На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Handmade-електроавтівки

Як хобі стало бізнесом, затребуваним у Європі
Підписання угоди між Україною та ЄС передбачає повну заборону до 2050 року використання автомобільного транспорту на таких видах палива, як бензин, дизельне пальне та інших видах вуглеводневого палива

Власник компанії «Електромобілі» Олександр Туз (колишній директор заводу «Титан», академік Національної академії наук України) – особа відома. Саме він 2007 року завіз в Україну перший електромобіль і на власному прикладі доводив переваги електроприводу над двигуном внутрішнього згоряння (далі – ДВЗ). Був одним із натхненників руху «Український народний електромобіль» і разом з однодумцями багато зробив для визнання електромобілів в Україні. Він першим познайомив українців з автівкою Tesla, але робив бізнес не так на дилерстві, як на переробці автомобілів із ДВЗ під електропривід.

У 2006 році Олександр Туз прийшов працювати інженером з експлуатації електромобілів на завод нестандартної техніки «Титан», який виготовляв причепи для автомобілів та човни. Згодом очолив відділ продажів, доріс до директора заводу.

Одним із напрямків діяльності підприємства була переробка автомобілів під електродвигун: виробництво, тестування, налагодження механізмів.

131 млрд грн щороку «вимивається» з української економіки в оплату за імпортні нафтопродукти, за оцінками Олександра Туза. Використання електромобілів в Україні поступово зменшить залежність від імпортних вуглеводнів

Розвиток електромобілів у світі зупиняла дорожнеча батарей, але за минулі десятиріччя їхня вартість упала від $28 тис. до $2 тис. (за оцінками Олександра Туза).

У 2008 році електрична батарея коштувала близько $22 тис., тому ставити їх на дешеві вітчизняні автівки було економічно недоцільно. Однак для старовинних колекційних авто електропривід був порятунком і давав можливість повернути їх до активного життя. Підприємці знаходили потрібний кузов, реставрували його, викидали стару ходову частину разом із двигуном внутрішнього згоряння і ставили електробатареї. Одними з найбільш популярних були кузови Porsche 550 Spyder 1963 року та Jaguar E-type 1967-го. Виходила колекційна іграшка для багатої людини. 

Компанія «Електромобілі» за сім років переробила близько сотні спортивних та ретроавто. Але зараз стара еліта колекціонерів зникла, а нова до таких забаганок ще не доросла.

3

Проте мода на перероблені під електродвигун історичні автомобілі, які називають ecomobile hand-made, прийшла до Європи. Коли Олександр зі своїми ретроавтомобілями вирушав на міжнародні профільні виставки, до нього часто зверталися із питаннями про їхні послуги. Чи й самі знаходили їх через сайт. Тож навіть реклами фірмі «Електромобілі» не знадобилося.

Зробивши десятки автівок для європейських колекціонерів, вирішили зареєструвати фірму у Німеччині. Тепер компанія виробляє електрокари з історичними кузовами в Європі, де попит постійно зростає, адже клієнти там платоспроможні. За даними експерта, лише у Великій Британії ліцензії на переробку старих авто в екологічні отримали 600 фірм. У Німеччині у цій галузі працюють понад 30 компаній. І великої конкуренції між ними ще немає, говорить Туз.

З 2012 року компанія Tesla припинила приймання замовлень на електромобілі, оскільки має їх на три роки вперед. Молода американська компанія Faraday Future вклала $1 млрд у будівництво у США заводу зі збирання електрокарів. Серійне виробництво електромобілів, здатних долати великі відстані, має початися в 2017 році

До того ж у Німеччині існує культ ретроавто: заможні німці мають по кілька автомобілів, але їм приємно бачити в гаражі гарну старовинну модель, яка нагадує їм молоді роки. Для розуміння, наскільки німецький ринок перспективніший для роботи в автосфері, Олександр наводить кількісні обсяги автомобільного транспорту. Щороку німці купують 2-3 млн авто. В Україні до кризи щороку купували майже 800 тис. авто, натепер – 20 тис. Що вже говорити про дорогі колекційні моделі, які пересічним українцям не по кишені.

До речі, електромобіль для європейця – не розкіш. Приміром, у Мюнхені узяти в кредит легендарне авто Tesla можна лише за 480 євро на місяць. Це доступно навіть за середніх тамтешніх зарплат. Тож у Німеччині за переробку автомобіля під електродвигун залюбки платять 25 тис. євро. В Україні мало знайдеться охочих замовити цю послугу за 12 тис. євро. Тому, на думку Олександра Туза, в Україні бізнес на переробці чи реставрації колекційних ретроавтомобілів, не кажучи вже про переробку «Таврій» і «Ланосів», найближчим часом навряд чи матиме сенс. Однак у Європі попит наразі перевищує пропозицію.

19.02.2016
Що нового
Популярне