На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Електрика замість бензину

Електрокари – порятунок від дорожнечі бензину для служб доставки їжі, таксі та кур’єрів
Упродовж місяця роботи у Львові електричний «Ніссан» зібрав армію прихильників серед пасажирів таксі. Люди викликали саме це авто і готові були чекати кілька годин, щоб проїхатися в електрокарі.
Костянтин Євтушенко
засновник компанії SHOOTER

Для України електротаксі – дивина, але в усьому світі – це визнаний тренд. Провідні автоконцерни навіть розробили спеціальні моделі цих авто для таких міст, як Мадрид, Барселона, Лондон, Берлін. А мерія Нью-Йорка планує до 2020 року замінити одну третину таксопарку електромобілями.

Вперше в Україні електротаксі вийшло на маршрут у грудні минулого року у Львові. Костянтин Євтушенко, засновник компанії SHOOTER (проект у сфері популяризації електромобілів), запропонував одній із місцевих служб таксі узяти електромобіль Nissan Leaf. Ця невелика автівка успішно витісняє своїх бензинових родичів по всій Європі. «Ми хотіли з’ясувати, що потрібно, аби така служба запрацювала і в Україні. Упродовж місяця роботи у Львові «Ніссан» зібрав армію прихильників серед пасажирів таксі, – розповідає Костянтин. – Люди викликали саме це авто і готові були чекати кілька годин, щоб проїхатися в електрокарі. Тож сумнівів у тому, що подібний вид транспорту буде затребуваним, не залишилося».

бензин

Наприкінці січня 2015-го SHOOTER надав різним службам таксі ще чотири машини Renault Fluence, щоб з’ясувати, де потрібно встановити зарядні станції на популярних маршрутах та якою має бути плата за проїзд.

«Сьогодні ще досить важко сказати, наскільки поїздка в електрокарі може бути дешевшою, ніж у звичайній автівці. Причина полягає у тому, що ціна електромобіля на 30-40% вища за бензинове авто», – наголошує підприємець. В усьому світі держава надає преференції під час купівлі електрокарів. Наприклад, в Естонії автовласнику компенсують до 50% вартості електромобіля, у США – $7,5 тис., у Франції – 7 тис. євро, у Китаї за легковик – $10-18 тис., автобус – $82 тис. Навіть у Росії створені сприятливі умови для розвитку ринку електромобілів: у 2014 році там скасували ввізне мито у розмірі 19%.

 

Инновации_Электро_Маслов-398x530
Олег МАСЛОВ, директор Greenwheels.com.ua, яка постачає електромобілі, зокрема для SHOOTER

«Натепер існує економічний сенс імпортувати електромобілі з пробігом 150-250 км, тоді ціна, наприклад, Renault Fluence Z.E. або Nissan Leaf після розмитнення становитиме від 23 до 35 тис. євро. За нашими розрахунками, собівартість 100 км поїздки становитиме 7-10 грн, тож окупність придбання електрокара для комерційного використання (служби таксі, доставки) складе 2,5-3 роки.

Інфраструктура зарядних пристроїв в Україні потроху розвивається: маємо дев’ять зарядних станцій у Києві. Це повільні зарядні станції, які, залежно від марки електромобіля, заряджають батарею за 4-6 годин. Ми ж плануємо встановлювати за свій рахунок швидкі зарядні станції, де наші авто та електрокари інших власників зможуть зарядити батарею за 30 хвилин».

20.04.2015
Що нового
Популярне