На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Електрокур’єри: Київ – Варшава

Бізнес на швидкій доставці товарів в Україні та Польщі
Обов'язковою умовою для служби доставки є наявність досвідчених диспетчерів, які добре знають місто, логістичні потоки, уміють розподілити кур'єрів за напрямами

Усі ми, як споживачі, переймаємося проблемою неквапливої доставки з інтернет-магазинів. Підприємець Данило Тонкопій, менше року тому, створив стартап DelFast, який протягом години доставляє товари на електровелосипедах. Послуга виявилася затребуваною в Україні і легко масштабованою за кордон. Сьогодні DelFast успішно працює у Києві та Варшаві і готовий продавати франшизи партнерам.

Данило Тонкопій – бізнесмен молодий, але досвідчений: у нього майже 20 реалізованих проектів у IT-галузі, будівництві, нерухомості. Усвідомивши, що існує проблема доставки товарів, він провів дослідження серед великих гравців ринку e-commerce, аби дізнатися, наскільки логістика є для них проблемною. Колеги з інтернет-магазину «Розетка» та порталу «Пром.юа» підтвердили: доставка для них – справді найбільший головний біль, і доволі часто покупці змушені чекати понад дві доби. Тоді Тонкопій і запропонував своє рішення: швидку доставку по місту на електровелосипеді протягом години.

«У Китаї, Ізраїлі та Британії електровелосипеди стають дедалі популярнішими, ринок дозрів для використання екологічного, але швидкого і недорогого транспорту. В Україні доставки електровелосипедами ще не було. Так само як у Польщі, Угорщині та Франції. Ми вирішили зайняти цю перспективну нішу», – розповідає Данило.

ЭЛЕКТРО-КУРЬЕР_маленькая_2

Першою складністю майбутнього стартапа DelFast стала відсутність на українському ринку потрібних електровелосипедів: надійних, із достатньою дальністю пробігу. Поширені у нас китайські електроровери долають без підзарядки усього 30-35 км, а цього для служби доставки замало. Вихід виявився простим: самостійно виробляти потрібні велосипеди. Так DelFast почала випускати свої електровелосипеди, точніше, переробляти вітчизняні велосипеди Comanche, встановлюючи на них електродвигуни. Комплектують веломашини потужними акумуляторами, що дозволяють проїхати без підзарядки 140 км.

Натепер компанія повністю забезпечила себе електровелосипедами і продовжує нарощувати потужності. Водночас будували і станції підзарядки. Хоча, за необхідності, кур’єр може скористатися наявними у Києві та на заправках зарядними пристроями, станції DelFast надають своїм співробітникам можливість спокійно відпочити, випити кави.

$290 тис. інвестицій було залучено DelFast на старті проекту

Підприємець не приховує, що на старті проекту вони залучили $40 тис. інвестицій від «Спартак ІА» та  $250 тис. від «Імперіус Груп». Головну компанію оформили у Делавері (США) для захисту прав інвестора. «Не секрет, що в Україні права інвесторів, особливо міноритарних, захищені мало, – пояснює Данило. – Тому багато стартапів, орієнтованих на глобальні ринки, реєструються саме у цьому американському місті».

У жовтні 2014 року DelFast отримала перший транш інвестицій, а вже у листопаді запустила першу доставку і отримала перші гроші. За словами підприємця, на окупність вийшли за місяць. «Я завжди встановлюю термін для реалізації своїх проектів: 3-4 місяці від ідеї до завершення і отримання коштів. Якщо впевнений в успіху бізнес-ідеї, зволікати не варто», – вважає він.

На сьогодні у Києві працюють п’ять станцій DelFast. Реальний час доставки – від 45 до 60 хвилин. Клієнти компанії – переважно інтернет-магазини, усього їх близько 200. В інші міста України, навіть мільйонники, стартапери заходити не прагнули, обравши країни Європи як більш прибутковий напрямок.

Язик по Києву поведе

У компанії DelFast працюють 53 кур’є­ри, п’ять старших диспетчерів, по одному на станцію, два молодших диспетчери, а також на кожній станції майстер-технік, касир, продавці, механіки. Загалом 65 осіб.

140 км  без підзарядки проїжджають електровелосипеди служби DelFast

«Обов’язковою умовою для служби доставки або транспортної компанії є наявність досвідчених диспетчерів, які добре знають місто, логістичні потоки, уміють розподілити кур’єрів за напрямами і об’єднати доставки за одним маршрутом, а в випадку з доставкою електророверами – використовувати можливості міського транспорту», – зауважує Данило. Наприклад, якщо кур’єр везе товар з Петрівки на Харківський масив, то йому немає сенсу гнати велосипед через усе місто – розумніше скористатися метро, дістатися на ньому до найближчої станції DelFast, взяти ровер і прямувати до клієнта.

Багато киян уже бачили хлопців на новеньких червоних електророверах, які навіть зовні вигідно відрізняються від звичайних кур’єрів, що пересуваються на громадському транспорті або пішки.

Вагу взято

Перша проблема, яка докучала стартаперам і яку вони успішно вирішили, – це мала тривалість пробігу електровелосипеда. Однак, встановивши потужний акумулятор для збільшення пробігу, підприємці отримали велику вагу ровера – понад 80 кг – фактично як мотоцикл. Це було незручно й неекономно. Тож почали вдосконалювати модель, і вже останній зразок електровелосипеда DelFast важить 33 кг.

ЭЛЕКТРО-КУРЬЕР_маленькая_3

Існує обмеження щодо ваги товарів до перевезення електророверами – до 7 кг. Тобто електрокур’єр може привезти ноутбук, дрібну побутову техніку, цілий оберемок одягу або шість коробок піци (до речі, DelFast встиг запустити доставку для ресторанів, працює з eda.ua).

Польський rower

У серпні 2015 року DelFast запустив доставку з інтернет-магазинів у Варшаві. «Польський офіс курирує українець Андрій Бичковський, тепер мій партнер. У нього в Польщі свій бізнес із виробництва сувенірної продукції. Але розвивати напрямок електровелосипедів запропонував він сам, оцінивши високу перспективність польського ринку e-commerce», – пояснює Тонкопій. Польський партнер сам реєстрував компанію, набирав продавців, кур’єрів, диспетчерів, які добре говорять польською.

У Польщі обсяг ринку e-commerce утричі більший, ніж в Україні – $6 млрд на рік. Тож  чим більший товарообіг, тим більше доставок замовляють і тим вищий прибуток транспортних служб

Уже є польські клієнти – власники інтернет-магазинів. Цікаво, що для ділових переговорів із ними Тонкопію вистачило знання англійської: всі одне одного розуміли. Але потім для продажу послуг усе одно знайшли менеджерів, які вільно спілкуються польською мовою, знають місцеві традиції і захоплені ідеєю екодоставки.

Унікальністю послуги електродоставки для Польщі буде швидкість її виконання при майже тій самій ціні, що й традиційна доставка: 20 злотих (4 євро) проти 15 злотих (3 євро), для поляків це різниця несуттєва. Тонкопій відзначає оперативність і простоту створення компанії у Польщі: «Щойно у травні вирішили працювати у Польщі, як у липні зареєстрували компанію, найняли людей. А в серпні розпочали перші доставки», – говорить він.

ЭЛЕКТРО-КУРЬЕР_маленькая_1

Поки що у Варшаві працює одна станція із 20 велосипедами, підприємці вивчають результати їхньої роботи. «У Польщі частіше оплачують покупки карткою, це зручно. Тут вища платоспроможність населення і обсяг ринку e-commerce утричі більший, ніж в Україні: $6 млрд на рік. Тож чим більший товарообіг, тим більше доставок замовляють і тим вищий прибуток транспортних служб», – розповідає бізнесмен.

Наступна мета Данила Тонкопія – вулиці Берліна, Мадрида, Рима, Парижа, Праги, Будапешта, Лісабона та інших міст, де мають з’явитися електровелосипеди з написом DelFast. Нині тривають перемови із потенційними партнерами. Готовий він поділитися бізнес-моделлю і з підприємцями з інших регіонів України на умовах франшизи.

Я завжди встановлюю термін для реалізації своїх проектів: 3-4 місяці від ідеї до отримання коштів

«Ми запускаємо мобільний додаток, який об’єднає усі служби доставки в одному місці: DelFast, інші кур’єрські служби, звичайних кур’єрів-студентів і таксі. Якщо приватна особа потребує послуги швидкої кур’єрської доставки, наприклад, щоб передати документи чи ключі, вона може за допомогою мобільного додатку визначити, які кур’єри перебувають найближче від неї, і передати через нього своє замовлення» – каже Данило.

Співпраця з «Київстар»

Усім кур’єрам в Україні видаємо телефони з корпоративними номерами «Київстар» для зв’язку з клієнтами: вони телефонують, повідомляють, що прибули, уточнюють адресу тощо. Усі пакети лише для дзвінків, причому обираємо тариф із можливістю телефонувати на номери всіх операторів. Якістю зв’язку задоволені, у Києві кур’єри завжди у зоні покриття. Ми не надсилаємо клієнтам SMS: оскільки виконуємо замовлення швидко, немає необхідності інформувати про етапи виконання. Систему стеження за кур’єрами збираємося запроваджувати за допомоги мобільного додатка. Ми зацікавлені, щоб у кур’єрів завжди був доступ до інтернету.

3G-працюэ-як-блискавка_большая тарифы укр

18.09.2015
Що нового
Популярне