На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Ігри персоналу

Психологи отмечают, что информация в игровой форме воспринимается человеком на 30-40% лучше, нежели в обычном формате.

Плюс 50% до ефективності – такий показник поліпшення роботи співробітників при використанні елементів гри в бізнесі.

Кожна компанія рано чи пізно задається питанням, як залучити й утримати клієнта, який стає все більш вимогливим. Класичні прийоми – особливо з появою працівників з покоління Y – втрачають дієвість. На допомогу маркетологам і менеджерам приходить популярне західне течія – Гейміфікація, що дослівно означає «обігрування», або впровадження гри в будь-який бізнес-процес. Взаємозв’язок ігр та бізнесу не настільки нове явище: вже 100 років тому, в 1912 році, в коробки з печивом підкладали іграшки та головоломки, що допомагало збільшити продажі.
Подібні механізми вельми успішно просувають такі сервіси, як Foursquare, Nike, Fitocracy, Samsung Nation, Microsoft Language Quality Game і інші. У чому ж їх успіх?

Людина, що грає

Психологи відзначають, що інформація в ігровій формі сприймається людиною на 30-40% краще, ніж у звичайному форматі.
Успішні методики виховання базуються на впровадженні елементів гри в уроки або домашні завдання. Те ж можна сказати і про дорослих: проживання досвіду в ігровій формі покращує виконання завдань на 25%. Гейміфікація – це використання ігрових процесів в неігровому контексті. Все, що нас оточує – похід в магазин, в кафе, робоча рутина, домашні справи, – представляється як гра. Кінцевий підсумок будь-якого процесу в цій методиці – перемога або ж отримання якогось досягнення з мотивуючими «призами». У кожного з нас є ряд дій, які ми не любимо виконувати – будь то прибирання, написання звітів або шопінг.

будущее_рядом_inner1При цьому відсутність мотивації призводить до того, що їх ми робимо абияк. Впровадження елементів гри – це саме та мотивація, яка допоможе залучити в процес і зробити його більш цікавим і, що найголовніше, результативним. Адже принцип пряника ніхто не відміняв.
Обіграти будь-який робочий процес досить просто. Дія складається з набору правил і ходів, якщо гравець робить потрібні кроки в правильному напрямку, він досягне передбачуваного результату. Якщо ж при цьому його мотивувати – справа в капелюсі. У підсумку отримуємо простий принцип: зробив справу – отримай приз / звання. Разом з друзями або колегами грати ще веселіше.

Як додаток може змінити світ

Одним з найвідоміших прикладів обігравання простого набору дій стало додаток Foursquare. У 2000 році Денніс Кроулі створив його прародителя Dodgeball для вузького кола друзів, які любили проводити вільний час в барах. З його допомогою можна було відзначати своє місце розташування, дивитися, де знаходяться інші, і або запрошувати їх на чашку кави до себе, або відкривати для себе нові місця. Через деякий час сервіс перестав бути цікавий, тому що дії в ньому обмежувалися лише відмітками про відвідування – Чекин. Тому в 2009 році той же Денніс Кроулі запустив соціальну мережу Foursquare з куди більшим функціоналом. Користувач, відвідуючи різні місця, отримує бали, за відвідування конкретних пам’яток його нагороджують великою кількістю балів, значками, а іноді і матеріальним призом. Наприклад, якщо ви відвідали кав’ярню і зачекінились в ній, можна виграти безкоштовний латте, а за отримання кількох бейджів любителя кіно – безкоштовні квитки.
Є тут і елемент змагання: ви можете знайти своїх друзів і порівняти, хто і скільки балів отримав на цьому тижні, а також отримати титул мера, якщо відвідуєте якесь місце частіше за інших. В Foursquare таким нехитрим чином реалізовано соціальну і комунікаційну складові. Але в подальшому мережа стала і інформаційним центром для туристів і місцевих жителів, допомагаючи вибрати, куди піти повечеряти або яку пам’ятку відвідати. Користувачі залишали коментарі до відвіданих місцях, завдяки яким почала формуватися репутація різних торгових центрів, ресторанів і музеїв. Наприклад, можна дізнатися, що краще не замовляти в кафе, який пароль від wi-fi-точки або яку каву баріста готує найкраще. Згодом з’явився і рейтинг місць, що стимулювало сферу послуг бути більш лояльною до клієнтів.
Інший приклад гейміфікації – сайт Fitocracy, який пропонує користувачеві вибрати свою мету для підтримки фізичної форми, враховуючи ступінь навантажень, і щодня вдосконалюватися. За це «гравець» отримує окуляри, вербальні заохочення від системи. Крім того, користувач бачить свій прогрес в порівнянні з самим собою і зі своїми друзями. Ступінь складності варіюється від щоденних пробіжок по сходах до відтискань, підняття важких предметів та інше. Відповідно, чим більш активний «гравець», тим більше балів він отримує і тим здоровішою стає.

Гра в бізнес

Компанія Gartner в своєму дослідженні, проведеному в квітні 2011 року, повідомляє, що до 2015 року більше 50% компаній, що управляють інноваційними процесами, будуть гейміфікувати свої рутинні процеси. Зараз складно сказати, чи це так, однак багато компаній взяли подібну стратегію на озброєння для організації робочих процесів усередині підрозділів. Елементи гри і змагань використовують в Apple, Samsung, Google і інших великих світових компаніях.
Побудова ігровий структури для бізнесу може бути різним, проте він складається з ряду загальних для всіх елементів. Кожен співробітник отримував власний аккаунт, що характеризує його як гравця.
Аккаунт може складатися з декількох частин: інформація про співробітника, його досягнення у вигляді бейджів, статистика показників, досягнутий рівень, кількість зароблених очок.
Найважливіша частина – бали або очки. Співробітники їх отримують, виконуючи певні дії, наприклад, вчасно здав звіт, привернув кілька нових клієнтів, виграв конкурс ідей. По суті, така винагорода є віртуальною ігровий валютою, яку працівники можуть витрачати на свій розсуд в спеціальному магазині. Що продавати в ньому – справа смаку. Це можуть бути як нематеріальні блага у вигляді відгулу, так і матеріальні, які допомагають в роботі – нова гарнітура, бізнес-книги.

будущее_рядом_inner
Наприклад, в компанії Interpipe використовується ігрова валюта «їжачки», які співробітник може заробити за виконання завдань з «прайс-листа корисних справ»: за подані і реалізовані ідеї, виконання і перевиконання норм і планів та інші активності, безпосередньо пов’язані з виробничим процесом. Витратити їжачки можна в спеціальному магазині один раз на місяць. Вибір товарів широкий – сертифікати на покупку техніки, косметики, в ресторан, на стрибок з парашутом або відвідування виставки. Впровадження ігрової валюти як мотивації перевершило очікування – ефективність виконання KPI зросла в 1,5-2 рази в порівнянні з «доежіковим» періодом.
Однак найважливіша частина будь-якої гейміфікації – дошка пошани або рейтинг, де можна побачити свій статус в організації.
Це мотивує працювати ще краще. У компаніях, що використовують такий метод, показники роботи зросли на 20-50% в порівнянні з вихідними. Наприклад, в Vesolv Consulting говорять, що завдяки елементам гри в компанії майже немає плинності.
Також гейміфікація – відмінний тригер для реклами. По суті, її завдання – змусити людину провести якомога більше часу на сайті або в додатку, тому вона успішно зарекомендувала себе в навчальних програмах і рекламних кампаніях різних брендів. Адже чим більше часу людина проведе на сайті, тим більше реклами він побачить. Отже, з більшою ймовірністю придбає товар або послугу.

18.08.2016
Що нового
Популярне