На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Робити бізнес і сміятися «на дні»

Конвертуємо творчі ідеї у гроші
Інтерактив, під час якого кілька тисяч людей познайомляться з компанією та її продуктом, ефективніший, ніж величезні, але «мертві» борди

Замість того щоб панікувати через кризу і втрату роботи, Тетяна Яїцька запропонувала посміятися. Конвертувавши свої творчі ідеї у реальні проекти, вона за минулі півроку провела три нестандартні тематичні фестивалі: «На дні», «Офісні зомбі», «Секс і місто». Як креативне мислення і сміливий підхід породжують яскравий і затребуваний ринком продукт, читайте у статті.

Робити-бізнес-і-сміятися-«на-дні»_3

Навряд чи можна назвати лютий 2015 року сприятливим для креативного бізнес-проекту, але у випадку з Тетяною саме так і вийшло. «Події останніх двох років – потрясіння для всіх. Це і гіркі сльози, і страх невідомого, і звичайне хвилювання, чи зможемо ми забезпечити свою родину всім необхідним… Тож  якось само по собі прийшло розуміння, що найкращий спосіб боротьби з цими страхами – сміятися над ними», – згадує Тетяна.

Березневий фестиваль паніки та істерики «На дні» став першою іронічною відповіддю на паніку та істерику, що охопила всіх. Наступним був фестиваль «Офісні зомбі. На дні-2», де всі охочі могли згадати про своє життя офісного планктону. А третій фестиваль «Секс і місто» став одним із найбільш провокаційних заходів у житті Києва.

Спочатку заявляємо про себе, потім робимо

Реалізація першого «На дні» почалася з жартівливого пост-івенту у Facebook, що нібито планується такий захід і його стьобна програма. Потім з’явилася сторінка заходу, яку упродовж шести годин лайкнули 17 тис. відвідувачів. «Це виключно вірусний ефект, я такого не очікувала, але це доводить, що мій інсайт зачепив кожного», – говорить Тетяна.

16 тис. учасників зібралося на фестивалі паніки та істерики «На дні»

Стало зрозуміло, що потрібно проводити масштабний захід, присвячений цій темі. І коли через три тижні на фестивалі паніки та істерики «На дні», що відбувся у Музеї авіації, зібралося близько 16 тис. учасників, це був справжній успіх. Було і продовження. «Дехто після цього відкрив свій фудкорт, хтось реалізував давню ідею. Це приємно і мотивує. Ми зрозуміли, що потрібно цю тенденцію продовжувати, тобто створювати креативні речі, які ще ніхто не робив. Усі зазвичай мислять шаблонно: спочатку напишу презентацію, а потім піду до людей, які зможуть дати грошей. Ми зробили навпаки: спочатку створили прецедент, а потім залучили потрібних людей», – розповідає Яїцька.

Креативна економіка

За словами Тетяни, у них існує принцип: той, хто щось продає на заходах, платить за участь. Це невеликі суми, вони не залежать від відсотка продажів. А ось люди і колективи, які допомагають організаторам створювати продукт, за участь не платять. Ба більше, вони можуть розраховувати на підтримку. «Якщо у людини з’явилася крута ідея, але бракує грошей для її реалізації, ми беремо на себе деякі витрати, приміром, на матеріали чи транспортування», – пояснює вона.

Робити-бізнес-і-сміятися-«на-дні»_1
Тетяна Яїцька, організатор масових креативних заходів у «Культ ненудних фестивалів»

Втім, залучення спонсорів до подібних нестандартних проектів – завдання не з легких. У багатьох компаніях не розуміють, що просувати свій продукт можна весело. За словами Тетяни, більшість працює за стандартними схемами, намагаючись «зробити» захід «імені себе». І в якийсь момент від спонсорів доводилося відмовлятися, бо маячила перспектива перетворити весь контент в один великий рекламний слоган. «Робота зі спонсорами – тривалий процес. Ми зазвичай детально і аргументовано пояснюємо, що в кожному випадку спрацює, а на що не варто витрачати час і гроші. Доводимо, здавалося б, очевидне. Наприклад, що інтерактив, під час якого кілька тисяч людей познайомляться з компанією та її продуктом, ефективніший, ніж величезні, але «мертві» борди», – переконана Яїцька.

Піар та антипіар

Якщо перші два фестивалі «На дні» були іронічною реакцією на кризові бідкання, то третій захід «Секс і місто» викликав неоднозначну реакцію. Довелося грамотно «попрацювати» з критикою та розставити акценти у меседжах. «Ми казали: здоровий секс – щаслива родина. Україна дуже сімейна країна, і нам потрібно розвивати в родинах сексуальну культуру. «Духовні скріпи», звісно, тоді занепокоїлися, але швидко згасли, бо ми не виправдали їхніх фантазій про апокаліпсис», – сміється Тетяна.

«Прийшов, приніс якийсь прутик, натомість якийсь прутик забрав. Ось таке офісне мурашине життя. Є у ньому, напевно, і свої переваги, але я припинила їх помічати. Захотілося створити щось нове, своє, оригінальне. Тим паче що моя професія завжди була пов’язана зі сферою комунікацій, журналістикою та піаром»

До того ж, часто така критика є чудовою рекламою. Наприклад, якщо відомий телеведучий розносить якийсь захід, як це було у нас, то для багатьох це знак, що там відбувається щось цікаве і неординарне. І цьому критикану слід подякувати від щирого серця і продовжувати йти далі. Тому наступного року Тетяна та її команда запланували провести другу частину фестивалю «Секс і місто». А напередодні зими збираються влаштувати ще один резонансний захід. Що це буде, організатори не розголошують. Утім зрозуміло одне: це буде яскраво, оригінально і, звісно, трохи провокаційно.

Робити-бізнес-і-сміятися-«на-дні»_2

Перш ніж запускати креативний бізнес-проект, треба бути готовим до того, що доведеться вкладати власні кошти і вони не завжди повернуться. Але за підсумками трьох фестивалів організаторам таки вдалося вийти на беззбитковість.

16.10.2015
Що нового
Популярне