На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

18 причин краху стартапа

Помилки, що здатні знищити ваш проект

99,7% стартапів провалюються. Такою є ціна інновацій. Коли ви створили продукт, який споживачеві конче необхідний, але про його існування він іще не знає, то будь-яка помилка може стати фатальною.

 

Єдиний засновник

Якщо у вас немає партнерів, то і грошей від Пола Грема (відомий венчурний капіталіст, засновник найуспішнішого бізнес-акселератора Y Combinator) вам не отримати. Чому? Він вважає, що є закономірність: більшість успішних стартапів зроблені щонайменше двома партнерами.

 

Погане місце

Ви можете змінити в оселі все, окрім її місця розташування. Так само і зі стартапами: якщо ви працюєте у поганій локації, вам її не змінити. Простіше перевезти команду. Куди? У Кремнієву долину, звісно.

 

Маргінальна ніша

Вибравши занадто вузьку нішу для свого стартапа, засновники можуть загнати себе у глухий кут. Якщо ви боїтеся конкуренції, це не той спосіб, яким варто її уникати.

 

Похідна ідея

У цьому світі так багато створили твітерів для власників домашніх тварин і тематичних фейсбуків «лише для бабусь», але справа в тому, що Google в майбутньому виглядатиме не так, як сьогодні.

 

Упертість

Відсутність здатності адаптуватися знищує стартапи, які могли б вижити, якби прислухалися до побажань своїх користувачів.

 

Наймання кепських програмістів

Талановиті програмісти зазвичай дефіцитний ресурс, тому ця помилка досить поширена. Щоб відрізнити хорошого програміста від поганого, потрібно самому ним бути або мати такого у команді.

 

Хибна платформа

Від того, наскільки швидко ви зможете масштабуватися, залежить, виживе ваше дітище, коли потік користувачів почне збільшуватися, чи ні. На невідповідній платформі масштабованість буде вашим вузьким місцем. І користувачі не чекатимуть, доки ви вирішуватимете проблему.

 

18-ОШИБОК_2

Зволікання під час старту

Поки ви не запустили проект, ви блукаєте в темряві і не знаєте, чи повинен ваш стартап взагалі існувати. Чим довше ви відтерміновуєте запуск, тим довше вам доводиться чекати на відповідь. Якщо вона вас лякає, запитайте себе чому.

 

Передчасний запуск

Якщо ви запуститеся занадто рано, то можете не впоратися зі зростанням або, що ще гірше, випустите на ринок неробочий продукт.

 

Незнання свого користувача

Ви впевнені, що хтось десь обов’язково зацікавиться вашим продуктом. Ви просто ще не знаєте, хто саме. Звучить так, ніби таких людей не існує. Обов’язково перевірте свої міркування заздалегідь.

 

Залучення невеликих грошей

Ви отримуєте те, за що заплатили. За мізерних інвестицій ви не можете розкрити весь потенціал продукту.

18-ОШИБОК_3

 

Надвеликі витрати

Якщо ви витратите дуже багато до того, як метрики вашого продукту доростуть до наступного раунду інвестицій, ви можете залишитися без грошей. Зазвичай це і є кінець.

 

Залучення великих грошей

Надмірні інвестиції змусять вас почуватися на вершині ще до того, як ви зробите щось корисне. Але ж ви маєте вразити не інвестора, а користувача.

 

Погана робота з інвесторами

Якщо перед вами стоїть вибір: зробити щасливим інвестора чи користувача, завжди вибирайте останнього. Якщо користувач задоволений, то інвестор рано чи пізно отримає свої гроші.

 

Клієнт vs прибуток

Гроші ви завжди можете заробити пізніше. Але такого не скажеш, коли йдеться про задоволення користувачів. Вам потрібно створити те, що вони хочуть.

 

Небажання виходити у світ

Ви не можете вирішити усі свої проблеми за допомоги програмного коду. Бізнес будується на взаєминах. Ідіть і спілкуйтеся з людьми.

 

Протиріччя між засновниками

Конфлікти засновників трапляються дуже часто. Ці амбітні люди схильні до «непорозуміння». Домовляйтеся на березі.

 

Вірю – не вірю

Брак упевненості щодо вдалої справи не дивина. Якщо ви відчуваєте, що в житті є інші можливості, крім створення стартапа, то, ймовірно, ви підсвідомо розраховуєте саме на них. Це завадить стовідсотково вкладатися в поточний проект.

29.05.2015
Що нового
Популярне