На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Burning platform для бізнесу та управління змінами

Головна помилка під час змін — чекати занадто швидких результатів. Адже їх не буде.
Борис Краснянский
управляющий директор группы компаний Group DF

Існує американська концепція, за якою життя — це зміни. Якщо бізнес не проходить через зміни, він приречений на провал. Ця концепція багато в чому визначає стійкість, життєздатність і конкурентоспроможність економіки США.

Заплановані зміни завжди програють вимушеним. Вимушені зміни усіх збуджують. Вони змушують чітко визначити цілі, які ви так чи інакше зобов’язані досягти в необхідні терміни. Коли бізнес щодня втрачає частку ринку або ціни на продукцію катастрофічно падають, потрібно терміново щось робити. І річ у тім, що лише за таких умов зміни будуть ефективними. Необхідна burning platform — критична точка. Якщо немає усвідомлення, що саме «горить», ефективність управління змінами буде знижена або взагалі приречена на провал.

Дуже важливі внутрішні комунікації. Співробітники мають знати, що відбувається і навіщо потрібні зміни. Головний аргумент противників змін у тому, що, змінюючи якісь процеси, можна втратити те, що добре працює. Це дуже сильний аргумент, який може переконати будь-кого за умови, що немає критичної точки — палаючої землі під ногами.

Припустімо, компанія-лідер ринку починає втрачати свої позиції. На Лондонській біржі котируються сто найбільших за капіталізацією компаній, при цьому в першій десятці позиції змінюються стрімко. Втрачати лідерство — це нормально. Але коли ти лідер, то відчуваєш себе спокійно. Це дуже небезпечно, але це людська природа. І коли ти раптом починаєш відчувати, що втрачаєш позиції, — це burning platform. Якщо ти не почнеш щось прямо зараз (а почнеш діяти, коли станеш другим або третім), то опинишся на десятому місці. Ринок сьогодні дуже динамічний. І тому для лідера критичною точкою є розуміння того, що він почав втрачати частку.

Ще один приклад критичної точки, коли ти раптом бачиш, що менеджмент перестав давати результати. Чи помічаєш, що управлінці у конкурентів ефективніші, енергійніші та динамічніші. Позиція компанії досі хороша, на ринку ти поки що нічого не втрачаєш, але це вже burning platform. Тому що у довгостроковій перспективі це може призвести до втрати частки ринку.

Хто міг уявити 15 років тому, що «Кодак» (світовий лідер з продажу плівки і фотоапаратів) збанкрутіє? Фотографи переконували, що ніколи цифрова фотографія не буде давати такої якості, як плівка. Тому всі були впевнені, що у «Кодак» все буде як і раніше. У якийсь момент менеджмент усвідомив, що саме «горить», але було занадто пізно. Необхідність змін не усвідомили вчасно. Ось приклад того, коли потрібний момент проґавили.

Або IBM — компанія, яка багато років була глобальним лідером з виробництва комп’ютерів. Але коли з’явилися ПК, IBM стала останньою з усіх великих виробників комп’ютерної техніки, хто почав випускати PC, тому що там не вірили у їхнє майбутнє. Вийшовши на ринок запізно, компанія так і не змогла конкурувати на ньому і була змушена продати цей бізнес.

Головна помилка під час змін — чекати занадто швидких результатів. Адже їх не буде.

Але менеджер починає нервувати і ухвалювати необачливі рішення. Також помилкою буде відсутність чіткого завдання. Зміни потрібно проводити тоді, коли ти розумієш, для чого це робиться. Важливо розуміти стартову позицію компанії та заручитися підтримкою команди. Змінами точно неможливо керувати одинцем. Ну і, звісно, безглуздо починати зміни, якщо немає підтримки власників бізнесу.

20.03.2015
Що нового
Популярне