На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Як плоска структура компанії впливає на ефективність роботи?

Наша структура дає змогу якнайкраще використовувати потенціал співробітників, заохочуючи їхнє прагнення до творчості, мінімізувавши формалізм. Робота безпосередньо з керівником прискорює комунікації, спрощує погодження і скорочує термін від ідеї до впровадження. Як результат, у компанії виникла своя специфічна підприємницька культура.
Ирина Харрасова

Один із напрямів діяльності нашої компанії – розвиток нових бізнесів. Щоб забезпечити їхній запуск, необхідно налагодити ефективну роботу, мінімізувати бюрократичну тяганину і дати можливість команді ухвалювати нестандартні ефективні рішення.

Тому плоска структура, яка часто зустрічається у консалтингових компаніях і будується за принципом зменшення рівнів ієрархії, виявилася для нас прийнятним варіантом. Такий підхід дозволяє скоротити кількість ланок між виконавцем і тим, хто ухвалює рішення. Крім того, такий формат взаємодії сприяє розвитку атмосфери співпраці і заощаджує час.

Завдяки організації ефективної системи управління персоналом холдинг UMG сьогодні один з найбільш динамічних у групі СКМ. UMG керує кількома бізнес-напрямками: глиновидобувними і флюсо-доломітними активами, переробкою і виробництвом золошлакових матеріалів, мінералів для сільського господарства, продажем сільгосппродукції та низкою інших проектів. Менше ніж за три роки штат співробітників збільшився у 10 разів.

Щоб подолати проблемні моменти, які виникали під час екстенсивного зростання компанії, ми напрацювали кілька рішень.

Робота безпосередньо з керівником

Наша структура дає змогу якнайкраще використовувати потенціал співробітників, заохочуючи їхнє прагнення до творчості, мінімізувавши формалізм. Робота безпосередньо з керівником прискорює комунікації, спрощує погодження і скорочує термін від ідеї до впровадження. Як результат, у компанії виникла своя специфічна підприємницька культура.

Навчання та кадровий резерв

Чимало відкритих питань спонукало нашу команду до пошуку оптимального рішення. І ми його знайшли. Ми провели соціологічне дослідження, щоб зрозуміти потреби та ставлення співробітників до роботи в UMG. Був виявлений потенціал перспективних працівників, зацікавлених у різноплановому навчанні та розвитку, долучилися й ті, хто хотів поділитися своїм досвідом. А найбільш відповідним форматом для нас були ділові ігри, наставництво, участь у нових проектах. Ми вирішили, що у кожного керівника буде заступник-резервіст, це дозволить компанії упевнено почуватися у швидкозмінних економічних реаліях, не витрачати такий невідновний ресурс, як час, а також не втрачати наявні напрацювання і свою самобутню культуру.

Персонал має зростати не лише по вертикалі, а й по горизонталі

Швидке зростання керівної компанії поставило нас перед проблемою підбору персоналу для закриття вакантних посад. Саме тут ми мали труднощі, про які навіть не підозрювали. Керівники перевантажені. Нові посади вимагають багатофункціональних фахівців, а на ринку праці їх бракує. Важко визначити і «вартість» нового співробітника. Враховуючи все це, ми дали можливість персоналу рости і розвиватися не лише по вертикалі, а й по горизонталі. Наші співробітники можуть працювати, поєднуючи декілька, зазвичай різних напрямків, у компанії заохочується самостійність та ініціатива. Співробітники стають дедалі більш універсальними, при цьому мінімізуються недоліки управління.

Потрібно постійно розвивати внутрішні комунікації

Під час адаптації співробітника, який прийшов «з вулиці», постало питання регламентації бізнес-процесів для контролю управління, виникли труднощі при роботі з регіональними активами. З’явилася потреба формалізації корпоративної культури. Віддаленість керівної компанії від виробничих активів призвела до необхідності створення єдиного інформаційного простору: ознайомити співробітників з виробничниками, а виробничників зі структурою керівної компанії і принципами взаємодії. Ще раз переконалися, що розмова у форматі відеоконференцій набагато продуктивніша, ніж телефонна: вона дозволяє спілкуватися з живою людиною, а не з посадою.

Ще не всі питання вирішені, але ми впевнені, що тільки той досягає мети, хто йде, особливо якщо до управління бізнес-процесами та ухвалення ефективних бізнес-рішень залучена вся команда.

03.08.2015
Що нового
Популярне