На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Тримай заряд

Як українська компанія розробляла зарядні станції для електромобілів
Ми не влаштовуємо гонитву за маржею. Зараз важливо сформувати попит
Андрій Бугаєв
комерційний директор GreenFuel

Електромобілі стають дедалі популярнішими, а провідні автовиробники активно додають їх до свого асортименту. Утім розвитку цієї галузі на нових ринках заважає відсутність інфраструктури, а саме зарядних станцій. Український стартап GreenFuel узявся вирішити цю проблему.
Як створити на цьому бізнес, нам розповів Андрій Бугаєв, комерційний директор компанії.

Завдання

Близько року тому друзі й знайомі засновників GreenFuel активно говорили про те, що хотіли б пересісти на електромобілі, якби не одна перепона. Виявилося, що на той час спеціальних зарядних станцій, які дозволяють швидко заправити авто, у Києві лише кілька, і розташовані вони у незручних місцях.

  • Так з’явилася ідея для бізнесу – створити електрозарядку, яка:
  • заряджає швидко (Tesla Model S заряджається у вісім разів швидше, ніж від звичайної розетки) усі популярні моделі електромобілів;
  • може живити одночасно не одну, а кілька машин;
  • буде встановлена у публічних місцях, де, поки авто заряджається, є розваги для водія;
  • відповідатиме всім вимогам і стандартам Америки та Європи.

Розробка

За словами комерційного директора Андрія Бугаєва, у засновників GreenFuel інженерна освіта і чималий бізнес-досвід. Вони обіймають топові позиції у великих українських компаніях і водночас розвивають власний проект.

Над першим пристроєм працювала команда з 14 осіб і більше 10 компаній-підрядників. Два місяці тривали проектування і розробка програмного забезпечення та електроніки. Ще чотири місяці знадобилося на відбір відповідних конструктивних рішень (адже зарядна станція має бути захищена від будь-яких зовнішніх впливів), на вибір постачальників і підрядників, підбір команди, створення декількох прототипів. Сьогодні частину компонентів постачають українські підприємства, на базі яких і відбувається збирання зарядних станцій.

«Перша зарядна станція, встановлена у Києві, на етапі відкритого тестування, вона безкоштовна та заряджає до двох автомобілів потужністю 22 кВт-год, – розповідає Андрій Бугаєв. – Зараз на стадії збирання ще дві моделі, які відрізняються від попередньої функціональністю».

GreenFuel_4

Асортимент

GreenFuel планує постачати три моделі зарядних станцій з різною функціональністю. Перша, вже встановлена у столиці, – підлогова зарядна станція S32A коштує $2600 і призначена для розміщення на парковках ТРЦ, офісних центрів, житлових комплексів, а також уздовж магістральних доріг, наприклад, на автозаправках. Друга, компактна модель Р32А, вішається на стіну і обійдеться замовнику в $950. Її зручно розміщувати у невеликих кафе і магазинах уздовж дороги. Третя зарядна станція – портативна P32A – ще тестується. Вона замінить зарядні пристрої, якими комплектуються американські електромобілі. Адже вони не працюють на території України.

За допомоги пристроїв GreenFuel можна заряджати електромотоцикли, електромобілі, електровелосипеди, сегвеї та інші засоби пересування з електродвигуном

Бізнес-модель

Основний дохід GreenFuel планує отримувати як класичний B2B-проект, продаючи свої пристрої бізнесам, які потенційно взаємодіють з любителями електрокарів. «Ми не просто продаємо і встановлюємо зарядні пристрої. Ми також беремо на себе маркетинг і PR-супровід майже 200-тисячної аудиторії Києва», – розповідає PR-менеджер GreenFuel Юлія Шулімова.

25 коп. коштує 1 км шляху на електромобілі Nissan Leaf, якщо заряджатися на комерційній заправці

Для водіїв електромобілів користування зарядкою може бути як платним, так і безкоштовним. «Ми ведемо переговори з кількома ТРЦ, які готові встановити зарядні пристрої, зробивши їх безкоштовними для всіх відвідувачів. Але є й ті, які хочуть на цьому заробляти», – розповідає Андрій Бугаєв. Для комерційного використання станції GreenFuel планує випускати власні пластикові картки з можливістю поповнення. Щоб зарядитися, користувачеві потрібно піднести картку до станції, і вона сама спише належну суму. За словами підприємця, 100 грн вистачить, щоб зарядити автівку для 450 км пробігу.

Ще одна можливість заробітку для GreenFuel – це співпраця з виробниками електромобілів. Український проект веде переговори з ними про постачання вітчизняних зарядних станцій. «Їхня вартість порівняно із американськими і європейськими аналогами у рази нижча. Крім того, за бажанням замовника пристрої можуть бути забрендовані його логотипом», – пояснює комерційний директор GreenFuel.

GreenFuel_4

Канали продажів і просування

Компанія використовує лише прямі продажі. Щодо просування, то у GreenFuel своя стратегія. «Спочатку – до кінця року на Facebook-сторінці набрати 10 тис. передплатників, а потім перевести їх на сайт, який позиціонується як тематичне медіа про альтернативну енергетику та «зелені» ініціативи, – розповідає Юлія Шулімова. – Ми хочемо створити активну спільноту щодо цієї теми. Для цього ми також плануємо проводити відкриті тест-драйви автомобілів на альтернативних видах палива».

08.07.2015
Що нового
Популярне