На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Сірко під веб-наглядом

Як завоювати американський ринок, граючись із хатнім улюбленцем онлайн
Наймання людей – чи не найголовніше, що має робити підприємець та СЕО. Коли шукаємо нових співробітників у Petcube, є два основні критерії: бажання розвиватися та порядність.
Ярослав Ажнюк
СЕО та співзасновник Petcube

Український hardware-стартап Petcube – один із найперспективніших проектів світу. Його засновники створили пристрій, що дозволяє користувачам приділяти увагу своїм хатнім улюбленцям у режимі реального часу, перебуваючи за межами оселі. За допомоги ґаджету можна говорити, гратися лазерною указкою із котами та собаками через мобільний додаток. Як працює компанія та чим вмотивована її команда, розповідає один із її засновників та CEO Ярослав Ажнюк.

Еврика!

Ідея робота-няньки з’явилася у киянина Олександра Нескіна, коли він переїхав у нову квартиру з дівчиною та своїм собакою. Квартира була чудовою, але не для енергійного Роккі: за відсутності господарів він гарчав, псував меблі та неабияк дратував сусідів. Вирішення проблеми прийшло завдяки захопленню Нескіна технікою. Він зібрав невеличкий пристрій з камери, кількох сервомоторів та улюбленої собачої іграшки – лазерної указки. Підключивши його до веб-інтерфейсу, Олександр в обідню перерву почав гратися з собакою. Роккі був щасливий, сусіди заспокоїлися. Та на роботі часу для гри не вистачало, і він надіслав посилання на інтерфейс друзям. Вони були у захваті і попросили зробити такі ж гаджети і для них. Це допомогло винахідникові усвідомити перспективність ідеї, яку він вирішив втілити у життя. Так народився Petcube.

Разом із Андрієм Кленом, відповідальним за дизайн, та Ярославом Ажнюком, що став СЕО проекту, Нескін вивів Petcube на Kickstarter. «Це класна платформа, де без залучення великих інвестицій можна перевірити, потрібна комусь ваша ідея чи ні», – пояснює Ярослав Ажнюк. – Але перед тим треба було подати заявку на патент у США. Це було важливою умовою, після виконання якої ми знали, що можемо відкрито говорити в американських медіа про нашу ідею».

Згодом з’явився яскравий сайт, де українці розмістили опис проекту і фотографії з ефектною, але порожньою упаковкою Petcube. «У нас була ця акрилова коробка, купа ідей, як це має працювати, та нуль розуміння, як ми це реально зробимо», – згадує Ажнюк.

CІРКО-ПІД-ВЕБ-НАГЛЯДОМ_2

Чому Америка?

Перед тим як розпочати активну діяльність за океаном, підприємці докладно дослідили ринок товарів для домашніх тварин у США. Виявилося, він щороку демонстрував стабільне зростання на 2%, а в 2014-му експерти оцінили його у $60 млрд. І це не дивно, адже понад 60% населення Сполучених Штатів мають домашніх тварин. Щоб коти й собаки не нудьгували вдома самі, 20% власників залишали ввімкненими телевізори. Український винахід мав усі підстави, щоб вирішити цю проблему. «Ми зрозуміли, що зможемо надати звичайним користувачам можливість бути ближчими до своїх улюбленців, адже багато американців вважають їх частиною родини», – продовжує Ярослав Ажнюк.

За його словами, хлопці надіслали понад 300 електронних листів до американських ЗМІ. Деякі відгукнулися та надрукували інформацію про український стартап. На сайт Petcube почали заходити зацікавлені відвідувачі, а команда проекту позбавилася останніх сумнівів, переконавшись, що робить «правильну штуку».

Пояснюючи емоційну складову проекту, Ярослав наводить простий приклад: «У мене є відео, на якому шестирічний хлопчик півгодини грається лазером із твариною через додаток Petcube на мобільному телефоні. І чути цей дитячий сміх надзвичайно приємно».

 

Мотивація команди

Побудувати власний бізнес, тим паче глобальний, надзвичайно складно. Під час створення компанії у партнерів кілька разів виникало бажання все кинути, але щоразу з’являлися сили, щоб продовжувати роботу. Ярослав виділяє декілька мотивуючих факторів команди Petcube. По-перше, це бажання розвиватися, вчитися та бачити нові речі. По-друге, фінансова частина питання, що складається з двох причин. Перша – абсолютно типова: побудувати великий бізнес, який приносить гроші. І друга – патріотична, адже компанія будується з метою виходу на західні ринки, щоб приносити долари в українську економіку. «Ми хочемо, щоб це було відчутно для країни», – уточнює СЕО компанії.

По-третє, команда Petcube прагне стати прикладом успішного проекту, який надихне інших вітчизняних підприємців. Більш ніж за два роки існування про компанію в Україні вже багато хто знає і вболіває. «Ми поставили перед собою суперамбітне завдання, щоб через кілька років у нашій країні була вже сотня компаній, таких як Petcube і краще, – ділиться планами Ярослав. – Сто компаній з глобальними цілями, глобальними амбіціями та глобальними успіхами, засновані українцями. Так ми зможемо зробити чудовий імідж для нашої держави».

CІРКО-ПІД-ВЕБ-НАГЛЯДОМ_1

Структура компанії

Наразі компанія складається з п’яти відділів, у яких працюють 25 співробітників.

Перший відділ, інженерний, очолює автор ідеї Олександр Нескін. Під його керівництвом близько десяти програмістів-розробників вирішують усі технічні питання. Їхнє головне завдання – hardware, «залізо». Хлопці піклуються не лише про зовнішній вигляд пристрою, а й про структуру корпусу, функціонування різних елементів та «механіку». Саме рухомі частини є найскладнішими у будь-якій електроніці. У Petcube – це HD-камера із лазерною указкою. Щоб все працювало як годинник, необхідне специфічне програмне забезпечення. Програмісти компанії розробляють кілька різновидів ПЗ. Перший відповідає за функціонування «куба» всередині. Другий забезпечує трансляцію відео з камери на телефон. За словами Ажнюка, це було одне з найскладніших завдань, оскільки довелося створити власний аналог Skype чи Facetime. Третій вид ПЗ – це мобільні додатки для iOS та Android. Остання зона відповідальності інженерів – сайт Petcube, який фактично є окремим проектом з електронної комерції.

Другий відділ компанії – продуктовий. Шестеро людей працюють під керівництвом Андрія Клена, одного з співзасновників проекту. Окрім підтримки користувачів, вони проектують дизайн Petcube, відповідаючи за створення гарного враження споживачів від усіх продуктів компанії – власне пристрою, сайту та мобільного додатку.

Фахівці третього відділу (business development та продажі) розвивають бізнес, співпрацюючи з усіма можливими гравцями на ринку: партнерами, замовниками, венчурними інвесторами, банками тощо. Ця сфера – основна компетенція СЕО Ярослава Ажнюка, над якою він працює протягом року у Сан-Франциско. На його думку, більшості українських стартапів бракує саме цієї компетенції. Крім того, досить критичною сферою він вважає продажі, які насамперед мають генерувати прибуток.

У четвертому відділі операційного та фінансового менеджменту всього дві людини, але вони виконують надважливі завдання. Petcube реалізується через велику кількість каналів диcтрибуції: окрім власного сайту, він продається через Amazon, Fab.com та інші e-commerce-платформи. Невдовзі має з’явитися на полицях у магазинах техніки в США. Вся логістика Petcube – від фабрики у китайському місті Шеньчжень через склад Petcube у містечку Найлс у Мічигані до дверей щасливих покупців і складів магазинів-партнерів – під контролем цих спеціалістів. Вони також відповідають за вирішення фінансових питань. Починаючи від натискання кнопки «купити», весь цей механізм лежить на їхніх плечах і має ідеально працювати.

П’ятий відділ «Маркетинг» розбитий на три великі напрямки: бренд-маркетинг (PR і робота з лідерами думок) і два продуктових. Останні займаються Petcube Camera та мобільними додатками, оскільки вони контактують з кінцевим споживачем.

 

Сприйняття конкурентів

Керівництво Petcube не боїться можливих китайських підробок. Ярослав Ажнюк запевнив, що в української команди такого страху немає, адже існують речі, які захищають бізнес і винаходи значно краще, ніж патенти. «По-перше, це бренд, – пояснює він. – Якщо є сильний бренд, то це вже серйозна перевага. По-друге – інтегрованість». Ярослав упевнений: Petcube – це не просто гаджет. Разом з ним працюють система відеострімінгу, мобільний додаток, соціальна мережа. Якщо пристрій можна скопіювати, то зробити те саме із специфічним програмним забезпеченням не так просто. А переманити щасливих користувачів і поготів.

03.06.2015
Що нового
Популярне