На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Digital-ефект

Про можливості digital для малого та середнього бізнесу
Кінцева мета будь-якого вкладення у маркетинг – бізнес-ефективність, продажі. Від digital-інструментів варто очікувати того самого

Про можливості digital для малого та середнього бізнесу: які інструменти використовувати, скільки коштує запуск цифрової активності і яких результатів очікувати, – читайте в інтерв’ю з директором Mediacom / AGAMA Digital Group Марією Єфимовою.

Маріє, давайте визначимося з термінами. Що таке digital-маркетинг і які бізнес-завдання можна вирішувати за його допомоги?

Digital – це все, що можна відкрити в онлайні через мобільний телефон, планшет, ноутбук або інший пристрій. Його завдання – залучення аудиторії до інтернет-середовища, хоча його відправною точкою можуть бути і офлайн-канали. Тому digital-маркетинг – це більше, ніж інтернет-реклама, і може містити радіо, ТБ та навіть зовнішню рекламу. Digital став додатковим «вікном» для представлення своєї компанії і взаємодії з цільовою аудиторією. Інструменти digital-маркетингу вирішують різні завдання: від запуску продукту до формування лояльності.

Які digital-інструменти порадите для МСБ?

Зазвичай малий і середній бізнес хоче мати «представництво» онлайн, знаходити свою аудиторію і доносити їй релевантне повідомлення. Таке інтернет-«представництво» (сайт, сторінка або профіль бренда у соцмережі) має вирішити базові завдання: презентувати компанію, дати інформацію про контакти і місце розташування, спрямувати до потрібних людей/адрес із запитаннями.

Щоб вийти на свою ЦА, digital має чимало можливостей: таргетинг, оголошення у соцмережах, текстові оголошення у пошукових системах Google, Yandex, банери у контекстно-медійних системах (ті самі Google та Yandex).

Digital ефект (1)

Такі digital-інструменти технічно прості для створення контенту, оскільки можна запустити рекламу з графічними малюнками і текстовими повідомленнями (їх може бути десятки і сотні варіантів).

Які digital-інструменти краще працюють для В2В, а які для В2С?

Для сегмента В2С digital має чималий інструментарій для побудови знання про продукт і приведення клієнта просто до місця покупки. У випадку з В2В «привести» клієнта через digital складніше. Тут можна використовувати digital-простір для формування іміджу (PR, відгуки, експертні рекомендації), для зручного контакту (сайт компанії), для таргетованого інформування про вигідні пропозиції, апсейл тощо.

Яких бізнес-цілей можна досягти за допомоги інструментів digital?

Кінцева мета будь-якого вкладення у маркетинг – бізнес-ефективність, продажі. Від digital-інструментів варто очікувати того самого. Останнім часом навіть невеликі бізнеси почали використовувати можливості отримання замовлень через digital-канали.

маленькая2

Але замало повісити зручну форму замовлення і збільшити кількість відвідувачів сайту. Багато компаній виявляються не готовими реорганізувати бізнес-процеси, запускаючи онлайн-торгівлю. Тому під час запуску онлайн-вітрини потрібно зважати на:

  • необхідність зміни логістики (швидке реагування, доставку, час роботи та інші чинники);
  • правильне просування (мікс онлайн- та офлайн-інструментів буде оптимальним);
  • ціноутворення (в інтернеті легко порівнювати, і користувач зазвичай шукає, де дешевше).

Для МСБ краще наймати digital-фахівця у штат чи віддати на аутсорс?

Це залежить від обсягу роботи і глобальності завдань. Якщо завдань багато і вони різнопланові, варто залучати аутсорс (як окремих фахівців, так і студій або агенцій). Адже одній людині не під силу поєднати всі необхідні навички. Чимало компаній МСБ знаходять тямущого digital-менеджера, який за необхідності супервайзить інших фахівців (програмістів, дизайнерів, аніматорів, контекстних менеджерів).

68% українців активно використовують інтернет. Поява 3G і зростання проникнення смартфонів стимулюватиме подальше збільшення користувачів мобільного інтернету

Практика: «Буває, що компанії МСБ звертаються з проханням оцінити їхній «мегаультрасучасний» проект сайту. Інколи, після детального аналізу завдань, виявляється, що немає сенсу реалізовувати такий складний проект, достатньо запропонувати простий лендінг-пейдж або сайт на три сторінки».

Практика: «Для однієї з ІТ-компаній (сегмент В2В) основним digital-інструментом стали PR-публікації у топових інтернет-виданнях. Через 3-4 місяці Google за назвою компанії видавав уже 20-25 публікацій, правильних щодо позиціонування і повідомлень. За результатами опитування клієнтів, саме PR-публікації вплинули на фінальний вибір, телефонувати чи ні до компанії».

Можливості digital-інструментів:

  • сегментація ЦА;
  • контроль бюджету;
  • контроль розміщення за кліками (або за показами, якщо необхідно).

Для складніших завдань підключаються наступні інструменти:

  • програми лояльності, регулярний апсейл (робота з базою даних клієнтів. – Ред.): email-розсилки, побудова власної CRM-системи;
  • формування іміджу компанії, керівника, знання про унікальні властивості продукту: PR-публікації в інтернет-виданнях, робота з блогерами;
  • нагадування про продукти, анонсування новинок: профілі у соцмережах.

Практика: «Нещодавно ми консультували власницю туристичної компанії. Проаналізувавши її завдання, ми зрозуміли, що їй немає сенсу брати на аутсорс цілу агенцію, а варто знайти людину в штат, яка уміє писати тексти (для прес-релізів, сторінок у соцмережах, на сайті) і зможе керувати фахівцями із SEO та контекстної реклами (на аутсорсі)».

Digital ефект (2)

Digital без бюджету можливий!

Власник компанії, публікуючи замітки на власній сторінці у Facebook, проводить, по суті, digital-PR-кампанію. І в його випадку це є одним із основних інструментів залучення клієнтів. Цікаво, що власники компаній не усвідомлюють впливу їхньої персональної комунікації в онлайні на бізнес.

Мінімальний бюджет, грн

Розробка сайту: 18 000 – 20 000 + (простий сайт-візитка)

Хостинг сайту та доменне ім’я: близько 1000 / рік

Розробка пакета банерів для розміщення (стандартних, без складної ідеї): 5000 +

Банерна кампанія: 30 000 – 40000 / 1 період

Контекстна кампанія: 10 000 -20 000 / 1 період

SEO: 4000–8000 / міс. (не менше 4-5 міс.) без робіт зі змін на сайті

Ведення Facebook-сторінки: від 5000 за створення контенту, постинг та модерацію; від 3000 за просування

7,3 млн смартфонів і планшетів, які зареєстровані у мережі «Київстар», працюють у стандарті 3G

Поради початківцям. Як оцінити digital-агенцію або digital-фахівця до початку співпраці:

  • Сформулюйте список завдань і відразу визначте, як ви збираєтеся вимірювати результат (періоди, ключові критерії).
  • Будьте відкритими: визначте пріоритети, обмеження щодо бюджету, інструменти, проблеми, розкажіть про попередній досвід. Не бійтеся розкрити карти і почути рекомендації у відповідь. Якість і змістовність рекомендацій, підхід до аналізу будуть чудовим лакмусовим папірцем для вибору партнера.
  • Поцікавтеся, чи був досвід роботи з подібною категорією/продуктом (наявність кейсів завжди додає впевненості вам і вашому стейкхолдеру).
  • Переконайтеся, що майбутній партнер має досвід у розміщенні банерної та контекстної реклами, дизайні і програмуванні (важливий рівень складності), роботи з SEO і соцмережами.
  • Довірте партнеру порекомендувати вам KPI, за які він готовий відповідати. Це покаже, чи він на одній хвилі з вами.
11.11.2015
Що нового
Популярне