На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Побутова техніка за нагоди

Як працює сервіс оренди техніки для дому
Головне – зробити більше, ніж очікує споживач.
Вадим Савельєв
співзасновник сервісу оренди пристроїв для дому Try & Buy

У березні 2015 року в Києві запрацював перший в Україні сервіс, що надає побутову техніку для тимчасового або постійного використання. Завдяки Domfort клієнт отримує нові пристрої для дому та сплачує лише орендну плату. Будь-коли техніку можна повернути або викупити. Як це працює, розповів Вадим Савельєв, співзасновник сервісу оренди пристроїв для дому Try & Buy.

Криза – усьому голова

У 2014 році, коли економіка була вкрай нестабільною, почалась історія Domfort. Команда однодумців вирішила створити комфортний сервіс для облаштування побуту, який буде актуальним під час скорочення програм банківського кредитування, збільшення кількості внутрішніх мігрантів, стрімкого зростання цін на побутову техніку та бажання споживачів раціоналізувати свої покупки.

«Так виникла ідея сервісу Try & Buy – «Побутова техніка на потрібний термін». Почали шукати механізм, який би слугував альтернативою споживчим кредитам та, головне, надав більшої свободи дій для клієнтів. Ним став принцип Try & Buy», – розповідає Вадим Савельєв. Перша частина цього принципу – Try − існує давно у вигляді сервісу оренди побутової техніки. Але сучасний ринок вимагає трансформацій і нових продуктів «на межі». Тож Try & Buy є гібридом оренди, розстрочки та лізингу.

ПОБУТОВА-ТЕХНІКА-ЗА-НАГОДИ_1

Через шість місяців після появи ідеї сервіс «Побутова техніка на потрібний термін» почав роботу в онлайн-режимі. Команда проекту чітко розуміла, що починає виключно сервісний бізнес, де основним каналом просування є позитивні відгуки та рекомендації наявних клієнтів. Це зумовлює низку особливостей під час формування бізнес-процесів. Приміром, доставка техніки має бути не упродовж дня (як у багатьох сервісах), а в конкретний час; не завтра, а сьогодні; надання не наявної моделі, а потрібної, тощо. Головною особою у сервісному бізнесі є клієнт. І щоб проект розвивався, усі забаганки споживачів треба виконувати.

  • Цифри на старті
  • 6 місяців підготовки
  • 3 млн грн початкового капіталу
  • 7 штатних фахівців
  • 4 категорії клієнтів
  • $5 млрд обсяг ринку в США

Закордонний досвід

Схожий сервіс чимало років розвивається у США, Канаді та інших країнах. Наприклад, обсяг ринку в Сполучених Штатах складає $5 млрд (дані IBIS World) з позитивною динамікою зростання 4% на рік. Ринок консолідований, лише декілька компаній контролюють основну частку, постійно збільшуючи франчайзингову мережу під своїм брендом. «Але США та Канада – це зовсім інший менталітет та культура поведінки споживача. В Україні потрібно було створювати новий продукт, розвивати категорію з нуля. Відсутність ринку – це досить тонізуюче маркетингове завдання з багатьма невідомими. Потенційний його обсяг, як і характер попиту, неможливо оцінити, варто спочатку його сформувати. Це був виклик і водночас чудова нагода зайняти нову ринкову нішу без конкурентів», – каже підприємець.

Суто сервісний бізнес

Кожен клієнт індивідуальний, зі своїми потребами та комфортним для нього форматом спілкування. Одних цікавить конкретика та умови, інші орієнтуються на більш емоційну комунікацію. Менеджер, який працює в сервісі, повинен знайти підхід до будь-якої людини, йому потрібно імпровізувати. Клієнт має відчути, що він розмовляє не з роботом, а з живою людиною, яка намагається зрозуміти саме його потреби та надати найоптимальніше рішення.

Ставлення до людей не лише формує репутацію сервісного бізнесу, воно є головним інструментом просування та залучення нових клієнтів. Як свідчать споживчі дослідження, довіра до рекламної інформації постійно скорочується на тлі збільшення довіри до відгуків знайомих та родичів.

Тому найефективнішими каналами просування бізнесу Try & Buy є інтернет та рекомендації наявних клієнтів. Причому на стимулюванні хвиль рекомендацій роблять основний акцент. Необхідно постійно формувати інформаційні приводи, які будуть цікавими для обговорення у найближчому оточенні.

ПОБУТОВА-ТЕХНІКА-ЗА-НАГОДИ_2

Ще один нескладний, але дієвий інструмент, – створення у клієнтів ефекту позитивного здивування − якістю сервісу, оперативністю, сюрпризами тощо. «Головне – зробити більше, ніж очікує споживач. У сегменті оренди побутової техніки це зробити легше, ніж в інших бізнесах. Конкурувати доводиться лише з людьми, що рік тому, намагаючись зберегти свої заощадження, купували побутову техніку, якою вони не користуються. Сьогодні продати за еквівалентну вартість пристрої для дому неможливо, доводиться здавати в оренду. Але це не в змозі створити різноманітні пропозиції та забезпечити високу якість послуг», – каже Савельєв.

  • Чинники успіху сервісу Try & Buy
  • Працювати в ім’я гарної ідеї, а не боротися з кризою.
  • Створення ефекту позитивного здивування у клієнтів.
  • Постійне навчання персоналу та підвищення рівня сервісу.
  • Спрямованість на тривалий результат, а не на швидкий прибуток.

Плани розвитку

Першим містом, мешканці якого отримали можливість скористатися сервісом «Побутова техніка на потрібний термін», став Київ. Це зрозуміло, адже столиця – найбільш перспективне місто щодо ємності цільової аудиторії. Крім того, команда проекту від початку розставила пріоритети: якісне зростання має бути вищим, ніж кількісне. Нині команда орієнтована на відточення бізнес-процесів та забезпечення високого рівня сервісу. Лише після досягнення бажаного результату підприємці спрямують зусилля на розширення географічної присутності. У середньотерміновій перспективі такий сервіс може з’явитися у Дніпропетровську, Харкові, Одесі та Львові.

23.06.2015
Що нового
Популярне