На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Як воно – бути лідером

3G, ребрендинг, мобильні фінансові послуги
Ми радо вітаємо впровадження MNP на українському ринку, оскільки це сприятиме посиленню конкуренції

Про перші підсумки роботи 3G, ребрендинг та європейську першість, про те, як нове для нашої країни третє покоління зв’язку впливає на звички мобільних абонентів і які нові можливості отримують користувачі, читайте в інтерв’ю Святослава Горбаня, директора з маркетингу «Київстар».

У якій формі «Київстар» переходить на новий щабель конкуренції на телеком-ринку через зміну бренда «МТС Україна» на Vodafone?

Поява в Україні нового бренда зі своїм маркетинговим досвідом – це позитивне явище для телеком-ринку. Упевнений, що подальші активності «МТС Україна» змусять нас діяти ще швидше та краще. Але «Київстар» зможе тримати удар. Наші дослідження засвідчують, що оновлений бренд компанії подобається українцям. Чи допоможе нашим колегам нове ім’я завоювати серця абонентів – покаже час. У «Київстар» є все для двобою: найкраща мережа, велика база лояльних абонентів і досвід VimpelCom – однієї з найбільших телекомунікаційних груп у світі.

1
Святослав Горбань, директор з маркетингу «Київстар»

На що ви очікуєте від запровадження в Україні MNP?

MobileNumberPortability – це послуга, яка дозволяє міняти провайдера зв’язку, залишаючись із попереднім номером телефону. Ми радо вітаємо впровадження MNP на українському ринку, оскільки це сприятиме посиленню конкуренції. І «Київстар» до цього готовий. У нас найбільша база абонентів, надійна та якісна мережа, ми вже є найбільшим 3G-провайдером, який пропонує зручні сучасні тарифи та контент-послуги. Зараз м’яч на чужому полі – в Українського державного центру радіочастот, який має знайти фінансові ресурси, щоб запустити цю платформу.

Також не варто забувати, що у кожного абонента формується коло спілкування з переважно безкоштовними дзвінками. Під час зміни провайдера структура витрат на послуги зв’язку у користувача істотно зміниться. Йому або доведеться звузити коло спілкування, або знову докладати зусиль, аби перейти на сервіс нового оператора.

Як користувачі в інших країнах сприйняли MNP?

По-різному. У Туреччині ця послуга виявилася дуже популярною, і майже 30% абонентів змінили оператора. У Росії жодного ажіотажу не було, а можливістю переходу скористалися не більше 3-4% абонентів. Вважаю, що на Україну чекає другий сценарій, адже й зараз особливих обмежень щодо зміни оператора в абонентів немає.

30% абонентів змінили оператора після запровадження MobileNumberPortability в Туреччині

Як змінилася поведінка клієнтів «Київстар» після запуску мережі 3G?

Ми констатуємо значне зростання споживання дата-трафіку за рахунок безпрецедентного зростання мобільності. До цього для абонентів був доступний EDGE, швидкостей якого вистачало для роботи з поштою і перегляду базових файлів. Ми звикли жити в інтернеті, кочуючи від однієї Wi-Fi-мережі до іншої. Із впровадженням 3G відкриваються можливості, які кардинально змінюють наші звички. Лише за кілька днів ви звикаєте до нового темпу, користуєтеся сервісами, про які й гадки не мали.

Зростання мобільності спричиняє значне зростання дата-трафіку

Приміром, сервісами «Яндекс.Музика» та Zvooq. Це нові, мобільні способи прослуховування музики. Люди тепер рідше шукають потрібний трек конкретного виконавця. Замість цього вони покладаються на топ-чарти, на досвід укладачів збірників, які пропонують музику для ранкової зарядки, романтичні пісні, музику, яку слухає улюблена зірка, тощо.

Як змінилося споживання «голосу» і даних після розгортання 3G-мережі?

Хоча голосові послуги досі є ключовим генератором доходу, значення мобільного інтернету щороку зростає. У середньостроковій перспективі ми очікуємо, що доходи від «голосу» і даних зрівняються. Передумовою для такого прогнозу є наші швидкі темпи впровадження 3G.

2

Під час стрімкого поширення IM-застосунків (Skype, WhatsApp, Viber тощо) експерти побоювалися різкого скорочення споживання базових послуг телеком-операторів (дзвінків та SMS). Однак ми бачимо, що потреба в традиційному стільниковому зв’язку залишається і абоненти продовжують активно телефонувати одне одному. Онлайн-застосунки використовуються переважно для передачі текстових повідомлень замість популярних раніше SMS. При цьому середній рахунок абонентів істотно не змінюється, адже споживання онлайн-сервісів передбачає використання мобільного інтернету.

До речі, які тарифи найпопулярніші серед абонентів «Київстар»?

Коли ми проаналізували профілі споживання «голосу» та інтернету серед наших абонентів, то розробили на його основі нову, вигіднішу для них лінійку тарифів. Ми виділили дві великі групи користувачів: голосових послуг та мобільного інтернету. Першій групі запропонували тариф для дзвінків всередині мережі та для спілкування з абонентами інших операторів. Для другої групи розробили три пропозиції. Кожна з них надає комфортний обсяг трафіку в рамках притаманних цим групам клієнтів патернів споживання. Найдемократичніший тариф «Смартфон» пропонує 500 МБ інтернет-трафіку і безліміт на дзвінки всередині мережі. До речі, ним користується PR-директор «Київстар» і каже, що йому цього вистачає.

1,5 Гб інтернету пропонує найпопулярніший тариф «Смартфон Плюс» від «Київстар»

Наш найпопулярніший тариф «Смартфон Плюс» пропонує щомісяця 1,5 ГБ даних і 60 хвилин на дзвінки поза мережею. Для користувачів цієї групи трафік соцмереж не тарифікується. Так само, як і у найбільшого тарифу «Екстра», в якому передбачені 2,5 ГБ даних і 200 хвилин на дзвінки за межі «рідної» мережі, а також міжнародні дзвінки. У всіх тарифах цієї лінійки дзвінки між абонентами «Київстар» не обмежені. Звісно, телеком-ринок не стоїть на місці, і конкуренція в інтернет-сегменті висока. Але абоненти вибирають «Київстар» за найбільшу та якісну 3G-мережу в країні та зрозумілі тарифи.

Які тарифні плани найчастіше вибирають користувачі мобільного інтернету?

Більше половини усіх нових підключень припадає на лінійку «Смартфон». У різних регіонах уподобання різняться. Однак ми бачимо стійку тенденцію до використання мобільного інтернету навіть серед тих користувачів, які обрали голосовий тариф. Таким абонентам ми даруємо 50 МБ даних, щоб вони могли спробувати послугу в дії. Щодо абсолютного хіта продажів, то це «Смартфон Плюс».

Через чотири місяці після запуску 3G високошвидкісним мобільним інтернетом скористалися понад 3,3 млн українців!

До речі, через чотири місяці після запуску 3G високошвидкісним мобільним інтернетом скористалися понад 3,3 млн українців!

Як ви переконуєте абонентів підвищувати середньомісячний рахунок (ARPU)?

Я вважаю, що оператор і абоненти повинні прагнути до взаємного підвищення вигоди від співпраці. Надаючи більше технологічних сервісів, ми розширюємо можливості користування для кожного абонента. Запуск 3G-мережі в Україні є величезним технологічним проривом, і сьогодні наша мережа нового покоління покриває понад 400 населених пунктів по всій країні. Завдяки нашій мережі 3G мільйони людей нарешті отримали доступ до величезної бази онлайн-сервісів, які можна використовувати будь-де: у громадському транспорті і навіть на бігу. Можна слухати музику, читати книжки, переглядати ролики, проходити онлайн-курси. Ми запропонували необмежене користування соцмережами без урахування інтернет-трафіку і нові послуги разом з контент-партнерами. Це зовсім інший світ, який був недоступний у 2G (EDGE).

Чому «Київстар» розвиває напрямок мобільних фінансових послуг (MFS)?

Ми віримо в те, що цей напрямок дуже перспективний, зважаючи на нашу 26-мільйонну базу абонентів та на новини про банкрутство банків. Це дуже великий кейс. Ми придбали програмну платформу MFS (MobileFinancialServices), яка дозволяє надавати фінансові послуги. Плануємо запустити її наступного року. Нещодавно ми надали можливість переказувати гроші між клієнтами з отриманням у відділеннях «Нової Пошти».

26 млн абонентів налічує «Київстар»

Що скажете з приводу мобільного банкінгу?

У нас дуже успішно розвивається мікрокредитування. Ми розширили можливості абонентів «телефонувати у кредит», і люди активно цим користуються. «Київстар» навіть збільшив довірчий інтервал, в рамках якого надання послуг prepaid-абонентам не припиняється.

На мою думку, головною подією на телеком-ринку цьогоріч є не ребрендинг операторів, а проведення державою прозорого конкурсу на отримання 3G-ліцензій. Саме це дало мільйонам українців доступ до нових технологій світового рівня, а бюджету країни принесло 9 млрд грн.

3

У травні цього року «Київстар» представив оновлений бренд і нові цінності. Наші регулярні дослідження засвідчують, що вони найбільш затребувані серед споживачів. Обіцянки «Просто. Інноваційно. Краще» ми наповнили фактичним змістом. Якнайшвидше ми запровадили величезну мережу третього покоління і запропонували низку простих тарифів та інноваційних послуг. І не збираємося на цьому зупинятися. Оператор не є трубою для трафіку. Ми розвиваємося як партнерська смарт-платформа для інтеграції зручних, доступних та інноваційних сервісів. Уже незабаром ми представимо відеосервіси і послугу онлайн-ТБ.

«Київстар» виконує обіцянки і доводить це вчинками. Так, нещодавно опубліковане дослідження NetworkQualityBenchmarking GSM RadioNetworkReport 2015, Q3, проведене серед 135 телеком-операторів, які використовують обладнання Ericsson, засвідчило, що за кількома параметрами наш зв’язок EDGE перевершує показники якості телеком-мереж у Європі.

Надалі ми братимемо участь у цьому дослідженні з нашим 3G-зв’язком. Адже найширше та найякісніше покриття 3G, а також найбільша абонентська база майже у 26 млн користувачів тепер саме у «Київстар».

07.12.2015
Що нового
Популярне