT#IOTISKYIVSTAR#РозумнеМісто#SmartCity
Технологія Internet of Things у ЖКГ: 6 переваг15 березня 2021 4 хвилини читання

Технологія Internet of Things у ЖКГ: 6 переваг

#IOT#IOTISKYIVSTAR
#BigData#IOT#IOTISKYIVSTAR#Azure#MicrosoftAzure#AzureStack

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку