На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

З формату home office до куратора регіону СНД

Мільйонні обороти починаються з одного монітора, успіх компаній будується на перемогах регіональних менеджерів, освоєння ринків стартує з нестандартних рішень. Становлення компанії Logitech в Україні — яскравий приклад того, як домогтися успіху. Про основні етапи її розвитку розповідає Максим Свят, Logitech Country Manager Ukraine & CIS.

Незважаючи на відносно молодий вік, у глобальному масштабі Logitech можна сміливо назвати старожилом IT-галузі: компанія була створена у 1981 році в Швейцарії. В Україні її продукція з’явилася близько 16 років тому завдяки разовим поставкам, оскільки на той час організованої дистрибуції в країні ще не було. Управління процесами здійснювалося дистанційно, з офісу в Празі. Коли в Україні почали з’являтися офіційні партнери, виникла необхідність у більш оперативній реакції і більш глибокому розумінні процесів, що відбуваються всередині країни, розширенні присутності компанії в Україні. Була відкрита позиція регіонального менеджера, і з 10 жовтня 2005 року я обійняв цю посаду. Це був варіант так званого home office. Я чітко усвідомлював, що переді мною відкриваються не тільки нові горизонти і райдужні перспективи, але й чекає складна робота.

На співбесіді мене попередили, що на «розкачку» піде близько трьох років, і лише після цього можна буде говорити про зростання. Цей шлях мені вдалося пройти менш ніж за рік! Вже наприкінці 2006-го було прийнято рішення про розширення штату і відкриття повноцінного офісу. Офіційно 1 квітня 2007 року розпочало свою роботу представництво Logitech в Україні з невеликою командою із трьох осіб.

Перше, що довелося зробити, це кардинально змінити схему роботи з партнерами, вірніше збудувати її з нуля. Був створений інститут так званих субдистриб’юторів, цю роль відігравали великі дилери в регіонах. У цей же час ми почали безпосередньо спілкуватися з роздробом, зробивши акцент на середньому та довгостроковому плануванні і попередніх замовленнях. Перші результати не змусили себе чекати. У 2007 році з усіх країн регіону ЄMEA Україна продемонструвала найкраще зростання обороту, випередивши Туреччину і наблизившись до Польщі. Ці непрості роки становлення були найбільш захоплюючими. Зростаючий ринок, кредит довіри хед-офісу, широкі повноваження і достатні ресурси — отримавши такий багаж, важливо було не лише зуміти втримати досягнуте, але й продовжувати успішно розвивати бізнес Logitech в Україні. Побачивши позитивну динаміку розвитку, нам ставили плани все вищі і вищі, від нас чекали тільки зростання.

Щодо продажу 2008 рік був найяскравішим і найпродуктивнішим за весь час існування представництва. Ми розвивалися дуже швидко, ринок був на підйомі, а прогнози вселяли оптимізм. Але криза внесла свої корективи. Тоді був популярним жарт: хороший 2008 рік, відмінні продажі, показники оборотності і виконання планів, одна біда — короткий рік видався, усього дев’ять місяців. Курс коливався щодня, всі попередні замовлення втратили сенс, а прогнози більш ніж на місяць стали носити віртуальний характер. Але я зрозумів, що нерозв’язних проблем не існує, і став розглядати їх не як проблеми, а як завдання, що потребують вирішення.

А вже у 2009-му в управління нашого офісу перевели всі країни СНД, які раніше перебували під контролем російського представництва. Для компанії 2008-2009 роки ознаменувалися серйозними структурними змінами. Оптимізація, зниження витрат, укрупнення деяких кластерів, перекроювання регіонів. Так сталося і в російському офісі: людина, що відповідала за країни СНД, пішла, і мені запропонували зайнятися цим ринком, забравши його під наше крило.

Завдання стояло повторити історію розвитку Logitech в Україні, трансформувавши її на нові ринки, враховуючи їх специфіку. Досить швидко нам вдалося налагодити роботу і вибудувати добрі відносини з партнерами, залучити нових дистриб’юторів і дилерів. Блискавичного зростання зі старту ми не отримали, але стабільний і прогнозований рік до року — маємо.

Таким чином, з 2005 до 2009 року нам вдалося вирости з невеликого домашнього офісу у куратора регіону СНД з хорошою тенденцією зростання і відмінними результатами.

Цей досвід допомагає нам і сьогодні упоратися з усіма труднощами. Я сподіваюся, що складнощі в економіці нашого регіону будуть подолані, і ми знову зможемо розвиватися згідно з наміченим планом. А поки ми, з одного боку, утримуємо свої позиції на ринку України, з іншого — більше уваги приділяємо менш розвиненим регіонам нашого кластера, де ситуація більш стабільна, адже головне — не припиняти рух і не опускати руки.

18.06.2015
Що нового
Популярне