На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Іграшки для дітей 30+

Ugears: українські 3D-пазли підкорюють світ
Єднання родини, дорослих із дітьми, робота над спільною цікавою справою, якою може бути збирання моделі, – важлива ідея для компанії Ugears

Механічних моделей для самостійного збирання дуже мало в світі і зовсім не було в Україні, поки не з’явився стартап Ugears. Автору винаходу Денису Охріменку вдалося знайти нову нішу між пластиковими конструкторами і дерев’яними пазлами. Моделі Ugears затребувані не лише на українському, але й на європейському ринку. Зацікавилися також дистриб’ютори з Азії та США, тож бізнес швидко збільшується, щоб задовольняти дедалі зростаючий попит.

Кілька років тому співзасновник проекту Денис Охріменко шукав ідею для бізнесу. Освіта у нього економічна, працював журналістом, захоплювався дизайном і технікою. «Хотілося зробити механічний конструктор, який би рухався. Проте не використовувати унікальне обладнання, обмежитися доступними матеріалами», – згадує він. За основу взяв моделі механічних годинників, популярних у Британії та Японії. Першу міні-майстерню Денис влаштував на власному балконі. Сам малював ескізи, експериментував з матеріалами і способами з’єднання, на чужому обладнанні вирізав деталі і збирав моделі.

2

Процес тривав кілька років, Охріменко багато разів кидав цю справу і повертався до неї знову. Намагався майструвати з картону – але деталі швидко псувалися і були незручними для збирання. Хотів виливати частини з пластику – однак такий варіант вимагав би наявності 60-300 унікальних прес-форм для кожної моделі і не був би економічний. Врешті зупинився на фанері, деталі з якої зручно вирізувати на лазерному верстаті. До того ж цей матеріал міцний, екологічний і красивий.

Вийшли не 3D-пазли, як іноді називають Ugears, а рухливі механічні моделі. Колекція містить 12 моделей, серед яких пневматичний двигун, таймер, трамвай, трактор, силомір, сейф, комбайн – і всі вони рухаються! «Ми зробили механіку великою і доступною для спостереження. Людям подобається дивитися, як працюють механізми, крутяться шестерні. Дерев’яний годинник іде, трактор їде – це так магічно», – розповідає підприємець.

Слабким місцем була міцність зчеплення частин. Довелося поламати голову, у результаті Денис Охріменко створив абсолютно нову систему з’єднання деталей, яку згодом компанія запатентувала.

$60 тис. – інвестиції у бізнес

Першим інвестором проекту був Геннадій Шестак – директор видавництва «Егмонт Україна». Знайшли приміщення, придбали верстати (зараз їх 13). Тепер у компанії працюють майже 40 людей (разом зі співробітниками на аутсорсингу). Загалом у створення бізнесу інвестували близько $60 тис.

Компанії лише півтора року, а її оборот сягає 1 млн грн на місяць. Щомісяця виробляють від 6 до 15 тис. моделей. І поки що обсяги виробництва не встигають задовольняти всі потреби.

Перші продажі

5

Восени 2014 року підприємець запропонував перші моделі торговцям на Андріївському узвозі, але ті відмовилися виставляти їх на своїх прилавках. «Тоді я сам став на вільному місці і за 40 хвилин продав кілька зразків. Це засвідчило, що попит буде», – згадує Денис.

Продаж через інтернет-магазини сувенірів та іграшок почали напередодні 2015 року. Кур’єри забирали моделі просто з оселі Дениса. Один магазин міг брати до 5 штук на місяць. «Згодом ми самі зробили 10 вітрин, поставили в офлайн-магазинах. Моделі видно на стелажі, водночас транслюється відео, як їх збирати, – розповідає Охріменко. – Людей часто вражає, що гарна дерев’яна штука ще й рухається».

За словами бізнесмена, саме такі вітрини дають 40% продажів. Брали участь у виставках Made in Ukraine в Одесі та Києві. В Одесі моделі Ugears взялися продавати «Будинок іграшок», «Епік», «Фуршети». Дистриб’юторів не шукали, вони самі зверталися, зацікавлені новим перспективним продуктом.

Ugears продаються у 300 онлайн- та офлайн-магазинах України, серед них близько сотні – великі ритейлери. Також їх реалізовують в інтернет-маркетах Чехії, Німеччини, Нідерландів, Словаччини, Росії, Франції та Британії

Просування за кордон

За три роки розвитку проекту в рекламу інвестували небагато, близько $2 тис. Це була інтернет-реклама, сторінки у соцмережах. Найкраще спрацювала на просування моделей Ugears краудфандингова кампанія на платформі Kickstarter: зібрали попередніх замовлень на $446 тис., що дозволило пробитися в топ. Прокотилася хвиля публікацій, привернувши увагу дистриб’юторів.

«Від пропозицій не було відбою. Перші зарубіжні замовлення прийшли від українців, які живуть за кордоном. На нас вийшов німецький бізнесмен, який цілеспрямовано шукав в Україні виробництва, які могли б здивувати європейців. Адже в Україні небагато таких виробництв, більше перепродажі. У нас не хенд-мейд, а масове виробництво», – говорить Денис.

6-15 тис. моделей виробляє Ugears щомісяця

Інколи надходять 1-2 пропозиції на день від дистриб’юторів з Індії, Китаю, Тайваню, Кореї, Японії. Найбільший інтерес виявила Північна Європа – Нідерланди та Швеція. Однак не всі пропозиції тішать підприємців. «Ми придивляємося: хто має досвід продажів, а хто аматор – з такими взагалі не варто мати справу. Шукаємо людей, які можуть придбати одразу 600 і більше штук і вміють працювати з роздробом», – розповідає Охріменко.

За кордоном конструктори коштують від $15 до $45, в Україні – в середньому 300 грн. Наприклад, трактор там продають за $22-35, у нас – за 240 грн. Були спроби українських продавців придбати моделі тут і виставити на Amazon за $10 – таких просять не демпінгувати.

Найкраще спрацювала на просування моделей Ugears краудфандингова кампанія на платформі Kickstarter. Прокотилася хвиля публікацій, привернувши увагу дистриб’юторів. Від пропозицій не було відбою. Перші зарубіжні замовлення прийшли від українців, які живуть за кордоном. На нас вийшов німецький бізнесмен, який цілеспрямовано шукав в Україні виробництва, які могли б здивувати європейців

Хто і що купує

«Ugears – це штуки для дітей 30+, – жартує Денис. – Для тих, хто хоче відчути себе творцем». Конструктор призначений насамперед для дорослих. Моделі можуть зібрати підлітки, а для малят це не іграшка, бо гострі деталі  дуже небезпечні.

За спостереженнями компанії, Ugears цікаві 14-18-літнім, коли молодь активно вивчає світ, і після 25 років, коли знову повертається інтерес до незвичайних інтелектуальних розваг. «Instagram переповнений фотографіями від дорослих людей, які хваляться зібраними моделями», – каже Охріменко.

3

Нерідко дружини дарують своїм 25-35-річним чоловікам такі подарунки. Якось Ugears придбала бабуся 77 років і збирала для свого онука, про що дізналися з її звернення до служби підтримки.

Коли бізнесмен розробляв моделі, він вважав, що найбільше споживачі уподобають пневматичний двигун і таймер. І був трохи здивований, коли виявилося, що найкраще продаються складні й дорогі моделі. В Україні лідером продажів стали трактор і трамвай. А от коли вийшли на західний ринок, то його особисті переваги виявилися ближчими європейцям, які зазвичай вибирали двигун і таймер. Силомір і театр найменш затребувані.

 $15-45 коштують конструктори за кордоном, 300 грн – середня ціна в Україні

Складнощі бізнесу

«Є нюанси, які потребують постійного контролю. Слабке місце бізнесу – сировина. Дуже важливо, щоб партія фанери була однакової товщини: навіть різниця між 3,5 мм і 3,7 мм неприпустима. Здавалося б, в Україні цього матеріалу сила-силенна, але виробники найкращу фанеру експортують.

Зберігати фанеру і працювати з нею потрібно в сухому теплому приміщенні – тому, до речі, довелося перевезти виробництво з Києва в передмістя у приміщення з автономним опаленням.

Також належної уваги потребує оформлення банківських операцій з переказу валютної виручки з-за кордону. «Ми працюємо з мокрими печатками, а там електронні підписи. Зарубіжні партнери можуть надіслати гроші не з того рахунку, який вказаний у договорі, а у нас такі кошти зависнуть. Також потрібно встигнути завести валютну виручку протягом 90 днів після передоплати товару, як того вимагає законодавство», – уточнює Денис.

4

Він дійшов висновку, що вітчизняні партнери працюють повільніше, ніж закордонні, які звикли робити все однаково оперативно: від укладення договору до створення сайту чи друку буклетів.

Плани

Нині у компанії Ugears – етап бурхливого зростання попиту. А це вимагає розширення виробництва, у що реінвестують власний прибуток. Придбали ще чотири верстати, набиратимуть співробітників.

Подальший розвиток продукту бачать у тому, щоб створити комплекти, де перша зібрана модель буде початком колекції. Паротяг – до нього рейки, перон, вокзал. Трактор – до нього причіп, комбайн.

Ми хочемо заполонити світ чимось новим, щоб, побачивши ці речі, всі одразу розуміли: це створено в Україні

Збираються довести асортимент моделей до 20-25. Аутсайдерів вилучать із продажу, замінивши їх новими конструкторами, над якими працюють дизайнери. Згодом з’явиться скринька «Лілія» для жіночих прикрас, яка розкриватиметься, як квітка. Є ідея додавати фарби, щоб можна було розмалювати створені моделі.

Можливо, вийдуть на ринок США: тамтешні споживачі не раз запитували, де купити Ugears. Через дистриб’юторів надіслали перші партії до Гонконгу. Перспективними можуть бути продажі в Японії, Кореї, зважаючи на інтерес місцевих мешканців на Kickstarter. Отже, стартап Ugears стає всесвітньо відомим брендом.

$446 тис. замовлень в Ugears зібрали на Kickstarter

З досвіду виходу на Kickstarter:

Денис Охріменко, автор стартапу Ugears: «Кампанію провели самі з залученням консультанта з України і партнера з США. За місяць до виходу зробили розсилку всім західним виданням, але вийшло лише кілька публікацій. Змонтували відеоролик із журналістського сюжету про нас і матеріалів, знятих власними силами. Заплатили за один банер. Створили на Facebook закритий фан-клуб, куди увійшли 180 людей, охочих мати під час проведення кампанії $10 знижки на модель паротяга. Щоб вступити до клубу, вони мали повісити наш банер у себе на сторінці. Вони й стали першими бекерами і допомогли піднятися вище в рейтингу Kickstarter».

Стаття російською

 

10.02.2016
Що нового
Популярне