На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Бізнес із ароматом

Як заробити на виробництві парфумів
Я почала читати літературу, знайшла, де можна купити молекули, з яких складаються парфуми, вивчала їхні властивості, експериментувала. Процес мене захопив
Виктория Бредихина
владелица бренда духов VB

Вікторія Бредихіна, перукар і власниця салону краси, парфумерним бізнесом всерйоз займатися не планувала. Просто три роки тому вона вирішила зробити парфуми для себе. «Я почала читати літературу, знайшла, де можна купити молекули, з яких складаються парфуми, вивчала їхні властивості, експериментувала. Процес мене захопив», – згадує Вікторія. Перші витрати склали $300 – такою була ціна посилки з інгредієнтами з Америки. Створені дівчиною ароматні композиції уподобали друзі та знайомі. З’явилися перші замовлення.

Початок бізнесу

Ознак бізнесу захоплення почало набирати у червні 2014 року на фестивалі українських виробників Made in Ukraine у Києві, де Вікторія виставила на продаж першу комерційну партію парфумів. На її виробництво пішли компоненти, накопичені за три роки. «Це як фарби у художника: чим більше різних кольорів, тим краще. І я накопичувала, накопичувала. Цього мені вистачило, щоб виставитися на ярмарку», – розповідає вона. На все це багатство за три роки Вікторія витратила близько $18 тис.

Асортимент

Натепер в асортименті бренда парфумів VB сім видів unisex-ароматів у трьох варіантах флаконів – 10 мл, 30 мл та 60 мл.

Бизнес с ароматом

Фінансові показники

У структурі собівартості продукції 80% – витрати на інгредієнти, 20% – на флакони, упаковку тощо. Прибуток становить 25-30%. Усе зароблене підприємниця вкладає у розвиток бізнесу. «Щомісяця я вигадую щось нове. Зараз, приміром, замовила нову стильну упаковку», – говорить вона.

Цільова аудиторія

Основні категорії клієнтів VB – поціновувачі нішевої парфумерії у віці 25-35 років.

Труднощі

Для поки що невеликого бізнесу VB складність полягає у тому, щоб придбати невелику партію флаконів за адекватною ціною. «Чим менше партія, тим вищі ціни. Для мене забагато придбати, приміром, п’ять тисяч флаконів одразу. А це вважається ще дрібним тиражем», – розповідає Вікторія.

Зростання курсу долара теж завдає удару по бізнесу підприємниці. «Усі закупівлі закордонні. Щоб утримувати ціну і не втратити якість, доводиться собі у чомусь відмовляти», – говорить вона.

Продажі

Протягом місяця продається у середньому 50-70 флаконів парфумів. Основний канал збуту VB – власний салон краси Вікторії у Києві. Він приносить 80-90% обсягу продажів. Також парфуми можна купити у київському concept store «Вікно у двір», через сторінки у соціальних мережах Facebook і «ВКонтакті», через інтернет-ресурс «Шафа».

Бизнес с ароматом_2

Крім того, дівчина бере активну участь у виставках і фестивалях. На жовтневому Made in Ukraine було продано близько 120 флаконів у найбільш затребуваному на таких заходах фестивальному форматі – 10 мл вартістю 220 грн. «Я спочатку робила ставку на більші флакони, тому що сама так завжди купую, це ощадливіше. Але, як засвідчила практика, люди беруть маленькі», – ділиться досвідом Вікторія.

Просування

Підприємниця задля промо віддає певну кількість продукції на дівчачі ресурси, наприклад, Dressboom. «В основному це бартерні відносини. Гроші я поки що не готова вкладати. Я краще на них куплю компоненти і віддам парфумами», – говорить вона.

Промо-фішки

Напередодні будь-яких свят Вікторія робить промо своїх парфумів за допомоги партнерських сервісів, наприклад, Beauty Box (доставка пробників косметики. – Ред.).

Джерела натхнення

Натхнення для творчості Вікторія бере у спілкуванні, роботі та побуті. «Я емоційна людина. Тому нічого особливого для натхнення не потрібно. Повсякденне життя, улюблені справи, турботи, ситуативні бажання», – ділиться вона.

15.08.2014
Що нового
Популярне