На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Каса у планшеті

Автоматизація продажів у кафе та ресторанах
У планах компанії – запустити цікавий корпоративний тренінг: співробітники Poster тиждень працюватимуть у закладах клієнтів на різних позиціях, щоб краще розуміти їхні потреби

Серед трендів останніх років в Україні – поява безлічі невеликих мобільних закладів HoReCa. Вони зазвичай відкриваються коштом засновників, які зацікавлені в економії часу і грошей. Врахувавши ці потреби, дніпропетровська компанія Poster створила програмне забезпечення, яке дає можливість лише за 15 хвилин автоматизувати робоче місце касира або офіціанта. Про особливості створення ПЗ для HoReCa розповів CEO і співзасновник компанії Олександр Рижков.

Знайти нішу

П’ять років тому молоді підприємці Олександр Рижков, Родіон Єрошек і Фархад Фархадов створили у Дніпропетровську інтернет-афішу з добіркою найкращих ресторанів міста. Згодом запустили систему лояльності: скориставшись «порадою» афіші у виборі закладу, клієнт отримував знижку. Вести облік знижок вручну було незручно. «Поспілкувавшись із власниками ресторанів, ми з’ясували, що більшість не можуть дозволити собі великі й дорогі системи автоматизації продажів, тому ведуть усі розрахунки на папері, що забирає багато часу і знижує виручку. Тож ми узялися розв’язати це завдання», – розповідає Олександр Рижков.

Штат компанії: 35 працівників в Україні, 5 – за кордоном

За освітою він інженер-будівельник, але програмуванням захоплювався зі школи, мав також невеликий досвід створення ПЗ для кафе і ресторанів. Хлопці почали шукати аналоги програм в інтернеті й знайшли лише кілька американських та європейських проектів. Почали з обходу закладів: спілкувалися з власниками, адміністраторами, бухгалтерами, офіціантами. Це тривало півроку. Ще рік пішов на розробку самої програми для автоматизації фінансових процесів у сегменті HoReCa, яку назвали Poster.

Функціональність

Poster вдалося вийти на рівень роботи із зовнішнім обладнанням. «Ми першими в СНД створили ПЗ для друку чеків з планшета, а також систему, яка підтримує прямий зв’язок із фіскальними реєстраторами. Тобто інформація відразу передається на сервери фіскальної служби, що забезпечує безпроблемну податкову звітність. І це вже та функціональність, яку можна впевнено пропонувати всьому ринку HoReCa», – наголошує підприємець. У Poster цей етап тривав близько року. Основні витрати – зарплата розробникам і придбання обладнання. Тестували різні моделі планшетів, ноутбуків, принтерів і фіскальних реєстраторів.

475-975 грн – вартість використання ПЗ Poster щомісяця (залежно від вибраної функціональності)

Роботу створеної системи перевіряли на власному досвіді. «Я орендував кав’ярню площею 300 кв. м і пройшов усі етапи: від договору оренди та ремонту приміщення до наймання та навчання персоналу», – згадує Рижков. Через рік бізнесмен передав заклад партнеру і вирішив зосередитися на розвитку Poster.

Також створили застосунок Poster Boss на iOs та Android, завдяки якому власник ресторану може стежити за основними даними закладу онлайн з телефону.

4

Без конкурентів

Впровадження фінансового обліку на Poster у 10-15 разів дешевше, ніж на стаціонарних касових системах. Клієнт купує тільки планшет і принтер для друку чеків. Оплата ПЗ Poster відбувається за передплатою, невеликими платежами щомісяця.

Будь-коли клієнт може зробити експорт усіх даних і перейти на іншу систему автоматизації (це неможливо зробити, якщо ви придбали стаціонарну систему). Також власники стаціонарних систем платять чималі гроші за виклик технічних фахівців, якщо щось зламається або є запитання. Технічна підтримка Poster входить у вартість передплати.

Схожі рішення почали з’являтися у Росії. Але чи не всі працюють лише на російському ринку. «Ми запустилися раніше, у нас була хороша експертиза й досвід, тому майже на рік випереджаємо основних конкурентів», – говорить Олександр Рижков.

1

Новорічний подарунок від Facebook

У 2015 році компанія Poster подала заявку до участі у програмі підтримки молодих і перспективних стартапів у Facebook. Відбір тривав близько двох місяців. А перед Новим роком Poster отримав $30 тис. на розвиток, які надаються сервісами та рекламною підтримкою у Facebook

Клієнти

Основні клієнти Poster – невеликі кав’ярні до 40 посадкових місць, є й мережі по 50-70 кав’ярень, ресторани на 500 місць. Також компанія активно розвиває напрямок ПЗ для невеликих магазинів і сфери послуг.

Натепер Poster працює у 13 країнах пострадянського простору. У листопаді 2015 року запустили продаж системи у Польщі: забезпечили підтримку місцевих фіскальних реєстраторів, переклали усе польською мовою й адаптували програму до місцевого законодавства. Тепер компанія готується до виходу на західноєвропейський ринок.

2

Ринок ПЗ для HoReCa

Ринок ПЗ, за прогнозами Рижкова, і надалі активно зростатиме. «З’явиться багато нових гравців, але їм буде важко залучати нових клієнтів, тому вони будуть змушені сегментуватися. І ми побачимо рішення, створені  тільки для кальянних, фестивалів їжі або фудтраків», – говорить він.

Олександр Рижков вважає, що великі гравці запустять платформи для інтеграції з іншими сервісами: бухгалтерією, розсилками, бронюванням. До речі, Poster теж працює в цьому напрямку. «Рік тому ми чи не першими запустили API і надали можливість інтегрувати Poster у власні системи та адаптувати до своїх бізнес-процесів. Уже є більше 10 клієнтських інтеграцій, які клієнти зробили самі для себе», – каже він.

35% нових клієнтів прийшли за рекомендацією

На початку лютого запустили Poster Marketplace – перший маркетплейс навколоресторанних сервісів у СНД. Будь-який стартап зможе написати застосунок для кафе і ресторанів, інтегрувати його з Poster і розмістити на Poster Marketplace, отримавши доступ до 5000+ потенційних клієнтів. Там уже близько 20 інтеграцій. «Стартапи зможуть продавати свої сервіси нашим клієнтам. А якщо сервіс дійсно класний – він матиме нашу маркетингову підтримку», – запевняє Олександр Рижков.

Функціональність Poster

Ведення продажів: прийом платежів, друк чеків клієнтів (заміна касового апарата):

  • швидке оформлення замовлення;
  • карта зали для офіціантів;
  • різні способи оплати;
  • розбивка чека на компанію;
  • замовлення на кухню, мангал;
  • брендовані чеки, передбачення тощо.

Податковий облік:

  • передача даних про продажі у податкову;
  • гнучкі податкові ставки для різних категорій товарів.

Складський та фінансовий облік в інтеграції з 1С:

  • витрати на оренду, зарплату тощо;
  • періодичний звіт щодо витрат і доходів за категоріями.

Маркетингові інструменти:

  • запровадження системи бонусів і знижок;
  • зв’язок з улюбленими програмами для email-, SMS-маркетингу, CRM-системи;
  • проведення акцій на кшталт «Щасливі години», «2 + 1».

Статистика діяльності закладу:

  • аналіз інформації про всі чеки в закладі у вигляді графіків і звітів: які товари, офіціанти, дні тижня приносять вам найбільше грошей;
  • звіти щодо виручки, торговельної націнки, чеків, відвідувачів, середнього чека, продажів за часом доби, за днями тижня (за закладами, офіціантами, клієнтами, цехами, категоріями, товарами, способами оплати);
  • касові зміни (звіт про кошти).

3

Поради початківцям від Олександра Рижкова

«Усі складнощі й обмеження у голові. Потрібно вірити в себе і оточувати себе правильними людьми. Крім того, вчитися рахувати гроші, розраховувати лише на власні сили і вміти планувати. Правильно планувати. Так, щоб ваші плани ґрунтувалися на реальних цифрах і даних і ви завжди мали запасний варіант».

Партнерство з «Київстар»

Олександр Рижков, CEO Poster: «Ми використовуємо IP-телефонію від «Київстар» понад півроку. Дуже задоволені якістю зв’язку».

21.03.2016
Що нового
Популярне