На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Дієта з доставкою

Як заробити на ринку здорового харчування
Найкращий спосіб ознайомити клієнта з сервісом, пов'язаним з їжею, це дати її скуштувати.
Світлана Нестеренко
засновниця проекту «Шпинат»

«Інвестиції у себе і власне здоров’я завжди окупаються. Тому навіть за найтяжчої кризи бізнеси, що задовольняють потреби у розвитку і самовдосконаленні, мають всі шанси на успіх». Так міркувала власниця сервісу з доставки фермерських продуктів «Бабусина торбинка», переможниця конкурсу «Підприємницький талант України 2014» Світлана Нестеренко, запускаючи влітку 2014 року стартап з доставки готових дієтичних страв «Шпинат». І мала рацію.

шпинат

Як почати

Ідея створити сервіс з доставки готової дієтичної їжі «Шпинат» виникла у Світлани та її подруги, дієтолога Ірини Гудим. «Чимало моїх пацієнтів скаржилися, що займаються у спортзалі шість разів на тиждень, проте не худнуть. Їм бракувало правильного харчування. Дієтолог може вирішити цю проблему, склавши необхідний раціон, що я й робила. Але тут виникає проблема: за нашими підрахунками, на тиждень жінка витрачає щонайменше 6-7 годин, аби приготувати їжу за тим меню, яке розробив дієтолог», – пояснює вона. Тож Ірина та Світлана вирішили об’єднати зусилля і заснували «Шпинат», що мав позбавити клієнтів цих труднощів.

Що продавати

«Шпинат» пропонує дев’ять програм харчування для жінок і вісім для чоловіків. Серед них: програми схуднення, програми баланс-харчування, програма для вагітних і для тих, хто любить сам готувати. Також є окрема програма для тих, хто не вживає м’ясо. Не забули підприємниці і про сегмент корпоративних обідів: програма смарт-ланч включає обід і два перекуси. «В офісі часто є спокуса перехопити якийсь некорисний снек. Наша мета – дати можливість збалансовано харчуватися і в офісних джунглях», – каже Світлана.

Истории_Диета_2

Пробний день, залежно від програми, обійдеться у 310-341 грн. Щоб користуватися сервісом протягом місяця, треба заплатити 9300-11040 грн. Головні чинники, що впливають на ціноутворення, це витрати на якісні продукти і логістику.

Кому продавати

«Перед запуском проекту я була впевнена, що наша цільова аудиторія лише жінки. Оскільки саме їм близька тема здорової їжі разом з економією часу, який витрачається на її приготування. Однак після місяця роботи з’ясувалося, що чоловікам теж подобається наш раціон», – говорить Світлана. На момент старту у «Шпинату» було сім клієнтів: шість жінок і один чоловік. Сукупний портрет клієнтів виглядає так: працюючі люди, які живуть активним життям, цінують своє здоров’я і час, регулярно відвідують спортзал.

Куди спрямувати гроші

Інвестиції, які пішли на запуск «Шпинату», – це гроші засновників. «Основний бюджет ми витратили на створення сайту, закупівлю сумок-холодильників та друк рекламних листівок», – каже підприємниця. Витрат на оплату послуг дієтолога вдалося уникнути, залучивши Ірину Гудим як партнера. До напрямків роботи, для яких власних компетенцій не вистачило, партнерки запросили підрядників. «Ми не могли прогнозувати кількість продажів, адже не маємо досвіду роботи на кухні. Тому вирішили замовляти страви, розроблені дієтологом, в одному з ресторанів», – говорить Світлана.

Щоб відмовитися від послуг ресторану та влаштувати власну кухню, підприємницям потрібно мати від 50 клієнтів на місяць. Тоді окупність бізнесу становитиме 9-11 місяців.

Як просувати

Основним інструментом для просування компанії є сторінка у Facebook. Серед офлайн-каналів ефективними є івенти. «Найкращий спосіб ознайомити клієнта з сервісом, пов’язаним з їжею, це дати її скуштувати. На фестивалях їжі та ярмарках ми розповідаємо про здорове харчування, проводимо майстер-класи з приготування корисних страв», – розповідає підприємниця.

Ще один спосіб залучити клієнтів – популяризація здорової їжі. Ще до запуску проекту партнерки влаштовували зустрічі, розповідали про правильне харчування. Цей напрям вони зараз також активно розвивають.

Ми застосовуємо комплексний підхід: і годуємо клієнтів, і вчимо їх, і розвінчуємо міфи про харчування

Ще один із каналів просування – співпраця із тренерами спортзалів. «Ми пояснюємо, що ми не конкуренти і не забираємо клієнтів зі спортзалу. Проте спільними зусиллями можемо дати людям максимально ефективний результат», – наголошує підприємниця.

Конкуренти

За словами засновниці «Шпинату», нині на українському ринку є три схожі компанії. «Ми запустилися одночасно. І це непогано. Поява відразу декількох гравців на ринку свідчить про те, що послуга дійсно користується попитом», – ділиться вона.

Крім того, конкуренція допомагає визначати і культивувати власні сильні сторони. У «Шпинату» це рівноправне партнерство у бізнесі професійного дієтолога, який будь-коли готовий допомогти клієнтам і несе відповідальність за 100%-й результат клієнтів, високу якість інгредієнтів, різноманітність меню. «Вживання їжі – постійна потреба. Тож якщо клієнт задоволений, використання такого сервісу, як «Шпинат», може бути довічним», – з оптимізмом дивиться у майбутнє Світлана.

20.04.2015
Що нового
Популярне