На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Бізнес через 20 років: на що чекати

Людський капітал вийде на новий рівень значущості: компанії, які зможуть розпізнати талановитих людей, захоплять світ.
Тимофій Милованов

За минулі 20-30 років в економіці сталася єдина серйозна зміна – Китай. Чудові медійні «історії успіху» Грузії або Сінгапуру – це тло. Саме Китай став явищем, а його економіка сучасним дивом.

Однак натепер китайська економіка уже досягла вершини, їй потрібен новий рівень. Вартість праці в КНР зросла, споживання збільшилося, почалася переорієнтація на внутрішній ринок, а зовнішні компанії йдуть з ринку через дорожнечу ведення бізнесу і політичну нестабільність. Прийдешня реструктуризація, враховуючи обсяги китайської економіки, вплине на цілий світ, і Україна не залишиться осторонь.

Реструктуризація та невизначеність

Яке місце України у цій глобальній реструктуризації і як їй мати зиск від більшої економічної зрілості Китаю? Насамперед не потрібно переймати старі успішні моделі розвитку. Ми не повторимо шлях Грузії, Польщі чи США. Світ змінився, тож у гонитві за старими моделями ми завжди будемо пасти задніх.

По-друге, Україні потрібні драйвери зростання. При цьому не варто думати, що вони мають бути локальними. Адже наші успіхи в IT чи сільському господарстві не налаштовані під тренд глобалізації. Тому необхідно шукати міжнародні драйвери зростання, яких поки що немає, і не лише в України. Нині світ завмер у стані невизначеності. Через це – стрибки цін, високі ризики, політичні зміни і, головно, відсутність апетиту до інвестування.

Небажання інвестувати – проблема не лише українського ринку, а й міжнародного.

Причина – та сама невизначеність і нерозуміння, у що вкладати гроші. Ця ситуація зміниться з появою глобальних драйверів зростання, які виникнуть під час реструктуризації світової економіки.

Нові формати роботи

У трансформованій світовій економіці зміниться підхід щодо всіх процесів.

Людський капітал вийде на новий рівень значущості: компанії, які зможуть розпізнати талановитих людей, захоплять світ.

У них буде група недоторканних співробітників, яких треба ще вполювати. Для короткострокових завдань створюватимуть окремі ринки, де кожен учасник буде підприємцем, який здатен продавати та купувати послуги. А угоди перейдуть у віртуальну реальність, як, наприклад, «супермаркети» в окулярах віртуальної реальності, де не потрібен контакт із людьми. І, звісно, «уберизація»: це не лише відсутність посередників під час укладання угоди, як зазвичай у нас вважають, це і big data, і необхідність знати про споживача абсолютно все. Тож починати збирати дані потрібно вже зараз: про співробітників, клієнтів, світовий ринок.

Сьогодні є два шляхи для бізнесу: активний і пасивний. Пасивний шлях – робота за старими гарвардським підручниками або за кейсами інших успішних компаній. Активний – перехід у віртуальну реальність. Це електронні ринки, глобалізація і, відповідно, підготовлені до цього співробітники. Пасивний бізнес відставатиме на півкроку, які в майбутньому зіграють вирішальну роль.

Якби я будував бізнес сьогодні, головною метою ставив би вбудуватися у виробничий ланцюжок нового типу. Натепер для цього потрібно мати кілька сотень підготовлених за міжнародними стандартами людей. Далі буде складніше.

 

 

14.06.2016
Що нового
Популярне