На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

До експорту готуйся

Що ми продаємо за кордон
Український бізнес почав активніше шукати можливості для виходу на зарубіжні ринки, водночас кількість запитів з-за кордону до українських компаній зростає
Дмитро Лисицький
СЕО Allbiz

Іноземний бізнес дедалі більше цікавиться українськими компаніями та виробниками. Ми дізналися, яку продукцію уподобали закордонні покупці і з якими країнами українці торгують найактивніше. Основою аналізу є торги у сегменті В2В для малого та середнього бізнесу.

«Український бізнес почав активніше шукати можливості для виходу на зарубіжні ринки, водночас кількість запитів з-за кордону до українських компаній зростає. Так, у І кварталі 2015 року їхня кількість на Allbiz зросла на 15% порівняно з останнім кварталом минулого року, — розповідає Дмитро Лисицький, СЕО Allbiz — Міжнародного центру інтернет-торгівлі, на якому представлені товари та послуги від 1,4 млн компаній із 90 країн. — Результати досліджень компаній-учасниць Allbiz засвідчили: якщо 2013 року лише 10% компаній цікавилися міжнародною торгівлею, то у 2014-му функціонал Allbiz, що забезпечує вихід на зарубіжні ринки, цікавив уже 70% компаній».

Що користується попитом?

Говорячи про обсяги транскордонних продажів, ми беремо в основу аналіз торгів у сегменті В2В для малого та середнього бізнесу. Тому, по-перше, у статті не враховуємо основний потік експорту України — вугілля, металургію, енергоресурси, якими торгує великий бізнес, по-друге, не беремо до уваги роздрібні продажі В2С (одяг, взуття, смартфони тощо).
«За нашої допомоги МСБ розвідує інтерес Заходу до торгівлі з Україною», –— ділиться Олексій Стрельник, Sales Development Manager міжнародної логістичної компанії DHL. За даними перевізника, українські підприємці експортують насамперед харчі, товари групи FMCG, текстиль. Попитом користується також продукція хай-тек, косметика, товари лайф-стайл.

Рынок-онлайн-импорта3

Які країни обирають українське?

У зв’язку із політичною ситуацією торік торгово-економічні відносини з Росією переживали злети і падіння: найбільший спад був у серпні. Від весни цього року спад і далі триває, утім російські підприємці виявляють бажання торгувати з Україною, адже кожен п’ятий запит на Allbiz, як розповіли в компанії, приходить саме звідти. Іншим найважливішим партнером для українських учасників Allbiz є Польща. За даними Дмитра Лисицького, на неї припадає близько 12% запитів. За Польщею йдуть члени СНД: Білорусь, Молдова і Казахстан. Тренд минулого року — зростаюча роль США у міжнародній онлайн-торгівлі. Штати входять до десятки країн-лідерів за кількістю запитів. До топ-10 потрапляють також Німеччина, Італія та Румунія.

«З кінця 2014 року пріоритетним напрямком для експорту української продукції як через експрес-канал, так і за загальним товарообігом стала Європа. Раніше Росія була на першому місці», — розповідає Олексій Стрельник. Харчі з України постачаються передусім до Німеччини, Великої Британії, Італії та Нідерландів. Товари групи FMCG замовляють Британія, Німеччина, Франція та Бельгія, текстиль — Німеччина, Британія та Італія. Попитом користується продукція хай-тек, косметика, товари лайф-стайл.
Зважаючи на обсяги перевезень DHL, потік товарів до Європи у І кварталі цього року збільшився порівняно з аналогічним періодом минулого року у середньому на 30%. Виріс товарообіг з азійськими країнами — до 60%, а також з Північною Америкою — близько 60%. При цьому в абсолютних розмірах це зростання забезпечується по-різному (якщо в Північну Америку раніш ішло 5 вантажів, а зараз 10 — це зростання на 100%, тоді як у Європу могло іти 10 000 вантажів і зараз 15 000 — зростання всього 50%). Натомість товарообіг із Росією упав на 25%¦

Порада експерта

Як досягти успіху у продажах на експорт за допомоги інтернет-торгів

Экспорт_Лисицкий
Дмитро Лисицький, СЕО Allbiz

Під час кризи компанія не може бути інертною. Якщо сегмент В2С вже давно розуміє переваги інтернет-продажів, то В2В лише приходить в онлайн. Потрібно тестувати нові інструменти, відстежувати їхню ефективність і адаптуватися.

На початку року, коли бізнес лихоманило від валютних стрибків, ми провели опитування серед клієнтів майданчика щодо впливу на них девальвації гривні. Більше половини опитаних підприємців — 62% — сказали, що бачать перспективи для розвитку бізнесу за нового курсу нацвалюти. Основними можливостями вони назвали вихід на інший ринок (46%), переорієнтацію на інший споживчий сегмент (27%) та вихід на зарубіжні ринки (27%).

У сегменті В2В компаніям не надто важливими є упізнаваність, кількість заходів на сайт або потрапляння на перші позиції в пошукових системах, адже наявність цих характеристик часто не дає бізнесу реальних замовників. Компанія прагне отримувати готові замовлення, а не трафік. Не варто також забувати, що у бізнес-сегменті замовників набагато менше, конкуренція за них у сотні разів вища, ніж на споживчих ринках, а це призводить до збільшення вартості залучення кожного нового клієнта.
Розуміючи цю потребу ринку, ми розробили послугу «Заявки ПЛЮС». Це абсолютно нова модель продажів, коли компанія платить не за розміщення у каталозі, а за контактні дані потенційних покупців. Підприємець бачить повний текст замовлення, країну розміщення і кількість учасників Allbiz, що вже її відкрили.

За перші два місяці після запуску «Заявок ПЛЮС» до системи надійшло 10 186 замовлень. Зараз на Allbiz понад 70 тис. замовлень (з України 21 тис., з Росії — 22 тис., з Казахстану — майже 10 тис., з Індії — понад 5 тис.). Замовлення надходять на всі ринки — сільськогосподарський, продуктів і напоїв, будматеріалів, промисловості тощо. За останніми даними, замовники вже отримали понад 13 тис. пропозицій.

07.07.2015
Що нового
Популярне