Девід Перріш «Футболки і костюми»

Рецензія на книгу
І «костюми», і «футболки» (так Перріш класифікує традиційні та креативні бізнеси) для успіху в сучасному світі повинні бути такими організаціями, в яких кожен співробітник навчається: у клієнтів, конкурентів, колег. І цей показник має стати нарівні з фінансовими індикаторами, за якими вимірюються результати діяльності компанії.
Ирина Рубис

«Управлінські практики запровадження інновацій у провідних українських медіакомпаніях». Так звучить тема дисертації, яку я написала та успішно захистила на шляху до ступеня MBA.

Тож варто було мені під час однієї бізнес-зустрічі угледіти книгу Девіда Перріша «Футболки і костюми», як я нею відразу зацікавилася і, завантаживши на сайті автора, прочитала за день. Її називають керівництвом з творчого бізнесу, першою рекомендують прочитати тим, хто хоче почати щось не класично ділове, або дозрів поставити своє хобі hand or brain-made на бізнес-рейки.

Сам Девід Перріш (у супроводі вражаючого списку абревіатур, що йдуть за його прізвищем – МВА, MCMI, ММДЦ, MCIM, FInstLM, FRSA*) не залишає сумнівів, що йому є про що писати на тематику.

Книга читається дуже легко, написана без надмірної академічності, але і не поверхово-попсово. Основна думка її в тому, що творчий бізнес – це мистецтво перетворення творчості в інтелектуальну власність, що забезпечує дохід для власників цього IP; в тому, що традиційні бізнеси мають цікавитися бізнес-лайфстайлом і устроєм креативних, а останні не повинні відхрещуватися від застосування найкращих практик більш консервативних колег по ринку. А для маленьких і рухомих – розжовує всі аспекти дорослих і серйозних: від місії, бачення і бізнес-стратегії до P&L.

Спочатку, наводячи істину «Якщо не знаєш куди йти, ніколи не знайдеш правильну дорогу», автор переконує креативний підприємницький клас у важливості розробки бізнес-стратегії.

Бізнес-стратегія – ваш шлях до успіху – вимагає рішення, що конкретно робити і з якими клієнтами. Він також передбачає рішення, чого не робити, зокрема, в які сегменти ринку не йти через потужну конкуренцію, зосереджуючись на нішах, де у вас є конкурентна перевага.

Крім стратегії, у бізнесу має бути бізнес-формула – унікальний мікс ваших продуктів/послуг, в яких ви перевершуєте інших, ретельно вибраних клієнтів або сегментів ринку, які можна комбінувати для отримання бажаного фінансового результату відповідно з вашими цінностями.

Автор акцентує увагу на формуванні нового ставлення до поняття «прибуток», кажучи, що «оборот – тимчасовий, прибуток – розсудливий, фокус – на рентабельності», і радить використовувати формулювання «бажаний фінансовий результат», пропонуючи застосовувати Triрle Bottom Line – підхід, в якому практикується єдність фінансового, соціального та екосистемного/громадського результату.

І «костюми», і «футболки» (так Перріш класифікує традиційні та креативні бізнеси) для успіху в сучасному світі повинні бути такими організаціями, в яких кожен співробітник навчається: у клієнтів, конкурентів, колег. І цей показник має стати нарівні з фінансовими індикаторами, за якими вимірюються результати діяльності компанії.

Крім того, Перріш пропонує дуже життєздатний формат альянсів майбутнього – Co-opetition, тобто трансформація конкурентів у партнерів.

Кілька розділів книги викликали у мене, як маркетинг-орієнтованого СЕО і головного редактора MMR.ua, особливо велику кількість схвальних «кивків»:

Маркетинг – відповідальність усього бізнесу, а не лише продавців.

Формула стратегічного маркетингу включає в себе рішення, з якими клієнтами працювати.

Правильний вибір клієнтів є найважливішим елементом будь-якої успішної бізнес-формули.

Лише 5% зовнішніх факторів призводять до 95% вашого майбутнього успіху.

Так само, як бізнес-стратегія визначає, чого не робити, стратегічний маркетинг вирішує, з якими клієнтами не мати справу (яких клієнтів уникати, оскільки вони не вписуються у визначення вашої бізнес-формули). Не всі клієнти хороші.

«Слухати клієнтів» має багато визначень, але це насамперед ставлення до клієнтів як до активних партнерів, а не пасивним цілям. Це означає дивитися на речі з точки зору клієнта.

Магія маркетингу працює лише тоді, коли ви ставите клієнта у центр і будуєте ваш бізнес довкола його потреб.

Позначте для себе сегмент ринку та опануйте його.

Зацікавила мене і запропонована Перрішем класифікація стилів лідерства, трюк якої – користуватися всіма стилями лідерства і знати, коли вони доречні:

диктатор – бос-мачо;

візіонер – надихає;

душа компанії – представницький, комунікатор;

слухач – консультативний, демократичний;

супермен – задає темп роботи;

вихователь – навчає і розвиває інших.

Відмову від недоцільних або не стратегічних проектів слід розглядати як перевагу, а не слабкість

Сім кроків до успіху

  1. Чітко визначте, куди ви хочете йти – своє бачення.
  2. Знайте себе і свою поточну ситуацію.
  3. Розумійте потреби клієнтів, конкурентів і зовнішні фактори.
  4. Ретельно продумайте свою унікальну бізнес-формулу.
  5. Розробіть план дій – вашу бізнес-стратегію.
  6. Запустіть цей план у дію.
  7. Дотримуйтеся цього, будьте готовими говорити ні.

* Магістр ділового адміністрування (MBA) з відзнакою,

школа Університету управління Бредфорда,

член Інституту управління (MCMI),

член Інституту бізнес-консалтингу (ММДЦ),

член Королівського інституту маркетингу (MCIM),

співробітник Інституту лідерства та управління (FInstLM),

член Королівського товариства мистецтв (FRSA).

20.07.2015
Що нового
Популярне