На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Бізнес-модель для мобільного застосування

Люди зазвичай обирають free apps, бо хочуть негайно вирішити проблему.
Денис Жаданов

Як заробити на застосунку? Створювати платний варіант чи заробляти на рекламі?

Платні застосунки не купують

До того як розробляти платний застосунок, варто дізнатися, скільки за нього можуть заплатити і чи потрібен він користувачеві взагалі. Річ у тім, що розробники app-ів рідко звертаються до друзів чи колег, аби дізнатися, чи цікава їхня ідея. Бояться, що її вкрадуть.

Сама по собі ідея не має ціни.

Її вартість можна визначити лише під час реалізації продукту.

Ще п’ять років тому можна було побудувати бізнес, створивши корисну програму для певної групи людей. Конкуренція була мінімальною, все було в новину. За $ 5-7 такі app-и швидко продавалися. Тепер усе по-іншому. Ви помиляєтеся, якщо мізкуєте, що, створивши застосунок і розмістивши його в AppStore, за ніч станете мільйонером. Такого не станеться. Про нього ніхто не дізнається. Тому потрібно обмізкувати, як люди дізнаються про цю програму.

Популярність застосунку багато в чому залежить від його представленості в ЗМІ. Кілька років тому New York Times і великі профільні сайти охоче писали про цікаві та якісні мобільні продукти. Навіть одна стаття у популярних медіа давала величезний відсоток продажів. Нині інформаційний шум настільки щільний, що навіть компанії з ім’ям  пробитися у ЗМІ досить складно. Засоби масової інформації отримують щодня майже 500 листів з різними інформаційними приводами. Чому ж вони мають написати саме про вас?

Уявімо, що людина знайшла ваш платний застосунок в AppStore. Але є тисячі безкоштовних варіантів.

Люди зазвичай обирають free apps, бо хочуть негайно вирішити проблему.

Навіть якщо ваш продукт буде крутішим, зручнішим, продуктивнішим, його не завантажать. Користувачі знайдуть безкоштовний застосунок, перегорнуть рекламу, швидко вирішать проблему, а потім видалять програму або забудуть про неї.

Купівля реклами для застосунків теж відбувається за нерівних умов. Ваш продукт коштує $4, Apple забирає у вас 30%, залишається десь $2,7. Це все, що можна витратити на «купівлю» нового клієнта. Серед конкурентів – Clash of Сlans і Uber – профіт від одного користувача у десятки разів вищий, і на залучення новачків вони можуть витрачати від $10 до $30. Тому їхні за стосунки у топі.

Крім того, тепер чи не на кожному сайті є свій застосунок. Візуально вони схожі на app-и, але не потрібно нічого завантажувати. Також з’явилися боти. Це суперечлива тема, але певною мірою вони замінюють застосунки.

Продати таку компанію, як Looksery, Acompli або Sunrise

Є інший шлях, альтернативний платним і безкоштовним програмам – розвивати компанію з прицілом на її подальший продаж. Багатьом відомі історії застосунків Looksery (придбав Snapchat за $150 млн) чи Acompli (придбав Microsoft за $200 млн). Таких прикладів чимало, вони надихають, і молодим підприємцям хочеться їх повторити. Приміром, мій товариш створив за 18 місяців з 12 співробітниками Sunrise Calendar і продав його за $100 млн. Але не все так просто.

По-перше, тривалий час ви не зароблятимете. Створення такої компанії передбачає розробку безкоштовного застосунку. Вихід – залучення інвестицій. Але якщо рік-два тому можна було їх отримати, лише презентувавши ідею в PowerPoint, то нині все змінилося.

Інвестори дедалі важче віддають гроші через невизначеність на ринку.

По-друге, потрібно розуміти, що саме ви хочете продати: технологію, команду чи користувачів. Хорошим прикладом продажу технології є Looksery. Snapchat, витративши на купівлю $150 млн, придбав скарб на мільярд. Усі були в захваті від фільтрів Looksery, а Snapchat залишився у виграші. Можна продати команду. Буває, що команда приголомшлива, але були ухвалені неправильні стратегічні рішення і продукт не «вистрілив». Тож мультиплікатор вашої компанії мінімальний. Зрештою, можна продати користувачів. Але залучити їх для подальшого продажу, якщо ви не Masquerade чи Snapchat, досить складно. В ідеалі потрібно продавати всі три компоненти, тоді вартість компанії буде найвищою.

По-третє, необхідно розуміти свого покупця. Розраховувати, що йому потрібно буде через рік, півтора, два. Прописувати «дорожню мапу», ​​його плани, рівень конкуренції.

Втім, не варто думати, що все погано і знайти свою нішу з розробки застосунків уже неможливо. Просто ринок подорослішав, поважчав і на ньому залишилися тільки серйозні гравці.

14.07.2016
Що нового
Популярне