На сайті здiйснюються технічні роботи, у зв'язку з чим можливе некоректне відображення статей. Просимо вибачити за тимчасові незручності.

Кнопка на сайті замість телефону

Назустріч клієнту: безкоштовні дзвінки з браузера
Молоток повинен забивати цвях. Завжди. Звичайно, можна «нагнати» трафік, запустити контекст і набрати мільйон відвідувань. Але якщо сервіс не завершений, то чим більше витрачаєш, тим більше втрачаєш.
Ярослав Науменко
Засновник Webcall.today

Клієнт вибрав товар в інтернет-магазині, але хоче дізнатися про колір праски чи вартість посудомийки… А може він бажає замовити піцу чи доставку посилки додому? Сьогодні зробити це набагато простіше, адже тепер вже не потрібно телефонувати з мобільного на міський номер магазину, щоб уточнити деталі. Користувач може зробити дзвінок, натиснувши кнопку на сайті і не заплативши за це жодної копійки. Про те, як налагодити досить ефективний канал зв’язку між клієнтом і продавцем на прикладі українського стартапу Webcall.today, розповів засновник сервісу Ярослав Науменко.

Що таке Webcall?

Для звичайного користувача Webcall.today  – це кнопка на сайті, натиснувши на яку, він може зателефонувати оператору компанії просто з браузера, причому безкоштовно. Він навіть не буде знати, на який номер телефону – міський чи мобільний – надійде його дзвінок. Телефон більше не потрібен. Достатньо лише комп’ютера з мікрофоном або смартфона з виходом в інтернет.

Для компаній Webcall  – це не лише ефективний канал зв’язку з клієнтами та відувачами сайту. Сервіс дозволяє отримувати запис розмов і повну статистику щодо усіх здійснених дзвінків. Користувачам також пропонується скористатися переадресацією дзвінків. Встановити кнопку зв’язку можна де завгодно – на сайті, сторінці у соцмережах, банері, а також у блозі або e-mail.

КНОПКА-НА-САЙТІ-ЗАМІСТЬ-ТЕЛЕФОНУ_2

Ідея

Віртуальні АТС, що заміняють фізичну офісну міні-АТС, завдяки широкому спектру послуг зацікавили підприємців одразу ж після появи на ринку.

Webcall – не перший проект Ярослава Науменка, у якого за плечима серйозний досвід у телеком-сфері. Прабатьком цього сервісу була хмарна АТС Melophone.

З Melophone команда пройшла програму акселерації в одному з українських бізнес-інкубаторів. «Під час двотижневої поїздки до Кремнієвої долини ми поспілкувалися з фахівцями з Twilio (каліфорнійська компанія, що надає хмарну інфраструктуру для телефонії), які фактично створили наш ринок. Повернувшись в Україну, ми подивилися свіжим поглядом на Melophone і зрозуміли: продукт занадто складний і громіздкий. Тому ми вирішили виділити один із сервісів в окрему компанію.  Так і з’явився Webcall», – розповідає засновник Ярослав Науменко.

  • Розмір ринку (лише США)
  • 490 000 операторів
  • 23 000 бізнесів
  • 20 млрд доходів
  • 3,1% річне зростання ринку (2009-2014)

Становлення стартапу

Webcall немає ще й року. У липні Науменко та його команда почали працювати над ідеєю і зареєстрували домен webcall.today. Через два місяці тестувалася альфа-версія сервісу і з’явився макет сайту.

Комерційний старт відбувся у листопаді, а вже у грудні ресурс зафіксував перші 10 тисяч дзвінків. На початку цього року у Webcall з’явилися перші зарубіжні клієнти, серед яких компанії з Росії, Казахстану, Польщі, Румунії, Португалії. За словами Ярослава, великий інтерес до сервісу також виявляють в Азії. Активно розвивається проект і в Україні, де його послугами користуються компанії з доставки їжі, інтернет-магазини.

Сьогодні розвиток компанії забезпечують десять спеціалістів. З них п’ятеро займаються розробкою і відточуванням роботи сервісу, а ще п’ять співробітників – менеджментом та продажами.

Розвиток не припиняється

Робота над стартапом не зупиняється ні на хвилину. «Ми постійно спілкуємося з клієнтами та аналізуємо їхні відгуки, – ділиться Науменко. – Провівши деякий час на ринку, ми зрозуміли: треба повертатися до концепції Melophone, але вже зовсім з іншого боку».

Наприклад, після запуску сервісу клієнти попросили реалізувати додаткову сallback-функцію. Відвідувач може залишити свій номер у стандартній формі зворотного зв’язку або у callback-віджеті, а компанія гарантовано передзвонить йому через 20 секунд. Ця функція прийде на допомогу, якщо клієнт телефонує з браузера комп’ютера, де немає мікрофона.

Ще одним етапом розвитку продукту стало впровадження API (application programming interface – інтерфейс прикладного програмування). Платформа об’єднує дзвінок із сайту і callback, надаючи можливість інтегрувати їх у систему компанії-клієнта. Таким чином, Webcall.today – це комплексний продукт, який здатний значно спростити телефонний зв’язок із клієнтом.

КНОПКА-НА-САЙТІ-ЗАМІСТЬ-ТЕЛЕФОНУ_1

Спершу – продукт, потім – реклама

«Ми не займалися рекламою: ні контекстом, ні придбанням трафіка, ні SEO. Лише віральність», – описує Ярослав підхід компанії до маркетингу. Вірусне зростання – характерна риса багатьох успішних технологічних проектів. Наприклад, творці Skype, думки про який виникають, коли розмірковуєш про сферу діяльності Webcall, не вклали в маркетинг жодної копійки. Основний рушій таких проектів – так званий word of mouth, простіше кажучи – сарафанне радіо. «У нас є відмінний приклад. Два конкуруючих інтернет-магазини з продажу охоронних систем: спочатку наша кнопка з’являється в одного, через тиждень – у другого. Тільки в одного вона зелена, а у іншого – червона», – розповідає Науменко.

Часто користувачі пишуть засновнику безпосередньо у Facebook: «А ви можете працювати у Казахстані?» Так з’являється клієнт у цій країні, який приводить за собою ще кілька зацікавлених покупців. Те ж саме відбулося і з Польщею. «Натепер у Webcall вже є польська версія сайту, тому що з’явився попит і ми маємо йому відповідати», – каже Ярослав.

Відмова від рекламного просування сервісу – свідомий крок засновника. «Молоток повинен забивати цвях. Завжди. Звичайно, можна «нагнати» трафік, запустити контекст і набрати мільйон відвідувань. Але якщо сервіс не завершений, то чим більше витрачаєш, тим більше втрачаєш», – наголошує Ярослав Науменко.

Канали продажів

Оскільки Webcall.today – це B2B-сервіс, то тут відмінно працюють насамперед прямі і партнерські продажі. Партнерами компанії Ярослава Науменка вже стали call-центри, веб-студії, агенції онлайн-маркетингу. «Вони оптимізують сайти своїх клієнтів і пропонують їм Webcall як фішку, що здатна поліпшити конверсію», – пояснює підприємець.

Цифри

Основна метрика Webcall – дзвінки. Їхня кількість і тривалість – головні критерії розвитку сервісу. «В даний час ми опрацьовуємо 2000 дзвінків на тиждень. Хоча іноді через систему проходить і до 1000 в день», – розповідає Ярослав. За його даними, сервіс демонструє щомісячне зростання на 30%.

Наразі ресурсом користуються майже 450 клієнтів, серед яких як великі компанії (Domino’s Pizza та мережа ресторанів «Мафія»), так і прості люди, що використовують Webcall як альтернативу іншим сервісам IP-телефонії. «Ви можете вставити нашу кнопку у підпис в електронній пошті, і будь-хто, клікнувши на неї, зателефонує вам. Мабуть саме так і вчинив один чоловік, що живе в Кенії. Він постійно з кимось спілкується», – каже підприємець.

Важливим етапом розвитку стартапу стала співпраця з «Укрпоштою». Жовто-блакитна кнопка знайшла гідне місце на головній сторінці держпідприємства поштового зв’язку з кінця березня 2015 року. Webcall надає свої послуги «Укрпошті» безкоштовно, прагнучи полегшити спілкування українців з підприємством. Така співпраця також дає можливість стартапу аналізувати, як поводить себе сервіс при великих навантаженнях.

Залученість – один із найбільш важливих показників для будь-якого сервісу. У Webcall він сягає 50%. Тобто половина всіх клієнтів користуються ресурсом щодня.

КНОПКА-НА-САЙТІ-ЗАМІСТЬ-ТЕЛЕФОНУ_3

Фінансовий бік

Завдяки щохвилинній тарифікації клієнти Webcall платять лише за реальні розмови з покупцями. «Це не дуже витратно для власника сайту, оскільки він кладе на рахунок мінімальну суму, і вона залишається доти, доки до нього не надходить дзвінок», – пояснює Ярослав. Вартість дзвінків залежить від того, на який номер вони надходять.

Так, підключення мобільного номера обійдеться клієнтові у $0,075/хв. На міські дзвінки майже вполовину дешевше – $0,034/хв. А якщо дзвінки будуть прийматися на SIP-номер, то компанія витрачатиме лише $0,01/хв.

  • Cпівпраця Webcall.today із найбільшим клієнтом Domino’s Pizza Україна
  • 157 900 замовлень оформили клієнти Domino’s за 5 місяців використання компанією сервісу Webcall
  • 380 000 хвилин провели клієнти, спілкуючись з операторами колл-центру  за допомогою Webcall
  • 200 000 грн заощадили любителі піци на розмовах завдяки співпраці двох компаній

Вигоди для бізнесу

«Чому це цікаво підприємцям? – каже Ярослав Науменко. – Тому що вони хочуть знати, чи приносять користь ті чи інші витрати». У call-центрах працює не один оператор, і кожен із них щодня відповідає на сотні дзвінків. Webcall допомагає контро­лювати якість послуг та забезпечує зворотний зв’язок на сайті. «Підприємець може подивитися, з якого сайту до нього прийшли або з якої сторінки надійшла велика кількість дзвінків, проаналізувати статистику і внести зміни, якщо це необхідно».

Найбільший клієнт Webcall, Domino’s Pizza, поставив мету: 40% дзвінків в call-центр має надходити через український стартап. Завдяки цьому піцерії вже вдалося скоротити витрати на телефонію на 30%.

«У Domino’s лише один номер телефону – міський. За великого потоку замовлень клієнту доводиться «залишатися на лінії». Людина ще нічого не замовила, а 10 гривень на зв’язок вже витратила. Як свідчить статистика Domino’s, для більшості клієнтів вартість зв’язку – дуже важливий фактор»,  – розповідає Ярослав Науменко.

Співпраця з «Київстар»

Ярослав Науменко, засновник і CEO Webcall.today:

Для нас це не перший досвід співпраці з «Київстар». До Webcall я працював у кількох компаніях, де основним мобільним оператором був «Київстар». Робота завжди була ефективною і приємною. Тому, розробляючи новий продукт, ми вирішили звернутися саме до цього оператора. Але це не єдина причина.

Говорити про якісний зв’язок банально, хоча це чиста правда. Річ у тім, що у нашої компанії є кілька специфічних технічних вимог, які інші оператори просто не змогли задовольнити. Так, на ринку є пропозиції з більш низькими цінами, але ж справа не у вартості. Весь бізнес Webcall побудований на зв’язку, тому надійний оператор — ключовий момент у нашій роботі.

Webcall давно чекає на масштабну появу 3G. З цією послугою у нас пов’язано багато планів, наприклад, активний розвиток мобільного додатку. Зробити це без 3G-інтернету складно, тому ми сподіваємося на запуск зв’язку третього покоління від «Київстар»
вже найближчим часом.

02.06.2015
Що нового
Популярне