На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

5 правил кризового менеджера

Як діяти управлінцю за кризи
Якщо менеджер проводить реформи, потрібно, щоб він їх на собі теж відчув. Адже потім легше з людьми спілкуватися

Жертвуй, оптимізуй, контролюй, прислухайся до порад, читай книги. Досвідом, як діяти управлінцю за кризи, поділився Олександр Федченко, голова наглядової ради компанії «Інком».

Жертвувати частиною заради цілого

Бізнес дуже постраждав від зростання курсу валют у короткостроковій перспективі, але з часом все налагоджується, робота триває. Оскільки цього року було три стрибки валютного курсу, це негативно позначилося на бізнесі – від багатьох контрактів ми відмовилися. Тому зараз непопулярні рішення доводиться ухвалювати жорстко: усе неприбуткове скорочуємо. І жертва зазвичай виправдана. Адже розумієш, що таким чином ти врятуєш бізнес, який створює робочі місця. А ось у 2008 році ми могли собі дозволити не скорочувати ті напрямки, які демонстрували нульову рентабельність. Тоді у нас був запас міцності. Але сьогоднішня криза набагато жорсткіша.

Перевіряти на собі непопулярні рішення

За кризи 2008 року, щоб оптимізувати витрати, ми зарплати зафіксували у гривні. Мою теж. Якщо менеджер проводить реформи, потрібно, щоб він їх на собі теж відчув. Адже потім легше з людьми спілкуватися. Тоді багатьом не сподобався такий крок. Було багато негативу і образ. Але такі ситуації загартовують тебе як менеджера.

Особисто займатися операційним управлінням

5-правил-кризис-менеджера_1

Довелося знову узяти під свій контроль ті функції, які я раніше делегував. Наприклад, роботу з дебіторською заборгованістю, запасами. Раз на півроку необхідно перевіряти мотиваційні програми, систему продажів. За кризи управлінцю все це потрібно брати на себе. Адже скорочуються ресурси компанії, і щоб їх використовувати ефективно, доводиться централізувати управління і посилювати, змінювати методи роботи з працівниками і замовниками. Хоча це не завжди легко.

Приймати сторонні поради

Іноді хочеться з кимось порадитися, щоб стороння людина оцінила твоє рішення. При цьому важливо, щоб вона бодай трохи зналася на бізнесі твоєї компанії і мала нейтральні погляди. Акціонери не надто підходять на роль таких порадників, у них свої інтереси. У колег і співробітників – свої. Я поки що не уявляю, хто міг би стати такою людиною. Напевно, особистий коуч. Але він знатиме чимало нюансів бізнесу і мої особисті хвилювання. Коучу потрібно довіритися повністю, інакше його робота не буде ефективною. А в нашій країні поки що не працюють етичні принципи конфіденційності.

Знаходити підказки у книжках

5-правил-кризис-менеджера_3

У книгах теж можна шукати відповіді на запитання, які постають за кризи. Коли 2004 року у компанії тривала внутрішня криза (конкурували напрямки, які займаються розвитком столичної і регіональних філій) і треба було змінювати систему управління, мені допомогла книга. Я саме поїхав у відпустку і прихопив із собою книгу Джека Уелча про General Electric. Читав її біля басейну, поки донька хлюпалася у воді. І після кожної сторінки довго мізкував, як це можна застосувати у нашому бізнесі. Повернувшись, подав свої ідеї власнику і він їх відразу прийняв. Так ми почали будувати нову організаційну структуру – і впоралися зі своєю внутрішньою кризою. 

12.08.2015
Що нового
Популярне